  • 61. Data: 2016-11-23 12:49:27
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Nov 2016 12:15:39 +0100, w
    <58357a5e$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma.

    Niewielkie znaczenia, bo u nas i tak trzeba wzmacniać grunt z powodu
    przemarzania. W Chorwacji (w ogołe na południu) nie mają z tym problemu.

    > I zapewniam, że budowa tuneli z całą
    > infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
    > T.

    To bardzo mylnie zapewniasz.
    Budowa tuneli jest całkiem tania w Hiszpanii czy Chorwacji. Lita skała, która
    jest od razu stabilna po wydrążeniu tunelu. U nas całą konstrukcję trzeba
    wzmacniać.

  • 62. Data: 2016-11-23 12:57:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    PS.
    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/898631,Dlacze
    go-polskie-autostrady-sa-drozsze-od-niemieckich

  • 63. Data: 2016-11-23 13:57:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 12:49, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > jest od razu stabilna po wydrążeniu tunelu. U nas całą konstrukcję trzeba

    Ale tu nie chodzi tylko o budowę, ale także o infrastrukturę takich
    tuneli. Oświetlenie, wentylacja, drogi ewakuacyjne, nadzór. I jednak
    nadal mam wrażenie (i częściowo - wiedzę), że budowa drogi w szczerym
    polu jest znacznie tańsza od kucia tuneli. I nie rozumiem, jak była
    wzmacniana konstrukcja na budowie S8 między Trasą AK a Konotopą. W
    jednym miejscu jest w wykopie, który im trochę podmyło, bo zje...no
    izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
    rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.
    T.

  • 64. Data: 2016-11-23 15:35:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Nov 2016 13:57:35 +0100, w
    <58359241$0$5141$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > izolację (podobnie jest w tunelu pod S79 na Okęcie - męczą się tam już 3
    > rok). Reszta jest w polu, na poziomie gruntu.

    W Holandii średni koszt budowy 1km autostrady to 50 milionów. Euro.
    Nawet krótkie odcinki wymagające palowania nieźle podrażają inwestycję.

  • 65. Data: 2016-11-23 18:41:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 12:15 T. <k...@i...pl> pisze:

    > A ta straszna ilość obiektów inżynieryjnych to 9 wiaduktów, w tym 1
    > węzeł wielopoziomowy, 5 wiaduktów dużych i reszta to małe przejazdy nad
    > jezdnią (ul. Księcia Janusza, Szeligowska i Sochaczewska).
    > Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma. I zapewniam, że budowa tuneli z całą
    > infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.

    Dokładnie potwierdzasz to co miałem na myśli - ile ma cała obwodnica? z
    50km?.
    Jak masz na takim krótkim odcinku takie zagęszczenie wiaduktów i innych
    betonów to Ci średnia na km wzrasta drastycznie.
    U nas trzeba dodatkowo głęboko wymieniać grunt, na południu tego nie
    robią. Tunel w litej skale wcale nie wychodzi drożej (zazwyczaj taniej),
    dodatkowo masz na miejscu kruszywo na podbudowę i konstrukcje betonowe.
    Widziałem w Hiszpanii jak wielki kombajn pracował przy budowie autostrad.
    Frezował skałę (równali teren) - urobek z tej maszyny taśmociągiem był
    transportowany na hałdę i drugą odnogą na inną maszynę, która pewnie
    robiła z tego różne frakcje kruszywa. U nas wywozisz hektary ziemi i w to
    miejsce musisz tyle samo przywieźć kruszywa.

    Cena mocno zależy od warunków lokalnych:

    "Autorzy raportu zwracają uwagę, że cena budowy 1 km tej samej autostrady
    może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1 Maciejów - Sośnica
    to ok. 182,3 mln zł, a Piątek - Stryków zaledwie 27,1 mln zł."
    http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/polskie-autostrady-nie
    -najdrozsze-w-europie,643114.html

    Wystarczy dobrać odpowiednie odcinki do liczenia średniej i można
    udowodnić wszystko.

    TG

  • 66. Data: 2016-11-23 19:55:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    >robią. Tunel w litej skale wcale nie wychodzi drożej (zazwyczaj
    >taniej), dodatkowo masz na miejscu kruszywo na podbudowę i

    Hm,
    https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
    $113M/24km
    Jesli to nie pomylka w kwocie to mamy 4.7mln$ /km

    https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8mlafjord_Tunnel
    487mln NOK = ~57mln $ za 8 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel
    drugi tunel ma kosztowac 3 mld CHF ... za 17km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel
    4.6mld GBP za 50 km ... a to co prawda podwojny, ale waski tunel.

    https://en.wikipedia.org/wiki/SMART_Tunnel
    $514M / ... 10 km czy tylko 4 ?

> [...]
    >autostrad. Frezował skałę (równali teren) - urobek z tej maszyny
    >taśmociągiem był transportowany na hałdę i drugą odnogą na inną

    Tyle, ze w przypadku twardych skal jak granit czy bazalt, to nie
    bardzo sobie wyobrazam taka frezarke.

> [...]
    >autostrady może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1
    >Maciejów - Sośnica to ok. 182,3 mln zł, a Piątek - Stryków zaledwie

    Ale ile to km i jaka autostrada, bo jak sobie wezmiesz najbardziej
    zurbanizowany odcinek, z kilkoma wiaduktami to co sie dziwic.
    A z drugiej strony masz te norweskie ceny tuneli ... toz to tansze od
    "zwyklej autostrady", o mostach nie wspominajac.

    J.

  • 67. Data: 2016-11-23 20:07:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > A z drugiej strony masz te norweskie ceny tuneli ... toz to tansze od
    > "zwyklej autostrady", o mostach nie wspominajac.

    a co jest w cenie? bo od tego trzeba zacząć.
    Podawane ceny obejmują bardzo różne zakresy

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 68. Data: 2016-11-23 23:09:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-23 o 15:35, r...@k...pl pisze:

    > W Holandii średni koszt budowy 1km autostrady to 50 milionów. Euro.
    > Nawet krótkie odcinki wymagające palowania nieźle podrażają inwestycję.

    To ile kilometrów autostrad w naszym kraju leży poniżej poziomu morza ?
    I w odległości nie przekraczającej 50 kilometrów od tej dużej wody. :-)

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2016-11-24 00:11:18
    Temat: Re: Nowych drog ... Unia bedzie trwać.
    Od: "Rey48" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w ogóle,
    > bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał.

    Nie ma alternatywy dla Unii.
    Unia bedzie trwać. Oczywiście, będzie ciągle reformowana.
    W dobie globalizacji pojedyńcze małe państwa są skazane
    na ekonomiczne pożarcie przez większych. Tylko w jedności siła.

  • 70. Data: 2016-11-24 09:12:50

    Wed, 23 Nov 2016 23:09:12 +0100, w <o15421$utd$1@node1.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > To ile kilometrów autostrad w naszym kraju leży poniżej poziomu morza ?
    > I w odległości nie przekraczającej 50 kilometrów od tej dużej wody. :-)

    Jakby leżały, to ceny mielibyśmy holenderskie.