  • 11. Data: 2013-10-12 21:36:41
    Temat: Re: Numery w Warszawie 22 9 xxx
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Numery typu 22999 łączą z czymkolwiek czy nie?

    Spoza SN 22 nie, a nie mam się jak wbić w warszawską strefę numeracyjną od
    środka ;-)

  • 12. Data: 2013-10-12 21:43:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 13:59:02 -0500, A.L. napisał(a):
    > On Sat, 12 Oct 2013 20:54:21 +0200, "J.F."
    > Wykonuje przeniesienie wlasnosci kontraktu z mojego szwagra na mnie. Z
    > zachowaniem wszystkich numerow telefonow, internetu itede.
    > Pzreniesienie "w zalatwianiu".
    > Normalny telefon dziala pod normalnym numerem bez zaklocen. Tylko
    > rachunek przyszedl na jakis dziwny numer...

    I to moze byc wlasnie to - przydzielili ci na potrzeby faktury jakis
    tymczasowy numer, bo rachunek musi byc na cos, potem zmienia na
    prawidlowy i nastepna faktura bedzie poprawna.
    Choc znajac TP to moze pare miesiecy, albo pare lat potrwac :-)

    J.

  • 13. Data: 2013-10-12 21:48:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Spoza SN 22 nie, a nie mam się jak wbić w warszawską strefę
    > numeracyjną od środka ;-)

    Kiedyś, gdy istniał numer 9393, z zagranicznych voipów z powodzeniem
    łączyłem sie z nim wybierając 0048229393000. Zamiast 22 można było
    wybrać każdą inna strefę numeracyjną, a końcowe trzy cyfry mogły być
    dowolne (centrala voip spodziewała się 9-cyfreowego numeru, tyle jej
    trzeba było dostarczyć żeby przekazała dalej, a później te cyfry były
    gdzieś ignorowane).

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-10-12 21:57:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > prawidlowy i nastepna faktura bedzie poprawna.
    > Choc znajac TP to moze pare miesiecy, albo pare lat potrwac :-)

    Na potrzeby faktury, to się powinno przydzielać ten numer, który jest
    związany z tym, co jest na fakturze. Zwłaszcza, że się wcale nie zminił.

    Ale wiele odnotowanych przykładów potwierdza to, że oni tam mają dział
    techniczny nierozerwalnie sprzężony z działem dokumentacji. Nieraz jak
    ktoś chce dokonać prostej zamiany w umowie, to muszą wszystko w technice
    rozkonfigurować, z rozpinaniem kabli włącznie, wygenerować nowe papiery,
    a potem pospinać wszystko nazad do kupy. Znajomy tak miał, gdy musiał
    naprostować (ich) pomyłkę w adresie instalacji telefonu.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-10-12 22:22:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On 12 Oct 2013 19:18:01 GMT, Jaros?aw Soko?owski <j...@l...waw.pl>
    wrote:

    >Jaka cyfra jest po dziewiątce? Ciekawe, czy wleźli w szkodę Prezesowi
    >UKE, czy do rezerwy technicznej.

    Po dziewiatce jest jedynka

    A.L.

  • 16. Data: 2013-10-12 22:38:07
    Od: Duke <c...@m...com>

    W dniu 12.10.2013 20:59, A.L. pisze:

    > Normalny telefon dziala pod normalnym numerem bez zaklocen. Tylko
    > rachunek przyszedl na jakis dziwny numer...

    Wydaje mi się że Orange w taki sposób "ukrywa" na fakturach numery
    abonentów którzy zażyczyli sobie zastrzeżenia.

    Pamiętam że tak były wyświetlane w Seracie, zdaje się że na fakturach
    również....

  • 17. Data: 2013-10-13 00:53:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Oct 2013 19:57:43 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Na potrzeby faktury, to się powinno przydzielać ten numer, który jest
    > związany z tym, co jest na fakturze. Zwłaszcza, że się wcale nie zminił.

    Powinno, ale to moze utrudnic zycie na tyle, ze lepiej wprowadzic
    numer tymczasowy.
    Np system ma zabezpieczenie aby nie wystawic dwoch faktur do jednego
    numeru, albo z automatu wystawia fakture na abonament z gory i za
    rozmowy z poprzedniego miesiaca - a Andrzej pewnie by wolal nie
    zaplacic za szwagra. Czy np trzeba wystawic fakture za instalacje a
    jeszcze nie ma numeru itp.

> [...]
    > a potem pospinać wszystko nazad do kupy. Znajomy tak miał, gdy musiał
    > naprostować (ich) pomyłkę w adresie instalacji telefonu.

    Do mnie wpadl monter z kierownikiem demontowac numery MSN, ktore
    wypowiedzialem :-)
    Bylem spolegliwy, protokol demontazu podpisalem :-)
    A i tak przez pare miesiecy naliczali za nie po 2 zl, mimo kolejnych
    zgloszen ...

    No ale w takiej organizacji musi byc porzadek w dokumentacji, bo jak
    inaczej zapanowac nad tym ?

    J.

  • 18. Data: 2013-10-13 01:26:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 13 Oct 2013 00:53:04 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No ale w takiej organizacji musi byc porzadek w dokumentacji, bo jak
    >inaczej zapanowac nad tym ?
    >
    >J.

    Tak na marginesie, zlozonosc operacji zmiany wlasciciela telefonu loco
    Warszawa zaczyna przypominac biurokratyczna komplikacja kupowanie domu
    w Ameryce.

    Dlaczego nei moze byc tak ze dwoch dzentelmenow przychodzi do okienka,
    jeden podpisuje z sie zrzeka, drugi podpisuje ze przejmuje?...

    A.L.

  • 19. Data: 2013-10-13 01:26:37
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Duke <c...@m...com> wrote:

    > Wydaje mi się że Orange w taki sposób "ukrywa" na fakturach numery
    > abonentów którzy zażyczyli sobie zastrzeżenia.
    >
    > Pamiętam że tak były wyświetlane w Seracie, zdaje się że na fakturach również....

    W Seracie, OIDP, to był system z dodawaniem jakiejś cyfry, bodajże 7 ;-)

  • 20. Data: 2013-10-13 01:26:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > rozmowy z poprzedniego miesiaca - a Andrzej pewnie by wolal nie
    > zaplacic za szwagra. Czy np trzeba wystawic fakture za instalacje a

    Przeniesienie zawsze robią na koniec okresu rozliczeniowego. Więc ostatnia
    faktura powinna zawierać tylko rozmowy, bez abonamentu. Nowy właściciel
    dostaje fakturę tylko z abonamentem, albo podwójny abonament za miesiąc.
    To, że w jednym miesiącu są dwie faktury z jednym numerem (ale z różnymi
    usługami), to nie problem. To jest na tyle częsta sytuacja, że powinno
    to być perfekcyjnie oprogramowane. A jak nie, to mogą ręcznie wypisać na
    bloczku kupionym w najbliższym papierniku.

    Ja miałem taką sytuację, że mi wystawili fakturę niezgodną z Prawem
    Telekomunikacyjnym. Złożyłem reklamację, a jak zaczęli podskakiwać, to
    napisałem skargę do UKE. Gdy ci im popędzili kota, to woleli anulować
    całą fakturę (na kilkaset złotych) niż wystawić nową (o kilka złotych
    miniejszą). Widać ich popaprany system nie potrafił tego zrobić porządnie.
    Tak, proponowałem im też wypisanie długopisem na bloczku (nawet bez
    podpisu prezesa), wtedy bym zapłacił. Nie chcieli.

    > No ale w takiej organizacji musi byc porzadek w dokumentacji, bo jak
    > inaczej zapanowac nad tym ?

    Jakby musiał, to by był. Ale widać nie musi. Bo nie ma.

    --
    Jarek