  • 41. Data: 2014-02-13 09:08:32
    Temat: Re: O iskrach - pytanko
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

  • 42. Data: 2014-02-13 09:10:12
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > "Mirek Ptak" <n...@n...pl> wrote in message

    > No jest...
    > Radar działa na zasadzie odbicia fali radiowej od elementu metalowego
    > (karoseria samochodu).

    Prawie. Odbija się od czegokolwiek tylko w różnym stopniu tłumienia.

    J.

  • 43. Data: 2014-02-13 09:31:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-02-13 00:54, *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    nie wiedziałem - metalowa piłka?
    http://www.youtube.com/watch?v=e_VH74cJENY
    :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 44. Data: 2014-02-13 10:06:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.02.2014 09:31, Mirek Ptak pisze:
    > nie wiedziałem - metalowa piłka?
    > http://www.youtube.com/watch?v=e_VH74cJENY
    > :)

    Oj popsułeś, chciałem podpuścić kolegę trochę i później to pokazać. 3:)

    --
    anacron
    aba/

  • 45. Data: 2014-02-13 16:47:18
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Oj popsułeś, chciałem podpuścić kolegę trochę i później to pokazać. 3:)

    Radar jako taki służy np do obserwacji chmur burzowych. Nie wiem czemu ktoś ma takie
    myślenie, że jak metal to odbija a jak nie metal to przenika? Skoro swiatło jako TEM
    jest odbijana od kwiatka, muszki, gluta to dlaczego ta sama fala TEM miała by się
    zachowywac zupełnie inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od
    widzialnej?

    J.

  • 46. Data: 2014-02-13 18:29:53
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 16:47:18 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> [...]
    by się zachowywac zupełnie inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od

    Ponieważ następny biblijny potop ma być z kowadeł to chyba dobrze że zrobili taki
    radar co chmury z żelaza wykrywa?

  • 47. Data: 2014-02-14 02:22:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jan Koval" <j...@o...pl> wrote in message

    > Prawie. Odbija się od czegokolwiek tylko w różnym stopniu tłumienia.

    Jasne. Zrób sobie okulary z kartonu...
    Karton też przepuszcza światło, tylko mniej niż szkło :-)
    Po co taka akademicka dyskusja?

  • 48. Data: 2014-02-14 02:27:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Radar jako taki służy np do obserwacji chmur burzowych.
    > Nie wiem czemu ktoś ma takie myślenie, że jak metal to odbija
    > a jak nie metal to przenika?

    Bo jeśli karoseria odbija 99.9% a plastikowy wentylator 1% to
    zgadnij jaki sygnał odbierze odbiornik w radarze?

    Owszem, jeśli nie masz dwu sygnałów docierających do radaru
    razem, jak w przykładzie piłki czy chmury, to wtedy jest inna rozmowa.

    > Skoro swiatło jako TEM jest odbijana od kwiatka, muszki, gluta
    > to dlaczego ta sama fala TEM miała by się zachowywac zupełnie
    > inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od widzialnej?

    Może dlatego, że własności takiej fali, w tym jej pochłanianie
    czy odbijanie przez różne materiały ZALEŻY WŁAŚNIE OD długości
    fali, czyli jej częstotliwości. Takie szkło na ten przykład przepuszcza
    większość promieniowania w zakresie częstotliwości widzialnych
    ale już UV w większości zatrzymuje. A przecież możesz Janie
    powiedzieć że światło UV i światło czerwone, to "ta sama fala"
    tylko długość fali różna... no nie?
    Inny przykład: karton - dla światła widzialnego nieprzepuszczalny
    ale dla światła roentgenowskiego jak najbardziej przepuszczalny.