  • 1. Data: 2014-02-05 22:14:53
    Temat: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: "Zabist" <b...@w...pl>

    Mam auto w benzynie 1.6.
    Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
    Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
    Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie pokrecil
    silnik.
    Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
    Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego (skutek -
    korozja), czy cos jeszcze?
    Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia
    sie na optimum / środek wskaźnika.

  • 2. Data: 2014-02-05 22:18:12
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:
> [...]
    > (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
    > Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika
    > ustawia sie na optimum / środek wskaźnika.

    Szybciej się zużyje, ale ile szybciej nie wiem, chodzi o to że
    procentowo więcej chodzi na niedogrzanym i niedosmarowanym silniku. Od
    jakiegoś czasu zabieram auto żony w trasy, bo jak ona prawie nie
    jeździła to się okazywało, że jej auto częściej się psuło niż moje
    wiecznie w trasie. Dlatego teraz w zależności od kaprysu raz jedno raz
    drugie.

    --
    anacron
    aba/

  • 3. Data: 2014-02-05 22:55:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:

    > Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
    Tak, negatywny, ale nie zabije go natychmiast.
    Jeśli jedna 2.5km jest problemem nie do pokonania na piechotę, ja bym
    się na Twoim miejscu nie przejmował autem tylko sobą

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-02-05 22:57:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 5 Feb 2014 22:14:53 +0100, Zabist napisał(a):

> [...]
    > Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
    > Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie pokrecil

    Zależy o jakim wpływie myślisz.

    Bo gdybyś przejeżdżał dziennie 2x20km dziennie, to przez pierwsze 2.5km
    działo by się dokładnie to samo co dzieje się u Ciebie obecnie, a przez
    pozostałe 17.5km samochód nadal by się w jakimś stopniu zużywał, podczas
    gdy Twój się nie zużywa.

    Co do stylu jazdy - jeździj normalnie, jazda na niskim biegu "żeby się
    pokręcił" do niczego nie prowadzi.

    To że przez pierwsze kilometry, niedogrzany samochód rozgrzewa się
    bardziej, to prawda.
    Ale Ty robiąc 1500km rocznie, przez 10 lat przejedziesz ledwo 15000km.
    Na pewno samochód będziesz miał pod każdym względem mniej zużyty niż gdybyś
    jeździł więcej.

    Natomiast owszem - Twoje 15000km w 10 lat zużyje samochód bardziej, niż
    gdyby to było 15000km w pół roku zrobione w długich trasach.
    Ale nie ma żadnego powodu żeby np. bez celu jeździć samochodem w koło domu
    po to żeby robić przebiegi.

    > Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego (skutek -
    > korozja), czy cos jeszcze?

    Myślę że nie ma się czym przejmować - nie sądzę żeby skorodował szybciej
    niż w samochodzie używanym więcej.

    Jeszcze mogą być problemy z akumulatorem - trudno powiedzieć czy przez
    2.5km zdąży się naładować akumulator, no ale jeżeli nie masz problemów z
    rozruchem w mrozach, to ok. Ewentualnie od czasu do czasu będziesz musiał
    doładować go prostownikiem.

  • 5. Data: 2014-02-05 23:09:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 22:57:07 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    >
    > rozruchem w mrozach, to ok. Ewentualnie od czasu do czasu będziesz musiał

    Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. Robię połowę jego przebiegu i to nie
    codziennie. Zero problemów z akumulatorem, chyba że to 126p z prądnica.

  • 6. Data: 2014-02-05 23:37:35
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > doładować go prostownikiem.

    Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. ..

    Jasne, po prostu szybciej go wyrzuci.

  • 7. Data: 2014-02-05 23:40:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:
    > Mam auto w benzynie 1.6.

    Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

  • 8. Data: 2014-02-06 00:40:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

    Zeby sie A.L. miał do czego przyczepić!
    MSPANC

  • 9. Data: 2014-02-06 00:40:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zabist b...@w...pl ...

> [...]
    > (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
    > Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika
    > ustawia sie na optimum / środek wskaźnika.

    Bardzo fajnie odpowiedział ci Tomek Pyra.
    Ja tylko dodam, aby jezdzic takim samochodem jaki cie stac, zeby sie takimi
    rzeczami nie trza było przejmować. :)

  • 10. Data: 2014-02-06 00:46:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 00:40, Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Zeby sie A.L. miał do czego przyczepić!
    > MSPANC

    A.L. to się kto inny podpisuje, dzwońcu.