-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O kropelce
Date: Thu, 5 May 2016 22:41:37 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 17
Message-ID: <nggb60$37a$1@usenet.news.interia.pl>
References: <572a1f9f$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<1wfkhg42g4eea$.1k7j18vinuf0p$.dlg@40tude.net>
<9...@g...com>
<156hnpq63lf8s$.3jri5gt7gqex.dlg@40tude.net>
<a...@g...com>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1462480896 3306 83.15.205.22 (5 May 2016 20:41:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 5 May 2016 20:41:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.7.2
In-Reply-To: <a...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581655
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-05-04 o 23:11, Zenek Kapelinder pisze:
> Z jakiejs strony w necie po wpisaniu rajd o kropelce 126p. Wynik 1,59l/100km. Gdyby
nie mial aerodynamiki hybrydy pianina i szafy gdanskiej bylo by jeszcze mniej. W
motoryzacji w silnikach 50 lat poszlo w pizdu. Pala niewiele mniej niz pol wieku temu
i ich obsluga kosztuje sporo wiecej. Na dodatek maja krotsza zywotnosc. Moce z litra
za to wzrosly chociaz zapotrzebowanie na moc przy jezdzie w ustalonych warunkach jest
takie samo jak od poczatku Swiata.
>
W swoich starych książkach Witold Rychter opisywał, jak były
przydotowywane ówczesne samochody do rajdów o kropelce.
Nie mam dostępu teraz do swoich księgozbiorów, nie mogę sprawdzić.
W każdym razie były to auta typu CWS T-1 czy polskie fiaty 508, więc
dwutonowe jeździdełka. Silniki przestawione tak, "że można było liczyć
suwy pracy". Zużycie paliwa przy prędkościach szosowych - ok. 3 litry.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 06.05.16 13:53 s...@g...com
- 06.05.16 21:14 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
Najnowsze wątki
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- 2024-05-11 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-11 Koniec bezkarności?
- 2024-05-11 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-11 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-11 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-05-11 Warszawa => Administrator IT (Linux) <=
- 2024-05-11 Gdańsk => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-05-10 nowe programy wolniej rysują okna