  • 21. Data: 2019-08-07 09:28:41
    Temat: Re: [OT] Aliexpress i PayPal
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Aug 2019 23:04:51 +0100, "Michal M. Lechanski"
    <m...@d...eu> wrote:
    > to moja sprawa.

    Nie, hodowanie demonów i publiczne ich okazywanie to już jest
    poważny problem społeczny.
    Słuchaj co Ci tłumaczy Paweł.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2019-08-07 10:03:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:

    > Czy istnieją serwisy mające podobne ceny jak Ali gdzie można PayPalem
    > płacić? Wolałbym nie podawać danych konta Chińczykom...

    Na zadane pytanie nie odpowiem, bo nie wiem, ale jeśli nie chcesz podawać
    danych Chińczykom (słusznie), to banki (na pewno mBank, ale wątpię, że
    tylko on) oferują karty wirtualne do płatności elektronicznych. Ustawiasz
    sobie kwotę dostępną na takiej "przedpłaconej" karcie i nic ponad tę kwotę
    z konta nie zejdzie. Mam taką kartę (w Euro) i używam do różnych dziwnych
    płatności w miejscach, gdzie można lub trzeba podać dane karty (Amazon,
    Aliexpress / Ebay, Hive / Lime, Uber).

  • 23. Data: 2019-08-07 10:06:51
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 06.08.2019 23:40) --
    > mTransfer to natychmiastowa płatność kartą wykonana przez bank (mBank)
    > po autoryzacji w banku, a nie u sprzedawcy. Jako źródło możesz wskazać
    > kartę kredytową
    > i podlegać ochronie chargeback jak przy zwykłej płatności kartą (...)

    To ostatnie niestety nie jest prawdą.
    mTransfer płacony kartą nie korzysta z ochrony chargeback.

    Popatrz tutaj:
    https://www.mbank.pl/pomoc/faq/oferta-indywidualna/k
    arty/chargeback/
    i rozwiń sekcję "Jakich kart i transakcji dotyczy chargeback"

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 24. Data: 2019-08-07 12:20:43
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > na przykład w tym, że konto w PayPal mam, a w mTransferze (cokolwiek to
    > jest bo nie wiem) nie.
    >
    > Przepraszam, ale mam wrażenie że ta dyskusja coraz mniej dotyczy
    > zadanego pytania. Powtórzę więc - czy ktoś wie dlaczego obecnie na Ali
    > nie mogę znaleźć sprzedawców przyjmujących zapłatę przez PayPal?
    Płatności przez PayU czy Przelewy24, które są alternatywną płatnością na
    Ali są obsługiwane chyba przez każdy sensowny bank, nie tylko mBank. Nie
    trzeba żadnych kart kredytowych, itp. Są natychmiastowe, bez zbędnych
    dodatkowych czynności.
    EdiM

  • 25. Data: 2019-08-07 13:39:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-08-07 o 01:16, Michal M. Lechanski pisze:

    > Dziękuję bardzo. Żadna z tych form płatności nie jest dla mnie dostępna.

    W szybkich przelewach są wszystkie banki jakie znam. Musisz nie mieć
    konta w banku lub mieć w jakimś egzotycznym.
    P.G.

  • 26. Data: 2019-08-07 13:43:23
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 06.08.2019 o 22:28, Michal M. Lechanski pisze:
    > Dobry wieczór.
    >
    > czy to tylko ja mam pecha i nie mogę trafić na sprzedawców przyjmujących
    > opłaty przez PayPal czy coś się na Ali stało i nastąpił totalny odwrót
    > od PayPala?
    > Kupowałem trochę różnych rzeczy i zawsze płaciłem PayPalem, a teraz
    > jakby się wszystko zmieniło.
    >
    > Czy istnieją serwisy mające podobne ceny jak Ali gdzie można PayPalem
    > płacić? Wolałbym nie podawać danych konta Chińczykom...

    Polecam przeczytać:
    https://www.chinabrands.com/dropshipping/article-buy
    -on-aliexpress-paypal-15295.html#section-2
    W skrócie PayPal był na Aliexpress krótko i zniknął w 2011 roku. Podobno
    w tym roku wróciła ta opcja, ale o ile dobrze zrozumiałem tylko dla
    wysyłek do USA i UK i tylko u niektórych sprzedawców, którzy się na to
    zgodzili.

    PayPal od dawna nieodłącznie związany jest z eBay. Ostatnio zdziwiłem
    się, że niektóre drobiazgi elektroniczne wychodzą tam taniej niż na Ali,
    gdzie zaczęli nagminnie zaczęli dodawać koszty wysyłki mające wpływ na
    końcową cenę.

  • 27. Data: 2019-08-07 16:38:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    MKi wrote:

    > To ostatnie niestety nie jest prawdą.
    > mTransfer płacony kartą nie korzysta z ochrony chargeback.

    A to ciekawostka, dzięki! Jestem przekonany, że kiedyś było inaczej,
    ale nie umiem na szybko znaleźć dowodu na poparcie tego. Nieważne,
    istotne, że teraz już nie jest. Szkoda.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2019-08-07 18:40:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-06 23:40, Piotr Wyderski pisze:

    > Tylko zwróć uwagę, po jakim kursie wymiany. Ja mam konto na PayPal tylko
    > dlatego, że niektórzy niszowi Chińczycy, na których mi zależy akceptują
    > płatności PayPal, a kartą nie. I wtedy, z należytym niesmakiem, sięgam
    > po to konto.

    AliPay też nie akceptują?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 29. Data: 2019-08-07 18:50:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-07 10:03, Queequeg pisze:

    > Na zadane pytanie nie odpowiem, bo nie wiem, ale jeśli nie chcesz podawać
    > danych Chińczykom (słusznie), to banki (na pewno mBank, ale wątpię, że
    > tylko on) oferują karty wirtualne do płatności elektronicznych.

    Zależy jakie dane jakiej karty podajesz. Są jeszcze limity transakcji
    ustawiane przez Internet. Parę razy złapałem się na tym, że transakcja
    (raz na Ali i raz na Amazonie) nie przechodziła i nie wiedziałem
    dlaczego. Po chwili zadumy przypominałem sobie, że przecież mam
    ustawiony dla karty niski limit dla pojedynczej transakcji.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2019-08-07 19:15:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-08-07 18:50, Krystek pisze:

> [...]
    > dlaczego. Po chwili zadumy przypominałem sobie, że przecież mam
    > ustawiony dla karty niski limit dla pojedynczej transakcji.

    No i zapomniałem dopisać, że teraz i dla kart debetowych można
    skorzystać z ochrony chargeback.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/