  • 1. Data: 2019-08-06 22:28:32
    Temat: [OT] Aliexpress i PayPal
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dobry wieczór.

    czy to tylko ja mam pecha i nie mogę trafić na sprzedawców przyjmujących
    opłaty przez PayPal czy coś się na Ali stało i nastąpił totalny odwrót
    od PayPala?
    Kupowałem trochę różnych rzeczy i zawsze płaciłem PayPalem, a teraz
    jakby się wszystko zmieniło.

    Czy istnieją serwisy mające podobne ceny jak Ali gdzie można PayPalem
    płacić? Wolałbym nie podawać danych konta Chińczykom...

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-08-06 22:31:57
    Temat: Re: [OT] Aliexpress i PayPal
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal M. Lechanski wrote:

    > Czy istnieją serwisy mające podobne ceny jak Ali gdzie można PayPalem
    > płacić? Wolałbym nie podawać danych konta Chińczykom...

    Jakich "danych konta"? Co Ci Chińczyk może zrobić znając jego numer,
    przelew przychodzący?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2019-08-06 22:37:50
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 06.08.2019 o 21:31, Piotr Wyderski pisze:

    > Jakich "danych konta"?

    konta bankowego czy danych karty kredytowej, bez znaczenia. Wolę
    zminimalizować ilość miejsc gdzie te dane są przetrzymywane/przetwarzane.

    > Co Ci Chińczyk może zrobić znając jego numer,
    > przelew przychodzący?

    Nawet i to może być problemem jak później będzie chciał zwrotu...
    A poważnie - był PayPal, a teraz nie mogę znaleźć sprzedawcy
    przyjmującego opłatę w ten sposób.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2019-08-06 22:55:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal M. Lechanski wrote:

    > konta bankowego czy danych karty kredytowej, bez znaczenia.

    No ja jednak widzę pewne różnice...

    > Nawet i to może być problemem jak później będzie chciał zwrotu...

    Chcieć sobie może, bez wyroku polskiego niezawisłego sądu ma małe szanse
    na wymuszenie zwrotu.

    > A poważnie - był PayPal, a teraz nie mogę znaleźć sprzedawcy
    > przyjmującego opłatę w ten sposób.

    Nie korzystam z PayPala, bo to nie ma wielkiego ekonomicznego sensu.
    Gdybym mógł kupić walutę we własnym kantorze i nią zasilić konto PayPal,
    to byłoby inaczej. Procedura chargeback w zupełności mnie zabezpiecza,
    więc staram się płacić kartą kredytową.

    Na Ali można płacić mTransferem, w czym problem?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2019-08-06 23:01:41
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 06.08.2019 o 22:37, Michal M. Lechanski pisze:

> [...]
    >
    > Nawet i to może być problemem jak później będzie chciał zwrotu...
    > A poważnie - był PayPal, a teraz nie mogę znaleźć sprzedawcy

    PayPal to wylęgarnia wałków.
    Płacenie kartą to najbezpieczniejszy sposób płacenia w internecie.
    Ale jak tam wolisz.

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2019-08-06 23:14:40
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 06.08.2019 o 22:01, Kaczin pisze:

    > PayPal to wylęgarnia wałków.

    Możesz rozwinąć? Korzystam z PayPala od pierwszego dnia gdy zaczął być
    dostępny i jak do tej pory zawsze udawało mi się odzyskać pieniądze od
    nieuczciwych sprzedawców.
    O wygodzie korzystania z PayPala nie mówię bo to kwestia indywidualna.

    > Płacenie kartą to najbezpieczniejszy sposób płacenia w internecie.

    Na pewno? Mam wrażenie, że co najmniej kilka razy czytałem tym że w
    jakimś serwisie nastąpił wyciek danych klientów. Nie przypominam sobie
    podobnej sytuacji dotyczącej PayPala.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2019-08-06 23:22:45
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 8/6/19 5:14 PM, Michal M. Lechanski wrote:
    > Na pewno? Mam wrażenie, że co najmniej kilka razy czytałem tym że w
    > jakimś serwisie nastąpił wyciek danych klientów. Nie przypominam sobie
    > podobnej sytuacji dotyczącej PayPala.

    Na karcie możesz zrobić chargeback, a w paypalu jak nie dostaniesz
    towaru to co najwyżej wspólnie z tobą pożalą się nad twoim parszywym
    szczęściem. A jak zrobisz przelew to jedyne co zrobią u ciebie w banku
    to wzruszą ramionami.
    Transakcje na wykradzionej karcie możesz reklamować, jak się okaże że
    nastąpił wyciek, możesz poprosić o nową (niektóre banki same
    wymieniają). Z innymi metodami płatności tak łatwo nie jest.

    Jacek.

  • 8. Data: 2019-08-06 23:27:15
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 06.08.2019 o 21:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Nie korzystam z PayPala, bo to nie ma wielkiego ekonomicznego sensu.
    > Gdybym mógł kupić walutę we własnym kantorze i nią zasilić konto PayPal,
    > to byłoby inaczej.

    Nie ma potrzeby zasilać konta w PayPal - podajesz im dane do swojego
    konta (lub karty kredytowej) i sami pobierają należność po każdej
    transakcji. Mało tego możesz zastrzec ze płatność będzie dokonana
    dopiero po otrzymaniu zamówionego towaru.

    > Procedura chargeback w zupełności mnie zabezpiecza,
    > więc staram się płacić kartą kredytową.

    To prawda jest to zabezpieczenie. I w codziennych sytuacjach też głównie
    używam karty, jednak za internetowe zakupy wolę płacić przez PayPal.
    Mniejsze szanse ze dane mojej karty wypłyną i będą dostępne gdzieś w
    internecie. O ile wiem to PayPalowi się taki wycik danych jeszcze nie
    zdarzył.

    > Na Ali można płacić mTransferem, w czym problem?

    na przykład w tym, że konto w PayPal mam, a w mTransferze (cokolwiek to
    jest bo nie wiem) nie.

    Przepraszam, ale mam wrażenie że ta dyskusja coraz mniej dotyczy
    zadanego pytania. Powtórzę więc - czy ktoś wie dlaczego obecnie na Ali
    nie mogę znaleźć sprzedawców przyjmujących zapłatę przez PayPal?

    --
    Michał

  • 9. Data: 2019-08-06 23:40:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal M. Lechanski wrote:

    > Nie ma potrzeby zasilać konta w PayPal - podajesz im dane do swojego
    > konta (lub karty kredytowej) i sami pobierają należność po każdej
    > transakcji.

    Tylko zwróć uwagę, po jakim kursie wymiany. Ja mam konto na PayPal tylko
    dlatego, że niektórzy niszowi Chińczycy, na których mi zależy akceptują
    płatności PayPal, a kartą nie. I wtedy, z należytym niesmakiem, sięgam
    po to konto.

    > na przykład w tym, że konto w PayPal mam, a w mTransferze (cokolwiek to
    > jest bo nie wiem) nie.

    mTransfer to natychmiastowa płatność kartą wykonana przez bank (mBank)
    po autoryzacji w banku, a nie u sprzedawcy. Jako źródło możesz wskazać
    kartę kredytową
    i podlegać ochronie chargeback jak przy zwykłej płatności kartą, nie
    ujawniając przy tym CVV2. Inne banki mają swoje odpowiedniki.

    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mtra
    nsfer/

    > Przepraszam, ale mam wrażenie że ta dyskusja coraz mniej dotyczy
    > zadanego pytania.

    Istotnie, ale staramy się Ci wskazać, że wymyśliłeś sobie jakiegoś
    demona i go uparcie hodujesz. Twoja sprawa.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2019-08-06 23:40:51
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 06.08.2019 o 22:22, Jacek Radzikowski pisze:

    > w paypalu jak nie dostaniesz
    > towaru to co najwyżej wspólnie z tobą pożalą się nad twoim parszywym
    > szczęściem.

    korzystam z eBay od 2001 roku. Nie pamiętam kiedy wystartował PayPal ale
    założyłem tam konto gdy tylko zaczął być dostępny. Przez ten czas wiele
    razy reklamowałem towar, którego stan odbiegał od opisu, lub wręcz nie
    został dostarczony. Ani razu nie zdarzyło się bym nie dostał zwrotu
    pieniędzy i to wraz z kosztami przesyłki zwrotnej. Ani razu.

    > A jak zrobisz przelew to jedyne co zrobią u ciebie w banku
    > to wzruszą ramionami.

    o przelewach nie mówię - to najgorsza forma płatności w internecie.

    > Transakcje na wykradzionej karcie możesz reklamować, jak się okaże że
    > nastąpił wyciek, możesz poprosić o nową (niektóre banki same
    > wymieniają).

    Oczywiście. Tylko, póki co, nie było chyba wycieku z PayPala.
    Poza tym PayPal pozwala mi na kilka różnych form płatności, w tym
    płatność kartą kredytową.

    --
    Michał