  • 211. Data: 2015-09-13 20:47:26
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 13.09.2015 AK <n...@n...com> napisał/a:

    > Nastepny Ayatollah :)
    > Kurde klonuja Was czy co ? :)
    >
    > AK
    >

    > ---
    antywirusowe Avast.

    Do czegoś poważnego kiedykolwiek systemy MS były używane?
    Pan raczysz sobie żartować.

    HP już dawno zrezygnowało ze swojego systemu i przeszło na linuksa.
    Obecna ich wizja wygląda tak.
    http://lwn.net/SubscriberLink/655437/9a48cd3e7a8cbe8
    a/

    IBM od lat go mocno wspiera i wykorzystuje. Przechodzi na Linuksa nawet
    na swoich kluczowych mainframach.

    Googlowe serwery od zawsze napędzał tylko Linuks, a że jest ich dużo to
    nawet Intel drży, gdy ci ich postraszą że zaczną produkować sami ARM-y.
    Na jeden z takich "newsów" akcje Intela spadły momentalnie o 5%.
    W nagrodę subsydiują własne procki w Chromebookach, żeby googiel mógł je
    tanio sprzedawać.
    .

  • 212. Data: 2015-09-13 20:53:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Sorry. BSD stojące na serwerze jakoś nie chce współpracować. Sorry.

    Bo "sie nie znasz".
    Przed Gento moj serwer dedykowany byl na FreeBSD i dzialal tam
    sobie Mono i nawet IronPython. A bylo to dobre 5 lat temu.

    AK

    ---
    Avast.

  • 213. Data: 2015-09-13 20:54:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-13 20:53, AK wrote:
    > Bo "sie nie znasz".
    > Przed Gento moj serwer dedykowany byl na FreeBSD i dzialal tam
    > sobie Mono i nawet IronPython. A bylo to dobre 5 lat temu.

    5 lat temu mono wyświetlal hello worldy. Dzisiaj potrafi więcej ale nie
    nie wszystko. Przykro mi. Nie działa.

  • 214. Data: 2015-09-13 20:58:49
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Jest wiele rzeczy ktorych sobie nie wyobrażasz. Soft zawiera bugi.

    O czym Ty znow pie..sz ?
    Pisales, ze CADa: "można go pisać byle jak i wyłacznie wspierając sie na wynikach
    sprzedaży"
    a to jest takie horrendum, ze plakac sie chce.
    Systemy CAD sa jednymi z najlepiej testowanych softow.
    Nimi projetkuje sie np. silniki lotnicze nawet w takim polskim WSK Rzeszow (ze o
    Boeningu czy
    innym Airbusie nie wspomne).

    PS: Skoncz Wasc wstydu oszczedz.. :(

    AK

    ---
    Avast.

  • 215. Data: 2015-09-13 21:00:05
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Sugeruje mniej pogardy dla reszty świata.

    Dla swiata mam szacunek. Dla zwyklych ciurow ani troche.

    AK

    ---
    Avast.

  • 216. Data: 2015-09-13 21:10:37
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "grapeli23" <g...@g...com> napisał :

    > Do czegoś poważnego kiedykolwiek systemy MS były używane?
    > Pan raczysz sobie żartować.

    Do wszystkiego, oprocz realtime :)

    > HP już dawno zrezygnowało ze swojego systemu i przeszło na linuksa.
    > Obecna ich wizja wygląda tak.
    > http://lwn.net/SubscriberLink/655437/9a48cd3e7a8cbe8
    a/

    Znam tą ich "wizje" i jej przyczyny upadku HP-UX "od podszewki".
    PS: tak samo przejada sie na Linuxie.

    W korporacjach kiedys byla releasowa czworka:
    Win, Solaris, HP-UX, Linux
    Pierwszy "wykryszyl sie" HP.
    Pozniej zaczal sie wykruszac (i ten proces trwa) Solaris.
    PS: Ogolnie to super, osobiscie to "boleję" bo
    specjalizowalem sie w "portowaniu" na HP i na ichniejszym
    "nieco specyficzny" kompilator C++, a i na Sparc rowniez.
    Mimo straty kasy jednak.. sie ciesze :)

    > IBM od lat go mocno wspiera i wykorzystuje. Przechodzi na Linuksa nawet
    > na swoich kluczowych mainframach.
    >
    > Googlowe serwery od zawsze napędzał tylko Linuks, a że jest ich dużo to
    > nawet Intel drży, .

    Nastepny zaklinasz. :) No to skad sie bierze te 75% MSowego Win-a w rynku sertwerow ?
    Hę ?

    AK

    ---
    Avast.

  • 217. Data: 2015-09-13 21:12:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-13 20:58, AK wrote:
    > Systemy CAD sa jednymi z najlepiej testowanych softow.

    Nijak to nie powoduje że nie mają bugow. Mają może mniej bugów niż
    nastepny program zamawiany przez rzad pisany przez tępych studentów.

    Pracuje na sofcie testowanym bardzo dokładnie. Zawiera bugi. Sorry.

    > Nimi projetkuje sie np. silniki lotnicze nawet w takim polskim WSK
    > Rzeszow (ze o Boeningu czy
    > innym Airbusie nie wspomne).

    Te przykłady nie pokazują że nie ma bugów. Sam miałem okazję popsuć
    Ansysa na prezentacji poprzez wklepanie nieco odmiennych danych niż
    normalnie wklepywał prezenter, wygenerował wyniki absurdalne. Nie, nie
    projektuje silników. Po prostu soft ma bugi. Chyba że zweryfikujesz
    formalnie. Jestes gotów do weryfikacji AutoCADa w sposób formalny? Masz
    wystarczająco czasu we wszechświecie aby to zrobić?

  • 218. Data: 2015-09-13 21:14:32
    Temat: Re: [OT] Du?a kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Waldek Hebisch <a...@m...uni.wroc.pl>

    AK <n...@n...com> wrote:
    > U?ytkownik "Waldek Hebisch" <a...@m...uni.wroc.pl> napisa?:

    > No coz ja poradze ze tak wlasnie jest w polskiej informatyce ? :)

    > Powatpiewam w to.
    > Wtedy programowaniem zajmowali sie glownie specjalisci danej dziedziny.
    > Dzis jest odwrotnie. Wiekszosc programistow (a i projektantow a nawet analitykow)
    > _nie ma pojecia_ o dziedzinie dla ktorej tworzy programy/systemy.
    > (Rozumiem, ze programowanie stalo sie rzemioslem, ale jednak...)

    Jest wieksza specjalizacja. Istotne jest jak sie pisze: zdolny
    nie-programista czesto pisze sprytny ale niepotrzebnie zawily
    kod.

    > Nie wiem co to jest MINIMOP.

    "Maly" wielodostep, dla 8 uzytkownikow. Ten ktory uzywalem chodzil
    na Odrze 1325.

    > Dla ludu byl owszem Fortran4 (fatalny jako jezyk! lepiej go zapomniec mimo
    > pewnych "ficzerow": i wydajnosci) i COBOL ale byl tez Algol1900 i Pascal i Prolog
    tez
    > i kilka innych jezykow.
    > Osobiscie prawie caly numeryczny soft tworzylem w Algolu1900.

    W centrum obliczeniowym na scianie byly kartki z lista dostepnych
    procedur biblioteki numerycznej. Nie pamietam czy to do Odry czy
    do Riada i co na nich dokladnie bylo. Ale gdzies ze 3 kartki to
    byly prodecedury do Fortranu, a kolo polowy kartki do Algolu.
    To daje jakies pojecie o tym co bylo uzywane. Podobnie, na
    8 grup z programowania 7 mialo Fortran a jedna Pascal.

    > Na Odrze wlacsiwie nie uzywalo sie w ogole assemblera.

    OS byl w assemberze. Wtedy bibliteki tez czesto byly w
    assemblerze, wiec pewnie uzywales nie dbajac o to w czym
    to bylo napisane.

    > Java to prawie poziom Simuli, C++ to krok wstecz.
    > Python ? No wiesz..jestem wielotetnim wlascicielem python.org,pl
    > wiec sie nie bede wypowiadal bo bedzie stronniczo.
    > Kupilem domene w czasach gdy bylem jego chyba pierwszym w Polsce
    > "ewangelista" a m.in. na tej grupie byl z tego jezyka jedynie chamski powszechny
    > rechot :) (ale daleko jestem do bezrefleksyjnego gloryfikowania Pythona).
    >
    > Nie jest to wiec ?aden bardzo spory postep. Zwlaszac _po tylu latach_.

    Co bys chcial? Sztuczna inteligencje ktora za nas pisze programy?

    W latach siedemdziesiatych znano juz sporo konstrukcji ulatwajacych
    programowanie. Ale w wielu wypadkach nie umiano tego wydajnie
    zaimplementowac. Stroustrup pisal duzy program w Simuli 67.
    Niby ladnie poszlo, ale pragram dzialal zbyt powoli nie byl
    w stanie wykonac obliczen w dostepnym czasie. Wiec musial
    przepisac program w gorszym jezyku zeby poprawic wydajnosc.
    Potem tworzyl C++ tak by miec ladne cechy Simuli, ale bez
    utraty wydajnosci. Java ma gorzsza wydajnosc niz C++, ale
    niewiele -- teraz wiemy jak takie jezyki wydajnie zaimplementowac
    i gdzie sa pulapki z wydajnoscia. Inna sprawa to biblioteki.
    Wspolczesne jezyki sa uzywane z duzymi biblitekami i projektuje
    je sie tak by te bibliteki dalo sie napisac i nad nimi
    zapanowac. Z innej beczki, kilka lat temu zweryfikowano
    formalnie mikrojado L4. To jest nowa jakosc w zakresie
    poprawnosci programow -- w przeszlosci mozna bylo tylko
    o tym pomarzyc.

    --
    Waldek Hebisch
    h...@m...uni.wroc.pl

  • 219. Data: 2015-09-13 21:15:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-13 21:10, AK wrote:
    > Nastepny zaklinasz. :) No to skad sie bierze te 75% MSowego Win-a w
    > rynku sertwerow ? Hę ?

    Pokaż źrodło statystyczne. A następnie udowodnij że google używa
    serwerów w sensie pokazanym przez to źrodło.

  • 220. Data: 2015-09-13 21:17:19
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > 5 lat temu mono wyświetlal hello worldy.

    Gupis chlopcze i tyla :)
    PS: Jedynie WinForms byl dosc kiepski bo oparty wtedy na GTK
    i chyba ASP .NET nie calkiem pelny.
    Reszta dzialala (oczywiscie byl to .NET 2.0 wiec dosc kiepski, ale dzialal).
    Slowem: bzdurzysz (zwlaszcza ze MS w pierwotnej wersji wypuscil
    .NET na 2 osy: Win i.. wlasnie na FreeBSD - mam jeszcze instalki.
    Owszem poniej zamknal wersje BSDowa (a raczej zaprzestal jej rozowju i supportu).

    AK

    ---
    Avast.