  • Data: 2018-09-07 22:03:11
    Temat: [OT] Re: Co to może być?
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-07 o 20:05, J.F. pisze:

    > zasilacz dla jakis
    > 50 LED

    K...a mać!
    Nauczyć się wreszcie podstaw języka polskiego! Czy to naprawdę za trudne?
    Przecież niektórych czytać się nie da, ciągle trzeba rozwiązywać
    łamigłówki, nie wiadomo co autor chciał przekazać.
    Wykuć wreszcie na blachę, jeśli chcecie porozumiewać się za pomocą
    pisania. Wielu tutaj musi się tego nauczyć na pamięć.

    1. Mianownik (kto? co?): jakaś dioda, jakieś diody

    2. Dopełniacz (kogo? czego?): jakiejś diody, jakichś diod (nie: jakieś
    diody, jakiś diod)

    3. Celownik (komu? czemu?): jakiejś diodzie, jakimś diodom (nie: jakieś
    diodzie, jakiś diodom)

    4. Biernik (kogo? co?): jakąś diodę, jakieś diody

    5. Narzędnik (z kim? z czym?): jakąś diodą, jakimiś diodami

    6. Miejscownik (o kim? o czym?): jakiejś diodzie, jakichś diodach (nie:
    jakieś diodzie, jakiś diodach)

    7. Wołacz (hej! lub o!): jakaś diodo, jakieś diody

    Przepraszam, ale naprawdę nie dałem rady. Ileż można? To była kropla,
    która przepełniła czarę.
    Może dzięki temu podniesie się tu choć trochę znajomość podstaw
    polszczyzny. Ciekaw jestem, czy dotrze choć do niektórych.
    I jeszcze: to nie o diody chodzi.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/