  • 31. Data: 2015-09-30 18:58:46
    Temat: Re: [OT] Tumanisci
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Za twoich i moich czasow to fizyka byla gdzies od 6 czy 7 klasy.
    > 7 klasa do dzis gimnazjum.

    Owszem, zaczynala sie od 7 klasy. Poza fizyka bylo tez ZPT, co prawda u
    mnie pani od tego przedmiotu miala socjalistyczny stosunek do pracy, ale
    wyposazenie pracowni bylo calkiem niezle i mozna bylo sie niezle
    pobawic. W TV byly tylko 2 programy, ale te nieodzalowana Sonde mozna
    bylo ogladac, teraz masz programow "naukowych" od cholery, na ktorych
    mozesz sie dowiedziec, jak trudne jest lowienie tunczykow, praca na
    osniezonej autostradzie, czy wydobywanie zlota na Alasce.

    > I byc moze slusznie, bo wczesniej troche trudno to omawiac - bez aparatu
    > matematycznego.

    Caly blad polskiego systemu nauczania przedmiotow scislych polega na
    dawaniu pala matematyczna od razu na dzien dobry kazdemu, kto sie zbliza
    do fizyki. Kiedys tu pytalem o literature o antenach. Noszk' kazda
    polska ksiazka wali na dzien dobry rownaniami Maxwela, a potem jest
    jeszcze fajniej, potrojne calki z calki okreznej i na calej stronie
    jedno zrozumiale slowo "albo". Bierzesz do reki taka cegla
    Elektromagnetics Trilogy i mimo mojego nie najlepszego angielskiego ja
    nagle zaczynam cos kumac.
    Skrypty PW celuja w rownaniach bez objasnien tych krzaczków.
    Fizyka to cholernie fajna i ciekawa zabawa i tak powinna byc
    przedstawiana i tak uczona. Przynajmniej na poczatku. Do zrozumienia
    prawa Ohma wystarczy matematyka na poziomie 3 klasy, no przynajmniej dla DC.

    > A teraz nie ma jakiegos przedmiotu w podstawowce, gdzie sie elementy
    > fizyki przemyca ?
    > Jakies tam przedmioty przyrodnicze ?

    Jest troche, nawet fajnych rzeczy sie ucza, ale jak wytlumaczyc dziecku
    czemu mu samolocik zle lata bez jakiegos wspomnienia o prawie
    Bernouliego, bez wytlumaczenia co to sila nosna i od czego zalezy i ze
    zdanie: " Tylko pamietaj synku, lataj nisko i powoli" jest tragi-smieszne.
    Zamiast tego, ucza o globalnym "ocipieniu" i o zdrowej zywnosci.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 32. Data: 2015-10-01 00:25:08
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > "Na polecenie ministerstwa edukacji japońskie uniwersytety wygaszają
    > kierunki humanistyczne i społeczne. Powód? Zdaniem rządu w Tokio
    > absolwenci takich studiów nie będą potrzebni na rynku pracy"

    W banku preferują pracownika po uniwersyteckim kierunku matematycznym. W
    firmie zatrudniają księgowego po politechnicznym kierunku. Poza tym
    techniczne wykształcenie jest przydatne wszędzie, bez względu na państwo,
    ustrój...

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 33. Data: 2015-10-01 09:55:01
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2015-09-30 o 18:58, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Bierzesz do reki
    > taka cegla Elektromagnetics Trilogy i mimo mojego nie najlepszego angielskiego ja
    nagle zaczynam cos
    > kumac.

    Chodzi o "Trilogy of Magnetics" Wurtha? Kiedyś zastanawiałem się czy to kupić.

  • 34. Data: 2015-10-01 16:48:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Chodzi o "Trilogy of Magnetics" Wurtha?

    Dokladnie tak. Droga dosyc byla, ale IMHO warto. No chyba, ze to
    wszystko znasz.
    Warto tez na ich seminaria pojsc, troszke to "otwiera oczy" na sprawy
    EMC i bylo to najlepiej prowadzone seminarium na jakim w zyciu bylem..

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa