  • 11. Data: 2015-09-29 21:00:00
    Temat: Re: [OT] Tumanisci
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    [...]

    > Skąd opinia, że nie rozróżniają? Raczej nie spotykam takich ludzi. Inna
    > sprawa, że zarówno psycholog jak i psychiatra może być psychoterapeutą,
    > więc na tym polu mogą nie być rozróżnialni.

    Czyli nie rozróżniasz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-09-29 21:14:30
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-29 o 20:31, wt pisze:
    > techniczne wykształcenie jest przydatne wszędzie, bez względu na państwo,
    > ustruj...
    ^^^^^^^^^^^^
    No właśnie, techniczne potrzebne, humanistyczne przydatne i to
    zdecydowanie, tak bym sprostował :)
    Contra facta non valent argumenta.

  • 13. Data: 2015-09-29 21:39:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-29 20:55, Jawi wrote:
    [...]
    > Od roku 1944 (wliczając rząd na wygnaniu) mieliśmy 7! (siedmiu!), nie
    > silnia 7 :) ministrów edukacji po politechnikach, czy ogólnie
    > specjalistów w naukach ścisłych.
    IMO to dobry kierunek. Bo ja bym jednak oczekiwał, że minister edukacji
    jest specjalistą od edukacji, a nie np. od teorii obwodów. :-D I, "last
    but not least", że jest również specjalistą od zarządzania.

  • 14. Data: 2015-09-29 21:52:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-29 21:14, Jawi wrote:
    > ^^^^^^^^^^^^
    > No właśnie, techniczne potrzebne, humanistyczne przydatne i to
    > zdecydowanie, tak bym sprostował :)
    > Contra facta non valent argumenta.
    No przecież w szkole uczyli, że "kto uje kreskuje, ten dostaje same
    dwóje". :-D

  • 15. Data: 2015-09-29 22:14:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-29 21:39, JDX wrote:
    > IMO to dobry kierunek. Bo ja bym jednak oczekiwał, że minister edukacji
    > jest specjalistą od edukacji, a nie np. od teorii obwodów.

    I w jaki sposób oceni czy warto uczyć prawa czy matematyki w szkole?
    Albo inaczej: w jaki sposob oceni czy warto uczyć całek czy historii
    prawa w Albanii? Bo to się pi x drzwi zawsze sprowadza do kompromisów.

    > but not least", że jest również specjalistą od zarządzania.

    Specjalisci od zarzadzania czasami powinni też wiedzieć czym zarzadzają.
    Spodziewam się raczej wiedzy ogólnej w tym i politechnicznej oraz IQ
    powyżej średniej. To nie sa łatwe warunki do spełnienia jak sie okazuje
    po wielu poprzednich przykładach wysokich stanowisk w men. Bo
    specjalistów to tumanistyce zarządzania czymkolwiek to na pęczki mamy.

  • 16. Data: 2015-09-29 22:19:06
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-29 o 21:39, JDX pisze:
    > IMO to dobry kierunek. Bo ja bym jednak oczekiwał, że minister edukacji
    > jest specjalistą od edukacji, a nie np. od teorii obwodów.:-D I, "last
    > but not least", że jest również specjalistą od zarządzania.
    Otóż, to. Od nauczania. Nie, prawnik, historyk, politolog, ale też i
    doktor teorii obwodów wtedy :)

  • 17. Data: 2015-09-29 22:20:18
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-29 o 21:52, JDX pisze:
    > No przecież w szkole uczyli, że "kto uje kreskuje, ten dostaje same
    > dwóje". :-D
    Ale nie w wątku, gdzie się krytykuje humanistów :)

  • 18. Data: 2015-09-29 22:49:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-29 22:14, Sebastian Biały wrote:

    > I w jaki sposób oceni czy warto uczyć prawa czy matematyki w szkole?
    > Albo inaczej: w jaki sposob oceni czy warto uczyć całek czy historii
    > prawa w Albanii? Bo to się pi x drzwi zawsze sprowadza do kompromisów.
    Nie wiem w jaki sposób oceni, ale zapewne koleżka po politechnice
    specjalizujący się np. we wspomnianej teorii obwodów nie zrobi tego
    lepiej. :-D

    > Specjalisci od zarzadzania czasami powinni też wiedzieć czym zarzadzają.
    Absolutnie się z tym zgadzam. Powiem więcej, IMO zawsze powinien
    wiedzieć czym zarządza. Ale też nie może być tak, że "wybitny
    specjalista w danej dziedzinie" kierujący np. jakimś instytutem PAN-u
    nie wie jak radzić sobie z ludźmi którzy tam pracują, nie zna jako-tako
    prawa (np. przetargi) czy też nie wie jak np. zaplanować wydatki na
    remont wind lub kibli.

    > To nie sa łatwe warunki do spełnienia jak sie okazuje
    > po wielu poprzednich przykładach wysokich stanowisk w men.
    Nie są to łatwe warunki, ale w sam raz w przypadku wysokich stanowisk w
    MEN tudzież w innych organach administracji państwowej i samorządowej
    kompetencje nie są jedynym kryterium rozpatrywanym przy wyborze
    kandydata. :-D Chyba nawet nie są kryterium najważniejszym. :-D

  • 19. Data: 2015-09-29 23:11:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-29 22:49, JDX wrote:
    > Nie wiem w jaki sposób oceni, ale zapewne koleżka po politechnice
    > specjalizujący się np. we wspomnianej teorii obwodów nie zrobi tego
    > lepiej. :-D

    Dlatego postuluję wiedzę ogólna w tym politechniczna. Studia
    tumanistyczne, może czesciowo poza filozofia, tego nie dają. Z nieznanej
    przyczyny jednak to tumanisci najczęsciej pchaja się do tek
    ministerialnych z dziedzin dowolnych (wielu jest uniwersalnymi
    ministrami jak widać). No dobra, politycznie się robi, stop.

    > "wybitny
    > specjalista w danej dziedzinie" kierujący np. jakimś instytutem PAN-u
    > nie wie jak radzić sobie z ludźmi którzy tam pracują

    Taka osoba nie nadaje sie na ministra w men. Ona nadaje się do
    planowania eksperymentów, prowadzenia badań itp. Nie pamiętam tez aby
    taka osoba kierowała men.

    >, nie zna jako-tako
    > prawa (np. przetargi) czy też nie wie jak np. zaplanować wydatki na
    > remont wind lub kibli.

    Ale tez nie róbmy z tach trywialnych czynności nie wiadomo jakiej
    wiedzy. Przetargi jestw stanie po kilku miesiącach zaczaić dowolny
    człowiek z IQ powyżej 80. To jest prostacka wiedza, pełna pułapek, ale
    prostacka. Nie wymaga analizy i myślenia. Czasem tez wymaga wiedzy
    technicznej żeby nie pojawiały się bzdury.

    PS. Moje dziecko w klasie II podstawówki ma w tornistrze:
    a) 2 ksiązki z edukacji
    b) 2 cwiczenia z edukacji
    c) 2 ksiązki z angielskiego
    d) 2 ksiązki z religii
    e) kilka zeszytów
    f) jakieś dodatkowe ksiązki ćwieczeniowe na różne okazje

    Razem nie mieści się to w tornistrze a jest dzień kiedy nosi się wszystko.

    Mamy więc ministra który nie potrafi nawet oszacować ile kg nosi mój
    dzieciak do szkoły skupiając sie wyłacznie na tym że nosi je *taniej*.
    Czyli co z tego że biegły prawnik w garniturze ze znajomoscią przetargów
    i montażu geberitów skoro zaplanował debilny zestaw makulatury do
    pogłebiania skoliozy w wyniku braku nawet śladowej wyobraźni?

  • 20. Data: 2015-09-29 23:27:06
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Hello Mario,
    >
    > Tuesday, September 29, 2015, 8:29:07 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli nie rozróżniasz...

    Gdzież się podziała w narodzie umiejętność czytania ze zrozumieniem?

    "Psychiatra czy psycholog, po uzyskaniu dodatkowych kwalifikacji może
    być psychoterapeutą"
    http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=192

    --
    pozdrawiam