  • 21. Data: 2015-09-30 00:11:05
    Temat: Re: [OT] Tumanisci
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie wiem w jaki sposób oceni, ale zapewne koleżka po politechnice
    > specjalizujący się np. we wspomnianej teorii obwodów nie zrobi tego
    > lepiej.:-D

    Z duzym prawdopodobienstwem zrobi to lepiej, bo po prostu umysl ścisly
    raczej nie da sobie wcisnac kitu o koniecznosci ksztalcenia 200
    specjalistow rocznie od albanskiego prawa. Do ministra tumanisty
    przyjdzie kolega tumanista i razem uradza program nauczania tak, zeby
    zaden tumanista bezrobotny nie byl.
    Umysl scisly wie, ze jesli nie zmienia sie parametrow eksperymentu, to
    rezultat bedzie zawsze jednakowy, tumanista tego nie wie i popelnia te
    same bledy oczekujac lepszych rezultatow. Aby przykryc swoja glupote
    uwaza "technicznych" za gorszych.
    Efekt z dzisiaj: Odkryto wode na Marsie. Jedzie wiec dziennikarz
    wyjatkowy tumanista z TVNu do goscia z planetarium w Toruniu i pyta jak
    odkryto wode na Marsie. Sluchac uwazniej zaczalem, bo bylem ciekaw, czy
    to jakas spektroskopia, radar, jakas inna metoda. A co slysze? Ze ten
    sztuczny satelita Marsa (tu zblizenie na model owej sondy wykonany z
    pomalowanych obudow by Kradex z otworami wentylacyjnymi do chlodzenia
    przez przeplywajaca proznie;-)) no wiec ten satelita, to on ma taka
    antene, ktora sluzy do komunikacji z Ziemia, a za ta antena jest
    komputer. No super, uzyskalem wyczerpujaca wiedze, wyczerpala mnie tak
    bardzo, ze nie mam sily sie zastanawiac, czy ten gosc z planetarium to
    byl tak samo durny jak dziennikarz, czy tylko znizyl sie do jego poziomu
    i widzow tego kanalu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2015-09-30 02:35:47
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Od roku 1944 (wliczając rząd na wygnaniu) mieliśmy 7! (siedmiu!), nie
    > silnia 7 :) ministrów edukacji po politechnikach, czy ogólnie specjalistów
    > w naukach ścisłych.

    A ktoryś miał coś wspólnego z polonistyką, no, żeby umieć po nasemu
    pytlować...?

    > Biorąc pod uwagę, czego dzisiaj potrzeba, to zdecydowanie chyba mało.
    > Kadencja co niektórych trwała rok.

    Czy to nie z tego powodu już nawet redachtóry w telewizorni zapierniczają
    prowadząc program, czy czytając dialogo na Dyskawery Sajens, czy dowolnym
    innym megapotwory językowe typu "dwutysięczny trzynasty", mylenie ze sobą
    "unikatowy" i "unikalny", czy mówiąc "oczekiwanie na..."? Pomijam już, że co
    lektor, to każdy inaczej czyta angielskie nazwiska, a nawet te polskie z
    pochodzenia...
    A kiedyś bez egzaminu na kartę nawet mikrofonu nie zobaczył...
    Psieje nauka...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 23. Data: 2015-09-30 02:52:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > pomalowanych obudow by Kradex z otworami wentylacyjnymi do chlodzenia
    > przez przeplywajaca proznie;-)) no wiec ten satelita, to on ma taka

    Nie wiedzialeś? Przecież to zero bezwzględne :)) Czyli zimne, więc chłodzi
    :-))

> [...]
    > durny jak dziennikarz, czy tylko znizyl sie do jego poziomu i widzow tego

    Czyli ponownie przeproszę za swój francuski, widać, że Pan Naukowy, choć
    sobie popierdolił, to się nie naruchał...
    Pachnie mi to jednak szkolną modą, gdzie za moich czasow odnosiłem wrażenie,
    że bardziej się liczy ile powiesz, niż co powiesz.
    Ja też liczę w takich sprawach na badanie spektrum, czy może próbę
    wzbudzania materii połową częstotliwości własnej i badanie reakcji, czy może
    przewodnictwo badane znowu wzbudzaniem czegoś w jakiś sposób.
    A teraz dodatkowo mi się przypomniało jak w roku OIDP 2000, jak miałem
    szkolenie związane z uprawnieniami elektrycznymi "E", jak było o różnicówce,
    zadałem prowadzącemu proste pytanie, mające raczej potwierdzić, czy słusznie
    domyślam się pewnej reakcji bezpiecznika i "podpiąłem" opornik o, między tym
    punktem i tym drugim... oo, tym właśnie. Oczy w 5 PLN i ani be, ani me...
    Był bardzo podobny do Michnikowskiego, aktora.
    Oczywiście, wiedziałem, że bezpiecznik wypalantuje, potrzebowałem jedynie
    potwierdzenia od "mentora". Uczył Marcin Marcina... Czy tylko na moim
    kursie?
    To już wolę zaryzykować pieprznięcie 5 razy przez prąd i na pewno wiedzieć,
    że jak złapię za te dwa przewody, to nie pojadę jak tramwaj, lecz na tamten
    świat.

  • 24. Data: 2015-09-30 05:04:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-09-30 00:11, Pawel "O'Pajak" wrote:
    [...]
> [...]
    > specjalistow rocznie od albanskiego prawa. Do ministra tumanisty
    > przyjdzie kolega tumanista i razem uradza program nauczania tak, zeby
    Znaczy się sugerujesz, że absolwenci politechnik nie piją wódki ze
    swoimi koleżkami ze studiów? :-D

  • 25. Data: 2015-09-30 10:59:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 29.09.2015 o 20:55 Jawi <g...@p...fm> pisze:

    > Tam bezrobotny jest szczególnie drogi dla państwa. Zasiłki są stosunkowo
    > wysokie, bezrobotnym artystą/humanistą być, to nie jest takie złe. Skoro
    > nie da się zniechęcić przyszłych studentów do kierunków
    > "nieproduktywnych" po dobroci, to się zapowiada likwidację tych
    > kierunków.

    Aha, czyli tradycyjnie socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi
    w innych ustrojach.

    --
    SW3
    ----

  • 26. Data: 2015-09-30 12:23:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Znaczy się sugerujesz, że absolwenci politechnik nie piją wódki ze
    > swoimi koleżkami ze studiów?:-D

    Pfff, absolwenci polibud to alkoholicy-gawedziarze, my geolodzy to
    potrafimy zrtobic impreze z czwarta pochodna niezerowa*;-).
    Tak bardziej serio, to moze kolega koledze da prace, ale watpie, zeby
    wzruszyla go opowiesc o tlumach bezrobotnych fizykow (gdyby tak bylo).
    Zreszta co tu dyskutowac, szkola podstawowa - jez. polski codziennie,
    jest historia, jest przyroda, na matematyce w 4 klasie uczyli sie o
    liczbach ujemnych. Ale fizyki ni cholery. Jak bym sam dzieciakowi nie
    kladl do glowy jakis podstaw, to bylby jako ten dziennikarz z TVNu.
    I zeby bylo jasne, to nie ta szkola jest zla, bo jest super, nauczyciele
    sa rewelacyjni, tylko taki jest program.

    *Impreza ma pochodna niezerowa, jesli za sprzedane butelki da sie zrobic
    nastepna impreze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 27. Data: 2015-09-30 12:51:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    a.pl...

    >RoManie - cos dla Ciebie

    >http://nauka.newsweek.pl/studia-w-japonii-tokio-zam
    yka-kierunki-humanistyczne,artykuly,371145,1.html

    >"Na polecenie ministerstwa edukacji japońskie uniwersytety wygaszają
    >kierunki humanistyczne i społeczne. Powód? Zdaniem rządu w Tokio absolwenci
    >takich studiów nie będą potrzebni na rynku pracy"

    >No no - moze byc ciekawie.

    >A u nas psychologia chyba nadal oblezona ... czyzby praca byla ?

    Psychologie Japończycy zamkną dopiero po technicznych.

  • 28. Data: 2015-09-30 13:39:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jest historia, jest przyroda, na matematyce w 4 klasie uczyli sie o
    >liczbach ujemnych. Ale fizyki ni cholery.

    Za twoich i moich czasow to fizyka byla gdzies od 6 czy 7 klasy.
    7 klasa do dzis gimnazjum.

    I byc moze slusznie, bo wczesniej troche trudno to omawiac - bez
    aparatu matematycznego.

    A teraz nie ma jakiegos przedmiotu w podstawowce, gdzie sie elementy
    fizyki przemyca ?
    Jakies tam przedmioty przyrodnicze ?

    J.

  • 29. Data: 2015-09-30 17:46:56
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-30 o 10:59, SW3 pisze:
    > Aha, czyli tradycyjnie socjalizm bohatersko walczy z problemami
    > nieznanymi w innych ustrojach.
    Jak widać to dzisiaj w Japonii, to tak.

  • 30. Data: 2015-09-30 18:14:00
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-30 o 12:51, Ghost pisze:
    > Psychologie Japończycy zamkną dopiero po technicznych.
    Po zamknięciu kierunków humanistycznych na jej miejse otworzą
    psychologie i psychiatrie.