  • 11. Data: 2004-06-21 22:24:16
    Temat: Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Przemyslaw Popielarski <p...@h...pl> wrote:

    > Powiedz mi, magiku, jak mozna nie wysyłając ani jednego bajta sprawdzic
    > czy jest poczta -- dowolnym protokolem, dowolnym urzadzeniem --

    Protokół SMTP i serwer, czekający na połączenia od zdalnego hosta,
    przekazującego pocztę wtedy kiedy nadejdzie.

    > to Cie ozloce.

    Wystarczy duży, złoty, dwukilowy łańcuch na szyję. Paski kupię sobie sam.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl

  • 12. Data: 2004-06-21 23:09:58
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl> wrote:
    > korzystałem z GPRSa w PlusGSM przez pół roku i zawsze było liczone per
    > sesja PPP...
    >
    > czyli 6 gr (promocja 3gr za paczkę 100kB) za trzasnięcie drzwiami
    > (wynegocjowanie połączenia)
    >
    > jak się skończyła promocja to juz była złotówka.. i przestałem
    > korzystać ;))))

    ja mam wlasnie takie wrazenia z plusa albo idei -- panienka z ktoregos z
    tych operatorow mnie tak uswiadamiala, ze per doba to liczone...

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 13. Data: 2004-06-21 23:13:31
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Mon, 21 Jun 2004 22:15:30 +0200, "Jakub Żukowski"
    <j...@N...venomski.com> wrote:

    >Witam,
    >Jak by nie sprawdzal, dane sa wysylane/odbierane (Sprawdzenie DNS, laczenie
    >z hostem, przekazanie user/pass, sprawdzanie, rozlaczanie).
    >A strona WWW tez sie musi jakos zaladowac... Nie ma co rozmyslac - Ewidentna
    >wina _nieswiadomego_ uzytkownika.

    Ale:

    Nie ma sensu zaczynac sesji dla paru bajtow i porzucac jej pozniej
    zeby znow za godzine kolejna dla paru bajtow otworzyc - za kazde
    otwarcie leci chyba jak za pierwsze sto kilo... Lepiej juz przetrzymac
    sesje cykajac od czasu do czasu po pare bajtow.
    Nie ma sensu zaczynac sesji przed polnoca - o polnocy sesje sa
    zamykane, licznik podliczany i wszystko zaczyna byc liczone od nowa...

    Z netu przez komorke trzeba umiec korzystac zeby bez sensu nie
    przeplacac.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2004-06-22 00:36:09
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Tomek" <m...@N...gazeta.pl> wrote :

    > Mój ojciec miał chyba za dużo wolnego czasu bo co chwilę sprawdzał
    > skrzynkę i tak przez ok. 10 dni.

    LOL

    > Zapytałem o to kogoś kto się na tym trochę zna to powiedział, że
    > możliwe iż już przy samym logowaniu się na skrzynkę takie dane jak

    ZAWSZE sa wysylane i odbierane dane przy sprawdzaniu skszynki

    > W takim razie jeśli
    > rzeczywiście o to chodzi wynika z tego, że gdyby zmieniono w
    > telefonie odpowiednie ustawienie nie byłoby teraz tej całej sprawy
    > bo samo sprawdzenie skrzynki nic by nie kosztowało

    nie, ustaiwajac zawieszanie a nie zrywanie sesji gprs twoj ojciec
    pewnie by nabil tylko 100-200zl ;)

    > żadnych korzyści gdyż nic nie było wysyłane ani odbierane

    bylo

    > Ponad 1000 zł to nie są małe pieniądze,
    > a w tym przypadku mamy zapłacić te pieniądze praktycznie za nic.

    za glupote

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://pulse.pdi.net/~rush/qv30/

  • 15. Data: 2004-06-22 00:38:55
    Od: RusH <l...@p...pl>

    > Rozlaczal-nie rozlaczal to nie powinno miec znaczenia. Zazwyczaj
    > pakiet bajtow (te 100 KB) liczy sie per okres czasu (np. doba), a
    > nie per polaczenie.

    chyba w Rumunii

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2004-06-22 00:40:19
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> wrote :

    > ja mam wlasnie takie wrazenia z plusa albo idei -- panienka z
    > ktoregos z tych operatorow mnie tak uswiadamiala

    pewnie miala duze cycki i sie gapiles zamiast sluchac

    >, ze per doba to
    > liczone...

    per doba to jest zrywana sesja GPRS i podliczany transfer, transfer
    jest podliczany po kazdym zerwaniu sesji gprs

    Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2004-06-22 01:03:01
    Od: Robert Maron <r...@r...net>

    In article <40d74fbb$1@news.home.net.pl>, Przemyslaw Popielarski wrote:

    > Rozlaczal-nie rozlaczal to nie powinno miec znaczenia. Zazwyczaj pakiet
    > bajtow (te 100 KB) liczy sie per okres czasu (np. doba), a nie per
    > polaczenie.

    nie nie nie

    to zalezy od tego, czy telefon rozlacza sesje GPRS, czy nie
    (to w niektorych fonach jest konfigurowalne)

    moze jeszcze uzytkownik skonfigurowal sobie automatyczne sprawdzanie poczty
    co pare minut (w nowszych telefonach mozna) - to w połączeniu z rozłączaniem
    sesji potrafi u nas w kraju nastukać parę tysięcy / miesiąc, a co dopiero za
    granicą...

    robert
    --
    - Is there more to life than just working?
    - Yes, there's also the complaining about work, the nightly periods of

  • 18. Data: 2004-06-22 11:16:17
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Przemyslaw Popielarski wrote in news:40d76ac6@news.home.net.pl:

    > ja mam wlasnie takie wrazenia z plusa albo idei -- panienka z
    > ktoregos z tych operatorow mnie tak uswiadamiala, ze per doba to
    > liczone...

    Jest liczone per sesja (poza oczywiscie pakietami gdzie jasno jest
    powiedziane że liczymy sumę bajtówy tylko), ale najczęściej sesje są
    zrywane/łamane o północy czy jakoś tak - żeby ktoś sobie za długo na
    jednej sesji nie wisiał. ;)

    A co do telefonu - to one najczęściej nie podtrzymują sesji - i każde
    sprawdzenie poczty to nowa sesja.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {EF980319-EF75-48FE-8F64-BC7CD28975F3}

  • 19. Data: 2004-06-22 11:35:08
    Od: User Vatazhka <v...@l...localdomain>

    Dariusz K. Ladziak wrote:
    > Z netu przez komorke trzeba umiec korzystac zeby bez sensu nie
    > przeplacac.

    O właśnie! Niestety, nieświadomy użytkownik jest karmiony papką
    marketingową ("korzystając z GPRS płacisz tylko za to, co wysyłasz i
    otrzymujesz", "możesz być cały czas on-line" itp.) i głupieje.

  • 20. Data: 2004-06-22 13:37:43
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Adam Wysocki wrote:

    > Protokół SMTP i serwer, czekający na połączenia od zdalnego hosta,
    > przekazującego pocztę wtedy kiedy nadejdzie.

    w tym przypadku np. do klienta GPRS z polaczeniem zestawionym
    do sieci behind-a-NAT? badz dynamiczna adresacja /tak tak,
    istnieja patenty/klienty typu dyndns.. ktore tez jakas symboliczna
    kapke naliczenia pakietow generuja/

    jedyna metoda chyba w tym przypadkiem pozostaje powiadomienie
    spoza sieci IP. dokonywane np. SMS'em ;). chyba ze za odbior
    SMS w roamingu ktos kazal by sobie rowniez placic..

    --

    dzwon z domowego. TPSA musi miec czym zaplacic za logo FT.