  • 21. Data: 2004-06-22 13:44:19
    Temat: Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Adam Wysocki wrote:

    > Protokół SMTP i serwer, czekający na połączenia od zdalnego hosta,
    > przekazującego pocztę wtedy kiedy nadejdzie.

    w tym przypadku np. do klienta GPRS z polaczeniem zestawionym
    do sieci behind-a-NAT? badz publiczna dynamiczna adresacja /tak tak,
    istnieja patenty/klienty typu dyndns.. ktore tez jakas symboliczna
    kapke naliczenia pakietow generuja/ w polaczeniu z kolejnym
    generujacym ruch na rachunku klienta stadem prob polaczen
    w poszukiwaniu open relay etc.

    jedyna metoda chyba w tym przypadkiem pozostaje powiadomienie
    o nowym mailu otrzymywane 'oplotkami', spoza sieci IP. dokonywane
    np. SMS'em ;). chyba ze za odbior SMS w roamingu ktos kazal by sobie
    rowniez placic..

    --

    dzwon z domowego. TPSA musi miec czym zaplacic za logo FT.

  • 22. Data: 2004-06-22 14:31:10
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    elmer radi radisson <r...@s...wireland.or
    g> wrote:

    > w tym przypadku np. do klienta GPRS z polaczeniem zestawionym
    > do sieci behind-a-NAT?

    VPN.

    > badz publiczna dynamiczna adresacja

    VPN.

    > w polaczeniu z kolejnym generujacym ruch na rachunku klienta
    > stadem prob polaczen w poszukiwaniu open relay etc.

    VPN i wyfiltrowanie śmieci (wszystkiego, co nie ma adresu IP serwera,
    który chce się połączyć i wysłać nam pocztę).

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl

  • 23. Data: 2004-06-22 15:21:26
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Adam Wysocki wrote:

    > VPN.

    owszem.
    tyle ze aby w tym celu zestawic VPN i go utrzymac, trzeba wyslac
    conajmniej 'kilka bajtow', a zdaje sie ze chodzilo o to zeby tych
    bajtow bylo "zero"? juz pominawszy marginalne, bo w okreslony
    sposob do pominiecia, problemy niektorych implementacji VPN
    w pracy z NAT.
    chyba ze mowimy o niezwyklej sytuacji typu dostep do prywatnego
    APN, wiec z bezposrednim dostepem do wyodrebnionej sieci z prywatnymi
    zasobami i pominieciem oprogramowania klienckiego, ale to nie ten
    przypadek i nie dla 'zwyklych uzytkownikow'.

    a tak z innej beczki, to autor watku pisal o odbieraniu poczty
    prosto z telefonu. chyba kiepsko bym widzial siemensa
    S55 dzwigajacego SMTPD+VPN, nawet jesli jakims cudem mialby
    zaszczepionego Symbiana ;).

    --

    dzwon z domowego. TPSA musi miec czym zaplacic za logo FT.

  • 24. Data: 2004-06-22 15:30:49
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    g> wrote:

    > tyle ze aby w tym celu zestawic VPN i go utrzymac, trzeba wyslac
    > conajmniej 'kilka bajtow', a zdaje sie ze chodzilo o to zeby tych
    > bajtow bylo "zero"?

    Wystarczy zestawić VPNa i się nie rozłączać.

    > juz pominawszy marginalne, bo w okreslony sposob do pominiecia,
    > problemy niektorych implementacji VPN w pracy z NAT.

    E, to nawet po TCP można zestawić.

    > a tak z innej beczki, to autor watku pisal o odbieraniu poczty
    > prosto z telefonu. chyba kiepsko bym widzial siemensa
    > S55 dzwigajacego SMTPD+VPN, nawet jesli jakims cudem mialby
    > zaszczepionego Symbiana ;).

    To inna sprawa ;)

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    Masz krok dresiarza, który chciałby komuś wpier*olić. ;) (C) zwiecha

  • 25. Data: 2004-06-22 16:30:04
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Adam Wysocki wrote:

    > Wystarczy zestawić VPNa i się nie rozłączać.

    pewnie. mozna pominac keepalive dzialajacy na zasadzie np.Periodic
    Dead Peer Detection i uzyc jakiegokolwiek odpowiednika On-Demand/
    czyli teoretycznie w tym przykladzie "braku ruchu"/. tyle ze smiem
    twierdzic ze w przypadku niestety czesto dosc watpliwej jakosci
    polaczenia GPRS jak i jego 'zamierania' tak czy owak doprowadzi to do
    generowania dodatkowego ruchu. bo jesli nawet uniknie sie cyklicznych
    keep-alives skonczy sie to zapewne i tak rychla koniecznoscia
    ponownego zestawienia VPN.
    wiec "tak czy siak, nijak" - mozliwosci ograniczenia ruchu do zera
    w tym przedziale czasu nie widze.

    > E, to nawet po TCP można zestawić.

    wiec dlatego ze istnieje szereg metod, napisalem ze jest to do
    pominiecia :).

    kapelusik.

    --

    dzwon z domowego. TPSA musi miec czym zaplacic za logo FT.

  • 26. Data: 2004-06-22 18:12:51
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    g> wrote:

    > w przypadku niestety czesto dosc watpliwej jakosci polaczenia GPRS
    > jak i jego 'zamierania'

    GPRS nie gwarantuje stabilnego połączenia? (nie wiem, serio pytam)

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    niedawno wróciłam z imprezy i przytomnieję sobie w pracy (C) meganka

  • 27. Data: 2004-06-22 18:22:55
    Od: Lukasz Jachowicz <h...@n...7thGuard.net>

    g> wrote:

    > GPRS nie gwarantuje stabilnego połączenia? (nie wiem, serio pytam)
    Nie gwarantuje :(

    l.
    --
    http://7thGuard.net/
    2:484/47.222

  • 28. Data: 2004-06-22 19:00:47
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Lukasz Jachowicz <h...@n...7thguard.net> wrote:

    > Nie gwarantuje :(

    No to pomysł z VPNem bez keepalivów pada ;P

    --
    Korea czy Japonia, pies czy kot dla mnie jedna świnia (C) Sosna @ CB

  • 29. Data: 2004-06-22 21:32:43
    Od: "Tomek Sierakowski" <m...@g...pl>

    > Powiedz mi, magiku, jak mozna nie wysyłając ani jednego bajta sprawdzic
    czy
    > jest poczta -- dowolnym protokolem, dowolnym urzadzeniem -- to Cie ozloce.

    Sadzilem, ze za takie rzeczy jak wyslanie danych potrzebnych do zalogowania
    sie na skrzynke nic sie nie placi. Jak widac bylem w bledzie.

  • 30. Data: 2004-06-22 21:39:08
    Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)

    Tomek Sierakowski <m...@g...pl> wrote:

    > Sadzilem, ze za takie rzeczy jak wyslanie danych potrzebnych do zalogowania
    > sie na skrzynke nic sie nie placi. Jak widac bylem w bledzie.

    To nie ta warstwa.

    --
    Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
    GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
    łysa dziewczyna to odpowiednik chłopaka z długimi włosami -- futszaK