  • 1. Data: 2009-11-30 15:51:07
    Temat: [OT] zmywarka
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    sory że OT, ale nie ma za bardzo gdzie zapytać, Kto z Was
    zakupił sobie zmywarkę do naczyń? chciałbym się dowiedzieć
    wszystkich za i przeciw? czy trzeba domywać garnki po
    zmywaniu w zmywarce? jak to jest ze szklankami, słoikami i
    garnkami - też zmyje?

    na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno
    awaryjne i 60cm bo mniejszej nie warto... jak to jest ze
    starymi garnkami które leżą parę dni?

  • 2. Data: 2009-11-30 15:58:32
    Temat: Re: [OT] zmywarka
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > czy trzeba domywać garnki po zmywaniu w zmywarce? jak to jest ze
    > szklankami, słoikami i garnkami - też zmyje?

    NTG -> pl.rec.dom !!

    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno awaryjne i 60cm bo
    > mniejszej nie warto... jak to jest ze starymi garnkami które leżą parę dni?

    Moim zdaniem zmywarka do naczyń służy do zmywania talerzy, szklanek,
    sztućców itp ;P... mogę Ci powiedzieć jak u mnie sprawa wygląda - ale
    zmywarka ma kilka lat, więc może teraz robią lepsze...
    Generalnie zmywa wszystko, ale nie powinien być zaschnięty brud. O
    garnkach - generalnie zapomnij (jeśli są mocno zabrudzone). I tak wypada
    wszystko opłukać, żeby do zmywarki nie wkładać odpadków z jedzenia,
    fusów itp... Ale generalnie i tak zajmuje to sporo mniej czasu niż
    zmywanie ręczne ;)... a jeśli zmyjesz naczynia w takiej samej ilości
    wody, w jakiej robi to zmywarka, to gratuluję ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-11-30 16:43:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    identifikator: 20040501 wrote:
    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno awaryjne

    Ariston - 4 lata i kreci jak nowa. Może mam szczęście.

  • 4. Data: 2009-11-30 16:45:53
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > itp... Ale generalnie i tak zajmuje to sporo mniej czasu niż zmywanie
    > ręczne ;)... a jeśli zmyjesz naczynia w takiej samej ilości wody, w jakiej

    Moi rodzice kupili polską zmywarkę około 1976 roku i działa do
    dzisiaj. Raz była naprawiana, ale niepoważnie. Generalnie jest tak
    jak pisał kolega, a od siebie dodam, że zmywarka używa wyższej
    temperatury wody, wyższego ciśnienia i większego stężenia środków
    myjących niż mogą to wytrzymać ręce.

    Spytaj może na grupie pl.rec.kuchnia...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 5. Data: 2009-11-30 17:56:18
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:hf0q9m$dmg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > trzeba domywać garnki po zmywaniu w zmywarce? jak to jest ze szklankami,

    myje, tylko nie rób smietnika ze zmywarki.

    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno awaryjne

    a ja unikam Boscha /Siemensa po wpadce autoryzowanego serwisu, ktory nie był
    w stanie poradzić sobie z naprawą ichniej lodówki i po trzech wizytach
    majster rozłożył ręce. oczywiście kasy (w sumie ok 700zł) nie oddali,
    lodówka poszła na smietnik.

    >i 60cm bo mniejszej nie warto... jak to jest ze starymi garnkami które leżą
    >parę dni?

    daje radę :) no chyba, ze leżą na palniku parę dni i się węgiel zrobił ...

    @

  • 6. Data: 2009-11-30 20:10:11
    Od: "MariuszB." <h...@g...pl>

> [...]
    wiadomości news:hf0q9m$dmg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > na razie wiem tyle że jedynie Bosch bo inne są mocno awaryjne i 60cm bo
    To ja mam wyjątkowego pecha bo mocno się przejechałem na zmywarce boscha
    oraz na pralce tejże "znakomitej" firmy

  • 7. Data: 2009-11-30 21:03:05
    Od: games <g...@g...home.pl>

    MariuszB. pisze:
> [...]
    > wiadomości news:hf0q9m$dmg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To ja mam wyjątkowego pecha bo mocno się przejechałem na zmywarce boscha

    Tak jak napisali przedpiscy glowne wady to duze zuzycie wody i pradu
    koniecznosc oplukania wstepnego oraz dodatkowo zaleznie od
    zastosowanych srodkow myjacych szklanki i talerze zaczna robic sie po
    2-3 latach szare tak jakby ktos je piaskowal. Niektore Srodki myjace sa
    bardzo agresywne i aluminium czy stal po takiej imprezie nadaje sie na
    smietnik.

  • 8. Data: 2009-11-30 21:21:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Konop pisze:

    > Ale generalnie i tak zajmuje to sporo mniej czasu niż
    > zmywanie ręczne ;)... a jeśli zmyjesz naczynia w takiej samej ilości
    > wody, w jakiej robi to zmywarka, to gratuluję ;)...

    Dodaj jeszcze zużycie prądu i środków myjących (1 zł/szt?). Wychodzi na
    to, że używanie zmywarki kosztuje miesięcznie kilkadziesiąt zł. Znacznie
    drożej niż mycie ręczne (chyba że ktoś zatrudnia zmywaczkę z Białorusi a
    nie sam się bierze do pracy).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-11-30 22:37:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Nov 2009 17:45:53 +0100, Krzysztof Tabaczyński wrote:
    >Moi rodzice kupili polską zmywarkę około 1976 roku i działa do
    >dzisiaj. Raz była naprawiana, ale niepoważnie.

    Takich juz nie robia, bo sie nie oplaca :-)

    J.

  • 10. Data: 2009-11-30 22:43:50
    Temat: Re: zmywarka
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 30, 10:03 pm, games <g...@g...home.pl> wrote:

    > Tak jak napisali przedpiscy glowne wady to duze zuzycie wody i pradu

    Prądu owszem, zużywa, ale wody - imo mniej, niż ja przy zlewie.

> [...]
    > 2-3 latach szare tak jakby ktos je piaskowal. Niektore Srodki myjace sa
    > bardzo agresywne i aluminium czy stal po takiej imprezie nadaje sie na

    Wystarczy nie kupować najtańszego badziewia i raczej omijać takie
    środki wszystko-w-jednym.
    No i nie wszystkie naczynia można myć w zmywarce - np. delikatniejszej
    porcelany czy złoceń na glazurze nie należy pakować do zmywarki.

    Marek