  • 21. Data: 2016-08-18 19:14:11
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-18 14:51, J.F. wrote:
    > atarynka ?

    Tak.

    > Przeciez to duze jest, gdzie tu makro :-)

    Bo to jest przykład z końca ektremum. Czekam jeszcze na jeden obiektyw
    (Industar) i zrobie zdjęcia odwrotne: małej płytki w obudowie. Nie
    omieszkam nimi zanudzić grupy.

    > Ciekawe. Kitowy obiektyw naprawde do kitu czy na takim zdjeciu sie
    > potwierdza ze "nie da sie zrobic dobrego zooma".
    > Ewentualnie - sprobuj gdzies w srodku zakresu ogniskowych.

    Gdzieś w wątku jest takie zdjęcie, faktycznie troche ostrzej ale co z
    tego jak całośc dalej jakaś taka mleczna i tęczowa w porownaniu z heliosem.

    > Jeszcze drobiazg - tu masz przyslone 32, Helios nie pamietam - 16 max?

    Tak, 16. Robiłem na kilku przesłonach ale prawdę mówiąc widze tylko
    zmiane głebi, ostrośc jest w zasadzie taka sama.

    > Atarynka

    No ale to poszło na pierwszy ogień bo akurat potrzebuje zdjęcie PCB
    zanim ją rozbebesze. Docelowo obliczam że od 2cm^2 zaczna się płytki.
    Zazwyczaj w obudowie bez szansy na podejście inaczej jak pod kątem.

    > Zrob. Silne, kontrastowe oswietlenie duzo daje.
    > Zarowki, albo lampy blyskowe.

    Właśnie kupiłem 4 sztuki starych lamp błyskowych i bedziemy robić
    pierkanik jak tylko rozkminie jak je naprawić i połączyć pod wspólne
    zasilanie :D