  • 11. Data: 2016-08-02 10:05:31
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów - kilka eksperymentów
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-02 09:38, Sebastian Biały wrote:
    > Pliki "kitowy 88mm 1_8 bez stabilizacji" i "kitowy 88mm 1_8 stabilizacja".

    To 88 to miało być 18 :D

  • 12. Data: 2016-08-02 11:27:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Mam jednak metodę bardzo kiepską ale dającą rezultaty: rozmiar
    > pliku jpg rośnie w jakiś przypadkowy ale monotoniczny sposób z
    > ostrością. Wlaczenie/wylaczenie stabilizacji w tym wypadku zmienia
    > rozmiar o promile, w granicach błędu.

    tak , im wieksza rozdzielczosci tym wieksza wielkosc pliku jpg ale w jakosci 100%.
    Przy duzej kompresji roznice sie zacieraja.
    winny byc wyraznie widoczne roznice w wielkosci plikow dla roznych przyslon.
    jesli ponumerowac kolejno przyslony 1,2,3,4 itd to jest to ta zaleznosc jpg od numeru
    przyslony ( nie liczby przyslony) jest piekna krzywa drugiego stopnia. To sie
    sprawdza pod warunkiem, ze szumy sa takie same . gdy szum rosnie , on powoduje wzrost
    wielkosci pliku.

    rozdzielczosc - wynosi ona ok 3200 lini/szer obrazu.

    > OK, sprawdzę to jeszcze, jednak taka przesłona o ile pamiętam powoduje
    > już problemy z głebią ostrości na takiej odleglości (napisy na
    > narożnikach płytek przestają być czytelne). Zrobie eksperymenta dzisiaj.

    na odleglosciach fotografownia rzedu 50 cm i ogniskowej 50 mm masz w ogole GO rzedu
    paru centymetrow. dopiero trzeba mocno robic resampling obrazu w dol , wowczas rosnie
    GO do kilkunastu centymatrow , ale jednoczesnie spada rozdzielczosc. Im wieksza
    rozdzielczosc tym mniejsza GO - mozna powiedziec w ogolnosci. Mniejsza rozdzilczosc "
    tuszuje" plamke rozmycia.

    > Zgadza się i nie twierdze inaczej. Szukam matody na to żeby małym koszem
    > uzyskać sensowny efekt. Ułatwi mi to dokumentowanie "pracy" a raczej
    > hobby wiec interesują mnie wyłacznie kwestie funkcjonalne jak na
    > przykład czytelność napisów.

    tak tez to rozumiem.

    moim zdaniem ten kit , ktory nalezy do lepszych w zakresie kitow winen byc do tego
    celu wystarczajacy i winen dac dobra ergonomie pracy. jesli zalozyc do niego
    pierscienie posrednie sony e , winno to byc rozwiazanie najprostsze , najtansze ,
    prowadzace najkrotsza droga do celu.

    gdyby z jakiegos powodu jakosc z kita okazala sie niewystrczajaca , wowczas masz
    heliosa + pierscienie , albo nasadke macro.

    najprosciej i najlepiej jest w tym celu uzywac hybryde gdyz jak juz pisalem daje on
    najwieksza GO np:
    http://allegro.pl/panasonic-lumix-fz50-fz-50-ktory-z
    wiedzil-swiat-i6375878500.html

    mnie sie do tego celu sprawdza idealnie. Zreszta pisalem o tym wiec nie ma sensu sie
    powtarzac. U Ciebie istotnym ograniczeniem jest warunek duzej GO - to preferuje male
    i geste matryce, one daja ok 4 tazy wieksza GO od APS, dlatego ze nie musi sie az tak
    powiekszac obrazu jak na matrycy wiekszej. Wypadkowo jest uzysk. Im wieksze
    pomniejszenie , tym wieksza GO. GO zalezy od skali odwzorowania dla okreslonej
    przyslony ( w macro tak jest do pewnej odleglosci)

  • 13. Data: 2016-08-02 11:42:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-02 11:27, XX YY wrote:
    > najprosciej i najlepiej jest w tym celu uzywac hybryde gdyz jak juz pisalem daje on
    najwieksza GO np:
    > http://allegro.pl/panasonic-lumix-fz50-fz-50-ktory-z
    wiedzil-swiat-i6375878500.html

    Mam ciagle w domu Olympusa SP-720UZ. Jest padnięty (zgaduje że
    uszkodzona pamięc ram sadząc po objawach [1]) i zanim go naprawię mina
    wieki i nie wiem czy mi się chce. ALE dawał on bardzo kiepskie zdjęcia
    na kazdym poziomie zooma co widze dopiero mając w reku A3000.
    Fotografowanie przyrody jeszcze ujdzie, ale fotografowanie kancistych
    elementów ujawniało chyba wszystkie znane problemy z optyka jake znam.
    Czy mam zakładać że SP-720UZ to po prostu bardzo kiepski aparat i nie
    powinienem na jego podstawie wyciągać wniosków?

    [1] Jesli mogę coś zasugerować na marginesie to Olympus przekroczył w
    tym modelu barierę jakościową elektroniki poniżej dna wyznaczonego przez
    chińczyków. Tak kiepskiego pcb, sposobów montazu, dziadowskich złacz,
    byle jak polutowanych ręcznie drutów itp dawno nie widziałem. Nastepnym
    razem poproszę o rozebranie w sklepie do gołego pcb przed zakupem :D

  • 14. Data: 2016-08-02 12:23:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 2. August 2016 11:42:27 UTC+2 schrieb Sebastian Biały:

> [...]
    > byle jak polutowanych ręcznie drutów itp dawno nie widziałem. Nastepnym
    > razem poproszę o rozebranie w sklepie do gołego pcb przed zakupem :D

    lezy gdzies u mnie podobny olympus , moze nawet ten sam , nie mialem od wielu lat w
    reku, dziekuje za przypomn ienie , przy najblizszej okazji powedruje na smietnik. o
    czyms takim nie mowie.

  • 15. Data: 2016-08-02 12:29:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-02 12:23, XX YY wrote:
    > lezy gdzies u mnie podobny olympus , moze nawet ten sam
    > , nie mialem od wielu lat w reku, dziekuje za przypomn ienie , przy najblizszej
    okazji powedruje na smietnik. o czyms takim nie mowie.

    To lepieju go mi sprzedaj :D Byc może naprawię i dzieciaki dostana zabawkę.

  • 16. Data: 2016-08-02 12:40:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 2. August 2016 12:29:16 UTC+2 schrieb Sebastian Biały:
    okazji powedruje na smietnik. o czyms takim nie mowie.

    > To lepieju go mi sprzedaj :D Byc może naprawię i dzieciaki dostana zabawkę.

    dziala wszystko ok

    nawet bateria nie jest rozpakowana
    nie potrzebuje , ale nie sprzedjae , moge ofiarowac , tylko koszt wysylki ,
    opakowania itd , itp. Nie wiem czy bedzie mi sie chcialo isc z tym na poczte.
    Z tym ze jak pisze nie jestem pewien czy to dokladnie ten model , nie pamietam
    oznaczenia , jakos mi sie podobna numeracja kojarzy, ale pewnosci nie mam. lezy
    gdzies na dnie kufra,musze kiedys sie zmobilizowac i zajrzec.
    W kazdym razie jedno jest pewne - do macro sie nie nadaje , krajobraz - jako , tako.

  • 17. Data: 2016-08-02 12:48:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-02 12:40, XX YY wrote:
    > dziala wszystko ok
    > nawet bateria nie jest rozpakowana
    > nie potrzebuje , ale nie sprzedjae , moge ofiarowac

    Nie nie, dlatego mówie sprzedaj. Żeby motywację zdobyć na te kilka
    kroków na pocztę.

    720UZ pomimo swojej badziewności optycznej (w mojej nietrafionej ocenie)
    był aparatem który dzieciaki opanowały od reki. Miałem też przez chwile
    Olympusa EP1 (bodaj) i tam szło to strasznie opornie.

    > Z tym ze jak pisze nie jestem pewien czy to dokladnie ten model , nie pamietam
    oznaczenia

    Więc wyceń motywator :D

    > W kazdym razie jedno jest pewne - do macro sie nie nadaje , krajobraz - jako ,
    tako.

    Tak wiem, kupiłem go "do wszystkigo" i okazało się że dobrze wychodza
    tylko zdjęcia z dużym hałasem kolorów i z tego też powodu zapadła
    decyzja o zakupie A3000 (który jest chyba rownie debilny jeśli chodzi o
    firmware jak przeciętna chińska podróbka iphone...).

  • 18. Data: 2016-08-02 13:14:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > 720UZ pomimo swojej badziewności optycznej (w mojej nietrafionej ocenie)
    > był aparatem który dzieciaki opanowały od reki. Miałem też przez chwile

    wiec w pierwszym kuferku nie znalazlem , gdzies zostal spakowany na czas malowania
    mieszkania przed rokiem. ale sprawdzilem w sieci to nie jest jednak 720 uz tyko jakis
    starszy model , nie pamietam oznakowania.

    wstydzibym sie brac pieniadze za cos takiego , jesli odgrzebie to dam za darmo , ale
    najpierw musze znalezc gdzie jest wcisniety.

  • 19. Data: 2016-08-02 21:59:54
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 07:04:29 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:

    > przeciez to jest bajka.
    >
    > dla malych odleglosc macro rozklad obszarow glebi ostrosci przed i za nastawiona
    odlegloscia ostrzenia ( przod : tyl) = ok 1:1
    > dla odleglosci hoperfocalnej i wiekszych wynosi ten stosunek 1: nieskonczonosc.
    >
    > pomiedzy tymi odleglosciami stoscunek obszarow GO przod / tyl zmienia sie w
    sposob wykladniczy , przyjmuje dla jakiejs tam konkretnych odleglosci w miate ich
    wzrostu , konkretne wartsoci np 1:2 , 1:3 , 1:5 itd itp az do 1:
    nieskonczonosci.

    > tutaj dla odleglosci fotografoania ok 50 cm stosunek ten wynosi ok 1:1 .
    >
    > GO w zalezosci od tego jak przyjac krazek rozproszenia , czyli jakie bedzie
    powiekszenie obrazu wynosi od kilku do kilkunastu cm.

    Coś poczytałeś ale nie doczytałeś.
    Znudzony jałową pisaniną.
    Marcin

  • 20. Data: 2016-08-18 14:51:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Aug 2016 18:22:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
    > Obiekt fotografowany poznają dinozaury :D

    atarynka ?
    Przeciez to duze jest, gdzie tu makro :-)

    > Objerzeć można tutaj:
    > https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaRHRNen
    ppbFBMOHc
    > Wszystkie zdjęcia na najmniejszej możliwej dziurze.
    >
    > a) kitowy 18-55. Zdjęcia wyglądają na nieco nieostre i zamglone bez
    > wzgledu na ogniskową. Ogolnie nie jestem zadowolony.

    Ciekawe. Kitowy obiektyw naprawde do kitu czy na takim zdjeciu sie
    potwierdza ze "nie da sie zrobic dobrego zooma".
    Ewentualnie - sprobuj gdzies w srodku zakresu ogniskowych.

    Jeszcze drobiazg - tu masz przyslone 32, Helios nie pamietam - 16 max?

    > Kilka błędnych wniosków:
    > a) do moich zastosowań bardzo mozliwe że nie jest potrzebny obiektyw z
    > długa ogniskową. Zadowalające efekty widze na zwykłym obiektywie
    > portretowym.

    Atarynka w miare duza byla, to bym rzekl, ze zwykly obiektyw
    wystarczy. 44M o ile pamietam to byl wlasnie "zwykly", a nie
    "portretowy", choc w cyfrowej lustrzance, przy mniejszej matrycy,
    moze zmienic klasyfikacje na taka.

    > c) wydaje się że nie trzeba nawet jakoś specjalnie mocno grzać lampami -
    > te zdjęcia to tak naprawdę 2 świetlówki nad płytką i szumy są
    > akceptowalne (co nie znaczy że nie chcę lepiej). Zrobie jeszcze
    > eksperymenty ze znacznie więszą moca oświetlenia.

    Zrob. Silne, kontrastowe oswietlenie duzo daje.
    Zarowki, albo lampy blyskowe.

    J.