  • 1. Data: 2009-01-03 09:42:43
    Temat: Przesiadka tylnymi drzwiami
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Miałem Canona A75 teraz jest Fuji S9600.
    Chciałbym coś z większą matrycą i duuuzo mniejszymi AC i z lepszą ostrością.
    Interesuje mnie fotografia turystyczna czasem drobne przedmioty (wielkości
    pudełka zapałek) do wystawiania na Allegro.

    Bo jak mniemam body czy to Canona czy Pentaxa czy Nikona czy Sony w niczym w
    takiej amatorskiej fotografi sie nie różnia. Wyszedłem z założenia ze jakośc
    fotki jest uzależniona od jakości obiektywu a nie body.
    Wymysliłem sobie, że zaczne kupowanie nowego aparatu zaczynając od
    obiektywu.
    Uznałem też, że najlepiej jak obiektyw będzie jeden.
    Wrozsądnej dla amatora cenie wyszło mi, że jakościowo fotki do przyjęcia są
    Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC MACRO
    (fotki oglądałęm tutaj http://tiny.pl/6vm1)
    Nie znam sie absolutnie na oznaczeniach następujących po ogniskowej i
    przysłonie.
    Czy może polecicie mi inny obiektyw 16-17/50-70 ładnie rysujący bez
    przesadnych AC w cenie do 1500 zł?
    PK

  • 2. Data: 2009-01-03 10:16:54
    Temat: Re: Przesiadka tylnymi drzwiami
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gjnc1p$kkl$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    PK nabazgrał:
    > Czy może polecicie mi inny obiektyw 16-17/50-70 ładnie rysujący bez
    > przesadnych AC w cenie do 1500 zł?

    Zależnie od Twoich wymagań, ale przyjrzyj się jeszcze obiektywom:
    Tamron 17-50/2.8
    Nikkor 18-105/3.5-5.6 VR
    A dokładając odrobinkę ponad próg:
    Nikkor 16-85/3.5-5.6 VR
    Pentax 17-70/4
    Sony 16-105/3.5-5.6

    Biorąc Sigmę/Tamrona dobierz do tego jakieś body ze stabilizacją.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-01-03 10:31:27
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    PK rzecze:

    > Bo jak mniemam body czy to Canona czy Pentaxa czy Nikona czy Sony w niczym w
    > takiej amatorskiej fotografi sie nie różnia. Wyszedłem z założenia ze jakośc
    > fotki jest uzależniona od jakości obiektywu a nie body.

    Tylko jeśli robisz na ISO100 i przy niewielkich kontrastach :>

  • 4. Data: 2009-01-03 10:53:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    l...@l...localdomain rzecze:

    > Zależnie od Twoich wymagań, ale przyjrzyj się jeszcze obiektywom:
> [...]

    Ja bym kupił E520 z 14-54/2.8-3.5. Serio. I do tego i do tego nada się
    perfekcyjnie, a to jest koszt około 2500 zł. Aparat jest nieduży ale
    wygodny, a obiektyw to klasa sama dla siebie.

  • 5. Data: 2009-01-03 11:23:35
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    Jeszcze w sprawie symbolu MACRO w nazwie obiektywu.
    Jesli nie ma tego oznaczenia w obiektywie klasy16-70 to też uda się zrobic
    fotkę pudełka zapałek zajmującego cały kadr?

  • 6. Data: 2009-01-03 11:41:22
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <g...@t...hamstera.pl>,
    Mateusz Ludwin nabazgrał:
    > Ja bym kupił E520 z 14-54/2.8-3.5. Serio. I do tego i do tego nada się
    > perfekcyjnie, a to jest koszt około 2500 zł. Aparat jest nieduży ale
    > wygodny, a obiektyw to klasa sama dla siebie.

    Potwierdzam, umknął mi przy wyliczaniu, ale ten obiektyw to pozycja
    chyba najlepsza z wymienionych.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 7. Data: 2009-01-03 11:42:48
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > perfekcyjnie, a to jest koszt około 2500 zł. Aparat jest nieduży ale
    > wygodny, a obiektyw to klasa sama dla siebie.

    A miales moze do czynienia z tym obiektywem cos? Znaczy, czy cos
    fotografowales przy jego uzyciu i moglbys cos napisac od siebie (bo testy
    na roznych stronach znam juz na pamiec)? Wlasnie sie zastanawiam nad
    zakupem. W sumie to czekam na wersje MK2 :) Szkoda, ze nie ma SWD, ale
    pewnie bylby wtedy za duza konkurencja dla 12-60.

    Thomas

  • 8. Data: 2009-01-03 11:53:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Thomas rzecze:

> [...]
    > zakupem. W sumie to czekam na wersje MK2 :) Szkoda, ze nie ma SWD, ale
    > pewnie bylby wtedy za duza konkurencja dla 12-60.

    Nigdy nie miałem go w rekach, ale jeśli zbiera same pozytywne opinie od
    przeciwników 4/3, to cos jest na rzeczy.
    Po prostu w takim zestawie mamy dobrze wykonane, lekkie i niewielkie body,
    więc nada się na wycieczki, a obiektyw ma powtarzalną wysoką jakość optyczną
    (w przeciwieństwie do Tamronów i innych), a do tego pozwala na robienie
    całkiem niezłych zbliżeń (pudełko zapałek - spokojnie). Jako tzw. zestaw
    uniwersalny jest to najlepsze co można mieć obecnie na rynku, w innych
    systemach jest drożej i ciężej. Oczywiście trzeba sobie zdawać sprawę z
    ograniczeń 4/3, ale była mowa o wycieczkach i fotografii produktowej i tu
    nie mają one znaczenia, za to jest taniej i lżej.

  • 9. Data: 2009-01-03 12:11:26
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    ZD 14-54/2.8-3.5 - od niedawna już II :)

  • 10. Data: 2009-01-03 22:23:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, PK wrote:

    > Jeszcze w sprawie symbolu MACRO w nazwie obiektywu.
    > Jesli nie ma tego oznaczenia w obiektywie klasy16-70 to też uda się zrobic
    > fotkę pudełka zapałek zajmującego cały kadr?

    Niemal na pewno nie.
    Producenci są skłonni dopisać "macro" do obiektywu którym *dużą* paczką
    zapałek nie wypełnisz kadru ;) (AFAIK skrajny podawany tu przypadek
    to 1:4 z "macro" w nazwie), więc na pewno by nie pominęli okazji :D

    pzdr, Gotfryd