  • 1. Data: 2017-08-23 20:04:46
    Temat: Obligacje Tesli spadają
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Cena pierwszych obligacji koncernu Tesla w ciągu 10 dni spadła o ponad 2
    proc., co pociągnęło za sobą wzrost ich rentowności z 5,3 proc. do 5,65
    proc. - donosi we wtorek amerykański dziennik "The Wall Street Journal".
    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 11 sierpnia 2017 Tesla Inc.
    wyemitowała obligacje o wartości 1,8 mld dolarów. Aby zachęcić
    inwestorów, firma ustaliła roczną rentowność obligacji na poziomie 5,3
    proc. (o ponad 3 punkty procentowe wyżej od porównywalnych obligacji
    amerykańskiego skarbu państwa). Od tego czasu ich wartość spadła do
    97,75 centów na dolarze, co pociągnęło za sobą wzrost rentowności do
    5,65 proc.
    Wielu inwestorów powstrzymało się od zakupu obligacji Tesli. Powodem tej
    wstrzemięźliwości miały być ryzykowne działania firmy, która mimo braku
    zysków w ubiegłym roku drastycznie zwiększa wydatki. Pozycja Tesli
    pozostaje jednak silna: pomimo poniedziałkowego spadku o 2,8 punktów
    procentowych, notowania firmy wzrosły w tym roku o 58 punktów
    procentowych - wylicza "WSJ".

    Według przytaczanych przez dziennik danych MarketAxess, tylko w
    poniedziałek przehandlowano ok. 92 mln w obligacjach Tesli, co czyni je
    najczęściej sprzedawanymi tego dnia tzw. obligacjami śmieciowymi. Spadek
    cen w wypadku Tesli ma być większy niż innych podobnie ocenianych
    obligacji ze względu na ich niższe oprocentowanie.

    Dotychczas Tesla uzyskała ok. 6 mld dolarów dzięki sprzedaży akcji i
    obligacji wymienialnych na udziały. Firma zdecydowała się na emisję
    tradycyjnych obligacji po raz pierwszy. Ma to na celu sfinansowanie
    masowej produkcji nowego samochodu: Modelu 3, co umożliwiłoby firmie
    przejście z produkcji na poziomie ok. 84 tys. pojazdów w 2016 r. do 500
    tys. w 2018 i 1 mln w 2020 roku.

    Źródło: PAP

    Ciekawe, co się z tego wykluje...
    T.

  • 2. Data: 2017-08-24 13:52:58
    Temat: Re: Obligacje Tesli spadają
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:

    > Aby zachęcić
    > inwestorów, firma ustaliła roczną rentowność obligacji na poziomie 5,3
    > proc. (o ponad 3 punkty procentowe wyżej od porównywalnych obligacji
    > amerykańskiego skarbu państwa).
    [...]

    > Spadek cen w wypadku Tesli ma być większy niż innych podobnie ocenianych
    > obligacji ze względu na ich niższe oprocentowanie.

    Czy możesz mi wytłumaczyć tą pozorną sprzeczność?

  • 3. Data: 2017-08-24 21:14:20
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, August 24, 2017 at 9:57:19 PM UTC+10, Pszemol wrote:

    > [...]
    >
    > Czy możesz mi wytłumaczyć tą pozorną sprzeczność?

    Ja tam nie widze sprzecznosci.

    Pierwsze zdanie mowi, ze sa wyzej oprocentowane od obligacji skarbu panstwa (wysoki
    rating). Wspomniana _porownywalnosc_ tutaj to pewnie czas do wygasniecia (tak sie
    tlumaczy maturity?).

    Drugie zdanie mowi o obligacjach _ocenianiach_ podobnie do Tesli - czyli mowa o
    ratingu emitenta.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Sezon caly rok:
    https://goo.gl/photos/p2xMh3s26ewdUGxdA

  • 4. Data: 2017-08-24 21:48:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem o co Ci Iguan chodzi, nie znam sie. To dobrze czy zle ze wysoko
    oprocentowane i ze spadaja?

  • 5. Data: 2017-08-25 07:17:33
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, August 25, 2017 at 5:48:21 AM UTC+10, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wiem o co Ci Iguan chodzi, nie znam sie. To dobrze czy zle ze wysoko
    oprocentowane i ze spadaja?

    Czy to dobrze albo zle ze spadaja? A to juz zalezy czy masz je w portfelu ;)

    Natomiast to, ze daja wiekszy zwrot niz obligacje skarbu panstwa jest oczywiste.
    Trudno zeby nie dawaly. Chetnie zaproponuje komus obligacje firmy Iguan&Co z kuponem
    takim samym jak obligacje skarbu panstwa. Tylko jakos czuje, ze nie znalazbym
    chetnych na taka wspaniala inwestycje :)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 6. Data: 2017-08-25 17:33:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drobna uwaga. Znac sie nie musze ale jak napisali ze to smieciowe obligacje to cos
    znaczy. Chyba to znaczy ze niepewne i zakup niesie ryzyko ze sie do interesu dolozy
    wiecej niz mialo sie zyskac. Bamber gold tez mial przyniesc super zysk. Ladne
    certyfikaty mieli wydrukowane.