  • 11. Data: 2010-02-15 18:58:35
    Temat: Re: Obniżenie napięcia.
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "plebi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hlb39u$99a$1@news.onet.pl...
    > Zdecydowanie lepszy pomysl przy zasilaniu z 24V. Ale temat tez trudniejszy
    > gdy wziaxc pod uwage niezawodnosc.
    > Moze lepiej wymienic skrzynke ?

    No może być problem bo to podtynkkowa skrzynka elektryczna na jakieś 30
    modułów.
    Nic już teraz nie zrobię, źle zrobiłem a na zmianę na szafkę
    rackową-serwerową nie mam sił psychofizycznych :).
    W tej skrzynce zbiega mi się jakieś 70 skrętek i tam ma być sterownik do
    wszystkiego :).
    Router będzie w domu i do niego i tak będzie dochodziło 5 skrętek (4swicth i
    adsl), dodatkowo zasilającą chciałem też puścić tak co by kabli na ścianie
    za dużo nie było.
    W sumie to może przedłużę oryginalny kabel od zasilacz, zachowując
    odpowiedni przekrój żyły i sprawdzając ewentualny spadek napięcia.
    Tylko nie zmieszczę tam chyba gniazda do podłączenia zasilacza (wtyczkowy),
    ale chyba zacisnę na końcach wtyku tulejki zalutuje i wpakuje w koszulkę
    termokurczliwą. Ewentualnie mógłbym otworzyć zasilacz i bezpośrednio się
    wpiąć, ale obudowa wygląda na klejoną i w razie czego nie uda mi się pewnie
    ponownie jej złożyć.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 12. Data: 2010-02-15 19:52:29
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Stolat wrote:
> [...]
    > bardzo grzał.
    > Jest jakiś inny prosty sposób na obniżenie napięcia, bez konieczności
    > wstawiania radiatora wielkości pięści
    > Na upartego mogę skorzystać z oryginalnego zasilacza, ale mam
    > skrzynkę małą i jeszcze kilka rzeczy dodatkowo z tego jednego 24V
    > zasilacza chciałbym zasilać.
    > Bo jeżeli dobrze policzyłem to P=U*I U=24-12=12V a I=3-1=2 ===>
    > P=12V*2A=24W.
    > a obudowa TO-220 bez radiatora jest w stanie rozproszyć 1W..... w
    > sumie napisali, że z radiatorem to maks 5-30W ale to i tak sporo.

    Witam,
    może zapoznaj się z LM2576T-12

    jeśli z LM317 sobie poradziłeś to i z nim nie powinieneś mieć wielu
    problemów.
    Dławik możesz kupić gotowy razem z LM-em np w TME.
    DL50-100 Dławik SMD 100uH 3A 0,19 Ohm
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2010-02-17 04:58:04
    Od: "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzał.
    > Jest jakiś inny prosty sposób na obniżenie napięcia, bez konieczności
    Witam!
    Może troche inne podejście do rozwiązania problemu.
    Skrętką ~24V/50Hz w skrzynce transformatorek i prostownik ze stabilizatorem
    liniowym lub impulsowym na wymagany prąd i napięcie. Radziłbym zmierzyć
    faktyczny pobór prądu przez router bo to co innego niż na tabliczce
    znamionowej zasilacza.
    A jeżeli potrzebujesz zasilać kilka urządzeń to kilka uzwojeń wtórnych itd.

    pozdrawiam Marek