  • 1. Data: 2010-11-04 17:59:59
    Temat: Obraz partycji karty CF (@USB)
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Mam kartę CF (PQI 256MB), z założoną jedną partycją (mini dystrybucja
    linuxa).

    Potrzebuje zrobic obraz tej karty i przenieść na o wiele większy nośnik
    (CF 4GB).
    Jeśli ta partycja będzie się chciała rozciągnąć na całą kartę -
    chciałbym ją zmniejszyć (do 256MB), a na reszcie założyć inną.
    Jeśli nie będzie się chciała rozciągać - na reszcie chciałbym po prsotu
    założyć inną partycję.

    Tylko... czym to zrobić?
    Acronis nie potrafi (nie widzi CF wpiętej w czytnik USB), Ghosta nie
    mam, Partition Magic podobno też nie potrafi.

    Kiedyś używałem Ghosta, ale karta była wpięta w IDE i widziana jako dysk
    - teraz nie mam Ghosta i ani myślę rozbierać kompa, czepiać flopa (na
    Ghosta) i szukać adaptera IDE --> CF.

    Jest jakiś soft, któym zrobię kopię partycji (partycji! nie całej karty
    - bo to bez problemu), a później przywrócę i nią zamieszam?

    Wiem, że pytanie jest mało hardware'owe, ale nie mam pomysłu jaka inna
    grupa mogła by pomóc.

    Pozdrowienia i TIA,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2010-11-04 18:13:13
    Temat: Re: Obraz partycji karty CF (@USB)
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-04 18:59, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
    > - bo to bez problemu), a później przywrócę i nią zamieszam?
    >
    > Wiem, że pytanie jest mało hardware'owe, ale nie mam pomysłu jaka inna

    dd ?

  • 3. Data: 2010-11-04 19:37:19
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 04 Nov 2010 18:59:59 +0100
    doszła do mnie wiadomość <iausb1$36k$1@news.onet.pl>
    od Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> :

    W DMDE dasz radę wyklikać.

  • 4. Data: 2010-11-04 20:34:44
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko... czym to zrobić?

    Coś podobnego robiłem za pomocą Image for Windows (
    http://www.terabyteunlimited.com/index.htm ) jednak ze względu na to, że
    karta CF zawierała kilka partycji używałem dodatkowo filtra cfadisk.sys.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2010-11-04 23:32:09
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    soft poszedł na majla 130kb, jak nie dojdzie daj znać. wypakuj, masz dwa
    pliki, jeden tworzy obraz, drugi nagrywa na karte, może pomoże.
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2010-11-05 14:43:02
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-04, o godz. 18:59:59
    Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > karty
    > - bo to bez problemu), a później przywrócę i nią zamieszam?

    Do kopiowania dysków i partycji Clonezilla: http://clonezilla.org/
    Radzi sobie z dyskami podpiętymi via USB czy Fireware oraz z kartami SD
    więc z CF-ami też powinna. Zaś do mieszania rozmiarami partycji
    GParted: http://gparted.sourceforge.net/ Oba narzędzia darmowe do
    ściągnięcia jako bootowalne obrazy płytek.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2010-11-21 13:06:03
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > GParted: http://gparted.sourceforge.net/ Oba narzędzia darmowe do
    > ściągnięcia jako bootowalne obrazy płytek.

    Rewelacja - zupelnie jak Ghost i Partition Magic.

    Serdeczne podziękowania :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327