  • 31. Data: 2017-02-13 13:28:17
    Temat: Re: Obroża zamiast kicia
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" <r...@s...krakow.pl> napisał w wiadomości
    news:ae53c056-017e-8527-2793-a397f59d23e7@szpitaljp2
    .krakow.pl...

    > Może po prostu Einstein zacytował Williama i ktoś to akurat zapamiętał :)

    Zapewne tak. A jako światły umysł (co nie znaczy, że się ze wszystkim
    zgadzam), dostrzegł słuszność i powielił.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 32. Data: 2017-02-13 19:45:50
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    >skazancowy taką obrożę zakłada się na nogę lub rękę , a czy coś jeszcze się
    >instaluje w domu

    owszem

    >i jak to się komunikuje z operatorem tego wszystkiego ??

    zgadnij

  • 33. Data: 2017-02-13 19:49:47
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    Am 13.02.2017 um 11:16 schrieb HF5BS:

    >Tylko to nie jest Einsteina, tylko Willusia Ockhama, z jego brzytwą.

    "..ale nie prościej", jest autorstwa Einsteina, misiu.

  • 34. Data: 2017-02-13 21:17:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-02-12 o 10:54, Marek pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Skoro komuś daje się obrożę by monitorować jego obszar
    > przebywania to chyba logiczne że powinno się go monitorować również poza
    > tym obszarem i to w skuteczny sposób. Brak takiego narzędzia w
    > takich przypadkach to jakiś nonsens.

    To nie działa w ten sposób i nie taki jest sens tego rozwiązania.
    To ma być kara ograniczenia wolności, a nie środek do monitorowania
    aktualnego położenia skazanego. Wystarczy, że służby otrzymają sygnał,
    że delikwent opuścił miejsce, którego miał nie opuszczać. Wtedy wiadomo,
    że trzeba go znaleźć i postawić przed konsekwencjami takiego postępowania.

    Generalnie cel tego rozwiązania jest taki, żeby winny został ukarany.
    odczuwając pewien dyskomfort ograniczenia wolności, jednocześnie nie
    zajmując miejsca w więzieniu. Takie wyroki nie zapadają w przypadku
    groźnych bandytów, których położenia trzeba by monitorować na żywo z
    dokładnością do metra. W ich przypadku stosowanie takiego rozwiązania
    byłoby zresztą bardzo, bardzo złym pomysłem.

    Ta "elektroniczna obroża" mieści się gdzieś w połowie kontinuum pomiędzy
    "dostajesz wyrok w zawiasach - jeszcze jeden numer i trafiasz za kratki"
    a "dostajesz x lat wyroku - jedziesz prosto do więzienia".

  • 35. Data: 2017-02-13 23:29:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-13 o 13:23, Roman Rogóż pisze:

    > Waldek Może po prostu Einstein zacytował Williama i ktoś to akurat
    > zapamiętał :)

    Trzeba po prostu zauważyć, że dla dziennikarzy -- Albert, jako źródło
    tego bon-motu -- był bardziej *medialny*

  • 36. Data: 2017-02-14 10:30:20
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Trzeba po prostu zauważyć, że dla dziennikarzy -- Albert, jako źródło
    >tego bon-motu -- był bardziej *medialny*

    Trzeba po prostu umieć czytać i doczytać, ze stwierdzenia się różnią.
    Einstein dowcipnie rozwidniał Ockhama.

  • 37. Data: 2017-02-14 10:56:53
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.02.2017 um 19:49 schrieb Ghost:

    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    > "..ale nie prościej", jest autorstwa Einsteina, misiu.

    On Ockhama tylko wytłumaczył, krokodylku. Ale fakt, "ale nie prościej"
    dodał od siebie. Albo od żony.

    Waldek

  • 38. Data: 2017-02-14 12:31:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

> [...]

    > Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup

    >On Ockhama tylko wytłumaczył, krokodylku. Ale fakt, "ale nie prościej"

    Ale ty ze mna, kotku, polemizujesz, czy sie zgadzasz? Bo z tresci wynika, ze
    to drugie, ale z formy, ze pierwsze.

  • 39. Data: 2017-02-14 12:32:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Einstein dowcipnie rozwidniał Ockhama.

    rozwidniał -> rozwinął

    uwielbiam automatyczną korektę

  • 40. Data: 2017-02-14 16:22:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Feb 2017 21:17:43 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > To nie działa w ten sposób i nie taki jest sens tego rozwiązania.

    I co przeszkadza, by połączyć oba rozwiązania?
    Jaki jest sens "lokalizacji w domu" a poza nim już nie, bo nie?
    Rozwój cywilizacyjny nie polega na tym by wybiórczo korzystać z
    wyrwanych z kontekstu technologi, bo to prowadzi do absurdów.

    --
    Marek