  • 41. Data: 2017-02-14 17:07:03
    Temat: Re: Obroża zamiast kicia
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    JaNus <bez@adresu> wrote:
    > No coś Ty, przecież to takie... niehumanitarne ;-)

    No jest niehumanitarne. To fakt.

    > Ja tam uważam, że ogólnoświatowa presja na znoszenie wszędzie Kary
    > Najwyższej jest dowodem na to, że łobuzy zasiadające w parlamentach są
    > na usługach mafij wszelakich. Zaś te ostatnie z jednej strony chcą
    > wykastrować Prawo z jego mocy odstraszania, [...]

    A uważasz tak bo gorąco wierzysz w odstraszanie?

    Bo ja niespecjalnie... Dużo błedów ludzie robią zakladając, że przestępca
    posługuje się głową jak normalny człowiek i że z wyrachowaniem rozważa co
    się mu "opłaca" a co nie...

  • 42. Data: 2017-02-14 18:07:53
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.02.2017 o 17:07 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Dużo błedów ludzie robią zakladając, że przestępca
    > posługuje się głową jak normalny człowiek i że z wyrachowaniem rozważa co
    > się mu "opłaca" a co nie...

    Z pewnością nie każdy ale jakaś część na pewno a jeżeli chociaż jedno
    istnienie da się dzięki temu uratować...

    --
    SW3
    ----

  • 43. Data: 2017-02-14 18:24:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    SW3 <s...@p...fm.invalid> wrote:

    > Z pewnością nie każdy ale jakaś część na pewno a jeżeli chociaż jedno
    > istnienie da się dzięki temu uratować...

    Jedno uratowane istnienie nie ma absolutnie żadnego znaczenia przy
    nakreślaniu tego typu strategii. Takie myslenie jest niepraktyczne i tylko
    paraliżuje podejmujacych decyzje.

  • 44. Data: 2017-02-14 18:25:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 16:22, Marek pisze:

    > I co przeszkadza, by połączyć oba rozwiązania?

    Pobór prądu przez transponder, konieczność częstego ładowania, problemy
    z zasięgiem GPS wewnątrz pomieszczeń, do tego pewnie kwestie prawne.

    > Jaki jest sens "lokalizacji w domu" a poza nim już nie, bo nie?
    > Rozwój cywilizacyjny nie polega na tym by wybiórczo korzystać z
    > wyrwanych z kontekstu technologi, bo to prowadzi do absurdów.

    Ale tutaj nie chodzi o lokalizację, tylko o wykrycie faktu opuszczenia domu.

  • 45. Data: 2017-02-14 19:44:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zarcie takiemu z opaska z wiezienia przywoza bo wyjsc z mieszkania nie moze?

  • 46. Data: 2017-02-15 00:20:27
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-02-14 o 18:24, Pszemol pisze:
    > Jedno uratowane istnienie nie ma absolutnie żadnego znaczenia

    Nnno, to już do tego doszło?! I Ty tak całkiem bez ogródek?

    > przy nakreślaniu tego typu strategii. Takie myslenie jest
    > niepraktyczne

    Ja tam wiem, co jest w tym pro-abolicyjnym procederze "praktyczne":
    świat przestępczy finansuje politykom kampanie wyborcze, a oni
    odwdzięczają się choćby tak, że znoszą karę śmierci.

    > i tylko paraliżuje podejmujacych decyzje.

    To przestępcy powinni odczuwać paraliżujący strach przed katem! Zaś gdy
    nie ma KŚ to uczciwi, nieprzekupni policjanci (są jeszcze tacy!)
    znacznie bardziej boją się o własne życie, bo gdy sądy nawet wsadzą
    złapanego przez nich morderce na dożywocie, to on zza krat może słać
    grypsy z wyrokami śmierci na tych, którzy przyczynili się do wyroku:
    policjantów, prokuratorów, sędziów i świadków. Nie można lekceważyć
    tego, że cała ta abolicja naraża ich na śmierć!

    Ale jest jeszcze kolejny (acz nie ostatni!) wielce ciekawy argument,
    można o nim przeczytać tu:
    http://wolnosc24.pl/2017/02/03/korwin-mikke-przywroc
    enie-kary-smierci-jest-rzecza-konieczna-jesli-chcemy
    -wrocic-do-grona-narodow-cywilizowanych-wideo/#comme
    nt-9562

    ale wymaga to nieco więcej wnikliwości, bo tekst dość długi.

  • 47. Data: 2017-02-15 00:26:15
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-02-14 o 12:32, Ghost pisze:

    > rozwidniał -> rozwinął
    >
    > uwielbiam automatyczną korektę

    Zgaduję, że chodzi o korektę używaną przez Worda? Też mnie wq***ia, bo
    czemuż to przy jej wystąpieniu nie pojawi się dźwięk informacyjny?
    Przecież kompy już nie są nieme! PC-et powinien nie tylko gdaknąć, ale
    najlepiej przeczytać ten "poprawiony" (często wbrew intencjom
    piszącego!) wyraz. Czy tak trudno ludziom z MS wpaść na to?

  • 48. Data: 2017-02-15 00:57:17
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zarcie takiemu z opaska z wiezienia przywoza bo wyjsc z mieszkania nie moze?

    Chyba nie. Więzień poskarżył się na swoje ustawowe 3m2 rzecznikowi.
    Rzecznik napisał to trybunału, a trybunał powiedział żeby zmienić
    przepisy. Po prostu więzienia były przepełnione i częściej osadzony
    miał 2m niż 3m2. Ustawa zezwalała trzymać na mniej niż 3m2 przez krótki okres.
    W praktyce jak widać było różnie. Po co taki ma się demoralizować bardziej:)
    I karmić takiego trzeba, leczyć itd. A tak? Jest tanio.

    uzasadnia zasądzenie od pozwanego zadośćuczynienia w kwocie 2 000 zł.
    http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/$N/154500000
    003003_VI_ACa_000171_2013_Uz_2013-08-07_002

  • 49. Data: 2017-02-15 09:43:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości
    >To przestępcy powinni odczuwać paraliżujący strach przed katem! Zaś
    >gdy

    Statystyki pokazuja, ze nie odczuwaja.
    Przestepca liczy, ze go nie zlapia.
    Bo jak zlapia, to 25 lat czy KS to dla nich niewielka roznica.
    Czy nawet 3 lata za wlamanie.

    A im wieksza kara, tym wieksza chec np do likwidacji swiadkow.

> [...]
    >policjantów, prokuratorów, sędziów i świadków. Nie można lekceważyć
    >tego, że cała ta abolicja naraża ich na śmierć!

    Ale takie tam nieistotne grozby, czy rzeczywisce wyroki ?
    Nawet w USA od aresztowania do egzekucji mija z 10 lat.
    Wystarczajacy czas na wyslanie grypsu.
    Poza tym trzeba miec kolegow na wolnosci, ktorzy sie tym zajma.
    Jakis mafijny boss pomagierow ciagle ma sporo, innym ilosc kolegow
    gwaltownie maleje.

> [...]
    ent-9562

    >ale wymaga to nieco więcej wnikliwości, bo tekst dość długi.

    Mozesz popatrzec na USA - w jednych stanach KS jest, w innych nie ma,
    przestepczosc w tych pierwszych wieksza.

    J.

  • 50. Data: 2017-02-15 10:28:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 14.02.2017 o 18:24 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Jedno uratowane istnienie nie ma absolutnie żadnego znaczenia

    Owszem ale jest to często używany argument, również przez przeciwników KS.
    Natomiast ja obstawiam, że przestępców myślących jest jednak całkiem sporo
    bo nie wszyscy wpadają głupio.

    --
    SW3
    ----