  • 41. Data: 2016-11-17 20:33:49
    Temat: Re: Obsługa ekranu LCD na Raspberry Pi
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Chebel chyba od dziesięciolecia probuje ewangelizować ludzi że a&&b jest
    > gorsze niż a and b komplenie nie rozumiejąc istoty lepszośc języków
    > ktora leży zupełnie gdzie indziej niż w duperelach składniowych.
    > ---
    > Czyli gdzie ?

    Na przykład w paradygmatach. Albo w metaprogramowaniu. Albo w
    równoległości wbudowanej w język. Albo w biblitekach. Albo w
    pierdyliardzie miejsc gdzie są rzeczy istotne z punktu widzenia
    programisty. Składnia nie należy do rzeczy specjalnie istotnych (poza
    Perlem gdzie nalezy do rzeczy dyskwalifikujących) bo współczesne języki
    imperatywne niczym istotnym sie nie różnią.
    ---
    I widzisz, to jedna koncepcja. A teraz wyobraź sobie sterownik. Język
    drabinkowy albo ... ST, taki Pascal właśnie :-)

  • 42. Data: 2016-11-17 20:35:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-17 20:33, re wrote:
    > I widzisz, to jedna koncepcja. A teraz wyobraź sobie sterownik. Język
    > drabinkowy albo ... ST, taki Pascal właśnie :-)

    Ale po co go sobie wyobrażać? Języki drabinkowe do rysowania kresek na
    wyswieltaczu LCD na Pi? A na ch... komu drabinki w takim zastosowaniu?

  • 43. Data: 2016-11-17 20:47:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Już pisałem że pracowało bez najmniejszego problemu na *znacznie*
    > mniejszym embedded niz Pi. I jeszcze poganiało engine JS. Twierdzenie że
    > Java nie pójdzie na Pi uważam za komiczne.
    > Ja piszę o testowaniu programów na PC a nie javy na RPi

    Sugerujesz że testowanie na szybszym sprzecie nie ma sensu? Sugerujesz
    że należy pisać kod na embedded skoro ma pracować na embedded? Serio?
    ---
    Co z tego, że MB kosztuje kilka centów ?

  • 44. Data: 2016-11-17 20:48:11
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    Ale po co go sobie wyobrażać? Języki drabinkowe do rysowania kresek na
    wyswieltaczu LCD na Pi? A na ch... komu drabinki w takim zastosowaniu?
    A na co komu super-hiper biblioteki graficzne ?

  • 45. Data: 2016-11-17 20:58:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-17 20:48, re wrote:
    > Ale po co go sobie wyobrażać? Języki drabinkowe do rysowania kresek na
    > wyswieltaczu LCD na Pi? A na ch... komu drabinki w takim zastosowaniu?
    > A na co komu super-hiper biblioteki graficzne ?

    Bo rysowanie kresek tylko z pozoru jest trywialne i proste. Nie warto
    tracić czasu na zajmowanie się pierdołami.

  • 46. Data: 2016-11-17 21:03:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-17 20:47, re wrote:
    > Sugerujesz że testowanie na szybszym sprzecie nie ma sensu? Sugerujesz
    > że należy pisać kod na embedded skoro ma pracować na embedded? Serio?
    > ---
    > Co z tego, że MB kosztuje kilka centów ?

    To z tego że oszczedzanie na Pi magabajtów i rysowanie za pomoca
    popsutych ręcznie wydziarganych biblitek w celu oszczędzania mitycznego
    ramu jest co najmniej komiczne. Jestem w stanie w 10 minut napisać
    *działającą* i dobrze wyglądającą aplikację okienkową w javie od zera na
    PC i przenieśc oraz uruchomić ją na Pi z minimalistycznym serwerem X bez
    żadnej rekompilacji, ot tak. To *wielka* rzecz.

    ... jak rownież pisanie i tesotwanie na Pi zamiast na PC jest nie tylko
    komiczne ale równiez niebezpieczne bo uczy złych praktyk.

  • 47. Data: 2016-11-18 10:36:09
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 17:12:54 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > a) nie zajmuje tyle
    > b) nawet jesli zajmuje 40MB to co szkodzi?
    >
    > Wygoda pisania i łatwość debugowania na PC są znacznie ważniejsze niż
    > kilka MB za centa.

    > Pare kresek zaczyna być nietrywialnym zagadnieniem kiedy nalezy je
    > narysować ładnie, równo, ciekawie, elastycznie, wygodnie itp duperele.

    Na malinie może być problem zeby to sprawnie dzialalo.
    Tam ramu jest malo.
    Nawet zjedzone 40MB to ~10% calego ramu dostepnego (zalezy jaka wersja maliny)...

    Troche kepsko.

    zrobienie sensownego interfejsu w C nie jest trudne.
    Zmontować pare bitmap ze screenami, dodac jakieś efekty, zrobic procedurke rysowania
    fontem...
    Troche sie tego robi.

    Mozna by jakieś tcl/tk ale do tego trzeba iksy, ram zjedzony. Choc bez WM nie powinno
    tego być duzo...

    Pojade makabrycznie: PHP plus biblioteka rysowania po bitmapach. Raczej powinno byc
    lżejsze od javy ale może lagować.
    I wrzucać fo fb.

    Tak czy siak małe lekkie gui na malinie to troche trudny temat bez znajomosci C lub
    czegos innego kompilowanego...

  • 48. Data: 2016-11-18 10:40:03
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 19:57:25 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Już pisałem że pracowało bez najmniejszego problemu na *znacznie*
    > mniejszym embedded niz Pi. I jeszcze poganiało engine JS. Twierdzenie że
    > Java nie pójdzie na Pi uważam za komiczne.

    pójśc pójdzie.

    Ale jak na tym pi siedzi httpd, ssh, samba, siakis nagios czy inny zabbix, mysql to
    ramu jest mało, strasznie mało...

    Jak jest tylko gui i jakiś soft do "czegoś" i nic wiecej to sie zgadza, będzie tak
    jak piszesz. Ale jak jest więcej a malina mała to bedzie tak se...

    Ale popieram unikanie iksów...

  • 49. Data: 2016-11-18 16:07:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-18 10:36, s...@g...com wrote:
    > Na malinie może być problem zeby to sprawnie dzialalo.

    Nie. Na znacznie wolniejszym embedded działa.

    > Tam ramu jest malo.

    Jest go *bardzo* dużo.

    > Troche kepsko.

    Ani troche.

    > zrobienie sensownego interfejsu w C nie jest trudne.

    Jest czasochłonne.

    > Zmontować pare bitmap ze screenami, dodac jakieś efekty, zrobic procedurke
    rysowania fontem...
    > Troche sie tego robi.

    Ale robienie tego mija się z celem.

    > Tak czy siak małe lekkie gui na malinie to troche trudny temat bez znajomosci C lub
    czegos innego kompilowanego...

    Na Pi nie ma potrzeby robienia lekkich gui.

  • 50. Data: 2016-11-18 16:07:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-18 10:40, s...@g...com wrote:
    > Ale jak na tym pi siedzi httpd, ssh, samba, siakis nagios czy inny zabbix, mysql to
    ramu jest mało, strasznie mało...

    A gdzie tu ktoś mówi coś o stawianiu polowy internetu?