  • 31. Data: 2020-02-14 18:02:07
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2020 o 12:41, Budzik pisze:

    > Czyli nie znalazłes czy moze podważasz jakies konkretne metody?

    Ja mam pytanie. NIe kwestionuje że co2 jest gazem cieplarnianym, nie
    kwestionuje jego wpływy na globalny klimat, nie kwestionuję tego że
    efekt cioeplarniany zachodzi i global warming zachodzi. Nie kwestionuję
    nawet tego, że _prawdopodobnie_ jest to efekt antropogeniczny, a już
    prawe napewno wkład człowieka jest kroplą przelewającą czarę.

    Kwestionuję natomiast tezę, że nasza wiedza o klimacie jest kompletna
    lub chociażby kompletna na tyle, żeby te modele były na dłuższą metę
    wiarygodne. Dlaczego - otóż _wszystkie_ znane mi sprzężenia zwrotne są
    dodatnie - to znaczy jest cieplej robi się wilgotniej, więc jest jeszcze
    cieplej, topią się lodowce więc albiedo się zmienia robi się cieplej,
    parują oceany więc wydziela się więcej co2? cieplej itd. Wszystkie co do
    jednego działają w sposóbb robi się cieplej> będzie jeszcze cieplej.
    Poza jednym - im cieplej tym więcej energii jednak idzie w kosmos. Z
    tym, że to jest siła która może jedynie zatrzymać ocieplenia ale nie go
    cofnąć. Innymi słowy może być tylko cieplej lub co najwyżej tak tak
    samo. A jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-02-14 18:30:31
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 12/02/2020 10:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    eratura-na-antarktydzie-przekroczyla-18-stopni,nId,4
    313792

    > Niedouczonym przypominam: tam jest teraz lato, słońce nap*****la
    > 24h/dobę i jest krótko po peryhelium.

    Niedouczonemu przypominam: dokładnie rok temu, dokładnie 10 lat temu i
    dokładnie 50 lat temu też tam było lato, słońce nap*****lało 24 h/dobę i
    było krótko po peryhelium.

    Tymczasem na jednej z wysp antarktycznych odnotowano rekordową
    temperaturę 20,75°C <https://www.bbc.co.uk/news/world-51500692>. O ile
    naukowcy radzą, by poczekać na to, aż liczba wyników pozwoli na
    wykazanie (bądź nie) tendencji zwyżkowej, już dostępne dane
    długoterminowe bez wątpliwości pokazują, że w ciągu ostatnich 50 lat
    odnotowywane tam temperatury wzrosły o blisko 3°C, przy czym w ciągu
    ostatnich 12 lat wzrost temperatury przyspieszył.

    --
    MF

  • 33. Data: 2020-02-14 20:09:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.02.2020 o 17:59, Budzik pisze:

> [...]
    youtu.be

    > Czyli jednak spisek. Rozumiem.

    Ano. Czuć piniondz.

  • 34. Data: 2020-02-14 20:49:08
    Od: andal <a...@a...org>

    On Fri, 14 Feb 2020 18:02:07 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > cofnąć. Innymi słowy może być tylko cieplej lub co najwyżej tak tak
    > samo. A jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    i dlaczego wiele gatunkow zwierzat zginelo od zimna?

  • 35. Data: 2020-02-14 21:15:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-14 o 18:02 +0100, Shrek napisał:
> [...]
    > jeszcze cieplej. (...)
    > A jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    Meteorytów? Jak taki walnie raz na miliard lat, narobi nieziemskiego
    smogu który na kilka lat odcina promienie słoneczne od powierzchni
    ziemi. W tym czasie ginie 99% tego co żyje, ziemia zamienia się w
    śnieżkę i cykl się powtarza.

    Przy czym to tylko takie moje wieczorne gdybanie przy piwie. Poważni
    ludzie raczej mówią o cyklach Milankovicia.

    Mateusz

  • 36. Data: 2020-02-14 22:10:15
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-02-14 o 18:30, MF pisze:

    > przy czym w ciągu
    > ostatnich 12 lat wzrost temperatury przyspieszył.

    Tyle bilionów Euro i cała walka z ociepleniem na nic.

  • 37. Data: 2020-02-15 00:44:48
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Budzik Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 14.02.2020, 17:59:46

    > Rozmowa sie rozwija wiec (jak rozumiem) juz nie tylko o artykule.

    Nio, w tej gałęzi akurat rozwija się w temacie manipulacji, które
    zresztą - jeśli dobrze kojarzę - strasznie cię denerwują, choć możliwe
    że dotyczy to jedynie zagadnień, w które jesteś mniej zaangażowany.;)

  • 38. Data: 2020-02-15 00:47:47
    Od: andal <a...@a...org>

    On Fri, 14 Feb 2020 22:10:15 +0100, t-1 wrote:

    > Tyle bilionów Euro i cała walka z ociepleniem na nic.

    jak to na nic ?

    cala kupa fear mongers wypasiona

  • 39. Data: 2020-02-15 06:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik t-1 t...@t...pl ...

    > Tyle bilionów Euro i cała walka z ociepleniem na nic.

    A na co poszło te "tyle bilionów"?
    I jak to wyglada w zestawieniu kosztu tego co wczesniej było robione
    negatywnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 40. Data: 2020-02-15 06:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lort b...@g...w.ua ...

    > Nio, w tej gałęzi akurat rozwija się w temacie manipulacji, które
    > zresztą - jeśli dobrze kojarzę - strasznie cię denerwują, choć możliwe
    > że dotyczy to jedynie zagadnień, w które jesteś mniej zaangażowany.;)

    Na czym twoim zdaniem polega manipulacja która powinna mnie denerwowac?
    bo co do samego narzedzia manipulacji to masz racje - uwazam ze trzeba ja
    wytykać)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin