  • 81. Data: 2020-02-17 06:19:10
    Temat: Re: Ocieplenie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.02.2020 o 23:32, J.F. pisze:

    > Nawet jak doliczymy wszystkich konkwistadorow, to ilu ich bylo.

    No właśnie taka ciekawa sprawa, że kilkuset a cały kontynent podbili.
    Nie mówię, że to było przyczyną, tylko że _niektórzy_ tak uważają.

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2020-02-17 09:29:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, February 16, 2020, 11:32:17 PM, you wrote:

    [...]

    > Nawet jak doliczymy wszystkich konkwistadorow, to ilu ich bylo.
    > Swoja droga - Cejrowski mowil, ze dzungla kiepsko sie pali - zbyt
    > wilgotna.

    Co nie przeszkadza palić się co roku. Nie słuchaj Cejrowskiego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2020-02-17 17:49:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No właśnie taka ciekawa sprawa, że kilkuset a cały kontynent podbili.

    Z tym kontynentem to tez nie przesadzajmy.
    Nie przeszli by calego.

    >Nie mówię, że to było przyczyną, tylko że _niektórzy_ tak uważają.

    Tylko czy jest w tym choc ziarnko prawdy.

    J.

  • 84. Data: 2020-02-17 18:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2020 o 17:49, J.F. pisze:

    > Tylko czy jest w tym choc ziarnko prawdy.

    No jakiś powód trzeba znaleźć;)

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2020-02-19 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > sprzężenia zwrotne są dodatnie - to znaczy jest cieplej robi się
    > wilgotniej, więc jest jeszcze cieplej, topią się lodowce więc
    > albiedo się zmienia robi się cieplej, parują oceany więc wydziela
    > się więcej co2? cieplej itd. Wszystkie co do jednego działają w
    > sposóbb robi się cieplej> będzie jeszcze cieplej. Poza jednym - im
    > cieplej tym więcej energii jednak idzie w kosmos. Z tym, że to jest
    > siła która może jedynie zatrzymać ocieplenia ale nie go cofnąć.
    > Innymi słowy może być tylko cieplej lub co najwyżej tak tak samo. A
    > jednak bywało inaczej, więc czegoś istotnego brakuje.

    Zenek twierdzi ze musimy emitowac co2 bo inaczej rosliny nie beda rosnac
    (troche oczywiście to smieszne biorąc pod uwage ze wszytkie lasy w Polsce
    sa w stanie wchłonąc tyle co2 co produkuje elektrownia Bełchatów) ale co
    do twojego pytania to mam wrazenie ze w najblizszej przyszłosci walka nie
    jest o to zeby cofnac zmiany a zeby jak najbardziej wyhamowac wzrost
    temperatur.
    IMO pewnie masz racje ze nie wiemy wszystkiego ale czy to oznacza ze
    zamiast opierac sie na tym co wiemy dzis i co do czego panuje zgoda w
    srodowisku naukowców powinnismy zaczac słuchac roznego rodzaju weglowych
    lobbystów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 86. Data: 2020-02-19 19:34:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A będą rosnąć rośliny bez CO2? CO2 w atmosferze jest tyle że należy uznawać go za gaz
    bardzo rzadki. Poza tym nie tylko CO2 jest odpowiedzialny za efekt cieplarniany. W
    Kamerze było że dwadzieścia razy tyle CO2 co jest teraz. Okres ten charakteryzuje się
    tym że życie na Ziemi "wybuchło".

  • 87. Data: 2020-02-19 20:47:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > Zenek twierdzi ze musimy emitowac co2 bo inaczej rosliny nie beda rosnac

    Ale żeby coś zmienić, to musiałbyś je zakopać. Inaczej sobie zgniją i
    węgiel ponownie uwolnisz.

    > ale co
    > do twojego pytania to mam wrazenie ze w najblizszej przyszłosci walka nie
    > jest o to zeby cofnac zmiany a zeby jak najbardziej wyhamowac wzrost
    > temperatur.

    W porządku, ale dalej twierdzę, że model jest niepełny - gdybyśmy mieli
    same sprzężenia dodarnie, to minimalna zmiana powoduje że dalej już z
    górki - i albo masz wenus albo ziemię śnieżkę.

> [...]
    > zamiast opierac sie na tym co wiemy dzis i co do czego panuje zgoda w
    > srodowisku naukowców powinnismy zaczac słuchac roznego rodzaju weglowych

    Nigdzie tego nie napisałem. W sumie wręcz przeciwnie. Choć w zasadzie
    jeśli wierzyć modelom, to już pozamiatane...

    --
    Shrek

  • 88. Data: 2020-02-19 20:48:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > odpowiedzialny za efekt cieplarniany. W Kamerze było że dwadzieścia
    > razy tyle CO2 co jest teraz. Okres ten charakteryzuje się tym że

    Jeszcze raz powtorze - wszystkie lasy w Polsce sa w stanie wchłonąc tyle
    co2 co jedna elektrownia emituje.
    Ja nigdzie nie twierdze ze co2 jest jedyny.

    Reszty nie rozumiem, jakos nie po naszemu ci sie napisało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 89. Data: 2020-02-19 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Nigdzie tego nie napisałem. W sumie wręcz przeciwnie. Choć w
    > zasadzie jeśli wierzyć modelom, to już pozamiatane...

    Czas tez ma znaczenie....

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 90. Data: 2020-02-19 21:25:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 20:59, Budzik pisze:

    > Czas tez ma znaczenie....

    Nie bardzo cię rozumiem. Ale jeśli wierzyć modelom, to nie warto się już
    skupiać tylko na ograniczeniu CO2 a raczej analizie skutków i
    przystosowaniu się do nich. Bo to co nam proponują to zawracanie rzeki
    durszlakiem. Już pomijając mechanizmy klimatczne i wątpliwości co do ich
    działania, to po prostu w obecnym układzie geopolitycznym nie ma mowy
    nawet o globalnej stagnacji emisji co2 a co dopiero jej spadku (o
    zeroemisyjności to zapomijmy - bardziej prawdopodobne w najbliższych
    dekadach, że gdzieś w końcu uda się wprowadzić ten właściwy komunizm i
    potem rozleje się na cały świat;)

    --
    Shrek