  • 1. Data: 2019-12-01 20:59:24
    Temat: Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
    Od: "T." <k...@i...pl>

    To ostatni dzwonek na zakup samochodu w niższych cenach. Od 2020 roku
    będą już wyższe, nawet o kilkadziesiąt procent. To efekt m.in.
    wprowadzenia nowych limitów emisji spalin. Producenci pojazdów, które
    nie spełnią tych norm, będą płacić kary od każdego sprzedanego
    samochodu. Dodatkowo od 2021 roku wszystkie pojazdy mają być wyposażone
    w nowe systemy bezpieczeństwa. Dla producentów oznacza to konieczność
    inwestycji w nowe napędy i rozwiązania technologiczne. - Cenniki rosną,
    bo rośnie koszt funkcjonowania samego producenta - ocenia Paweł
    Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax/Autovista Polska.

    - Już widzimy cenniki, które przychodzą dla roku modelowego 2020, i te
    cenniki w wielu przypadkach są wyższe - mówi agencji Newseria Biznes
    Paweł Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax/Autovista Polska. - Skala
    podwyżek zależy od producenta. Jeżeli jest on mało zaangażowany w
    elektryfikację swoich produktów, to te zmiany cennikowe są wyższe.

    Dalej:

    https://tinyurl.com/w6t7mj3

    Ciekawe, czy to tylko kolejne straszenie czy faktycznie tak będzie...

    T.

  • 2. Data: 2019-12-01 21:44:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys radzieccy naukowcy odkryli możliwość poruszania się w czasie. Na początek
    tylko do przodu. Odkryli że wystarczy poczekać.

  • 3. Data: 2019-12-01 21:48:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

  • 4. Data: 2019-12-02 08:08:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.12.2019 o 21:48, r...@k...pl pisze:
    > Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

    i nikt nie pokusił się o sprawdzenie, czy lepiej dla środowiska jest gdy
    Polak pojeździ kolejne parę lat takim samochodem, czy wyprodukowanie
    nowszego ale mniej szkodzącego podczas jazdy

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-12-02 09:50:32
    Od: z <...@...pl>

    > i nikt nie pokusił się o sprawdzenie, czy lepiej dla środowiska jest gdy
    > Polak pojeździ kolejne parę lat takim samochodem, czy wyprodukowanie
    > nowszego ale mniej szkodzącego podczas jazdy

    Bo nie chodzi o środowisko tylko a zyski korporacji. A Ci wszyscy
    politycy lobbowani przez koncerny wycierają sobie tylko gęby ekologią.

    Marzy mi się światowy bojkot nowych aut.
    To by była faktyczna walka z ocieplaniem klimatu.

  • 6. Data: 2019-12-02 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Polaków te podwyżki nie dotyczą -- zawsze kupują samochód za 15k :)

    i tankuja za 100zł wiec i ceny paliw sa obojetne dla portfela ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 7. Data: 2019-12-02 16:33:03
    Od: andal <a...@a...org>

    On Mon, 02 Dec 2019 09:50:32 +0100, z wrote:

> [...]
    >
    > Marzy mi się światowy bojkot nowych aut.
    > To by była faktyczna walka z ocieplaniem klimatu.

    marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
    samochod jest koniecznoscia

    a politycy zyja z polityki

  • 8. Data: 2019-12-02 17:48:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-12-2019 o 16:33, andal pisze:

    > marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
    > samochod jest koniecznoscia

    Ale nowy co rok już nie do końca.

  • 9. Data: 2019-12-02 18:41:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-02 o 16:33, andal pisze:
    > marzenie scietej glowy, w najbardziej zindustralizowanych krajach
    > samochod jest koniecznoscia

    To nie znaczy że musi być NOWY.

  • 10. Data: 2019-12-02 18:43:23

    W dniu 2019-12-02 o 17:48, Cavallino pisze:
    > Ale nowy co rok już nie do końca.

    To samo można odnieść również do innych "przedmiotów" które żyją dłużej
    niż rok.

    Podobno 60% ubrań po roku ląduje na śmietniku.