  • 51. Data: 2019-12-05 16:58:37
    Temat: Re: Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:qsb79f$g7d$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 05-12-2019 o 15:41, T. pisze:

    >No właśnie?
    >Wczoraj na taryfie nocnej, więc między 22 a 6, Leaf naładował mi się
    >o 70%.
    >Co prawda ma aku 30 kW, ale za to łądowarkę z mikrym prądem 10 A
    >(czyli ok. 2,2 kW).

    Ale crafter to ma byc auto do pracy.
    Wiec po 8h pracy powinno sie naladowac do pelna na kolejny dzien w
    16, 15, 14, moze nawet 12h.

    Niemcy moze przepisowi - kurier sie stawia o 8:00 w pracy, o 16:00
    wychodzi, wiec jest 16h na ladowanie, nie ma wydluzania czasu pracy
    ... ale oni tez legalnie dluzej pracuja przez 4 dni, za to weekend
    zaczynaja wczesniej.

    Ale chodzi o to, zeby krocej.
    No i po opisach sadzac - mozna krocej.

    J.

  • 52. Data: 2019-12-05 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > -- To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje
    > przeciez 200kpln...
    >
    > VW nie ma nic przeciwko aby tyle kosztowal :-) politycy (ci
    > przychylni VW i oczywiscie ekologii) klepna nowe normy i juz musisz
    > 200k z kieszeni wyciagac aby wjechac do centrum

    Pewnie ze mogłby. ale tyle nie kosztuje.
    Wiec trudno od takiej ceny liczyc ile elektryczny kosztuje wiecej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 53. Data: 2019-12-05 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > domowej instalacji ze trzy razy więcej, więc nawet dużo większy
    > akumulator naładuje się spokojnie w dwa razy dłuższym czasie, czyli

    Przypomne tylko ze rozmawiamy o samochodzie który codziennie ma sie
    zblizac do maksymalnego zasiegu albo wrecz osiagac go z jakims
    doładowaniem w ciagu dnia.
    Rozmawiamy o aucie skrojonym pod kuriera... Zareczam ze te auta nie stoja
    17h. Kurier konczy prace np o 17 a o 6 rano trzeba ruszyc.

    I to mnie rozbawiło - ten marketingowy bełkot probujacy pokazac jakie to
    auto super a tak naprawde udowadniajacy ze *niestety* jeszcze troche
    czasu upłynie zanim po miastach beda busy elektryczne masowo jezdziły.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 54. Data: 2019-12-05 19:03:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-05 12:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Rozmanwiac nie umiesz?

    O tym co Ci się zdaje?

  • 55. Data: 2019-12-05 19:52:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. w Niemczech i Japonii??
    Singapurze i Hong-Kongu??
    Nie da się tam żyć bez samochodu????

    Za to w rolniczych i pustynnych nie jest?

    -----

  • 56. Data: 2019-12-05 21:05:24
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 5 December 2019 12:52:53 UTC-6, ąćęłńóśźż wrote:
    > Np. w Niemczech i Japonii??

    No ani tu ani tu nie widac zeby ilosc samochodow per glowe byla jakas niska. Oba
    kraje to okolice 600 na glowe. Podobnie jak kanada.
    I nawet w japonii poza miastami zyje sie kiepsko bez auta.

    https://www.youtube.com/watch?v=WI7eshfCS70

    A miasta bez samochodow tez by sobie dobrze nie radzily.

    > Singapurze i Hong-Kongu??

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_v
    ehicles_per_capita
    "ledwo" 1/6 tego co jest u nas czy u niemca. Przy czym u nas wliczone sa w statystyke
    rowniez te co ich juz nie ma na swiecie od lat (raportowane jest 22mln aut).

    > Nie da się tam żyć bez samochodu????

    Jak widac wielu ludzi sadzi ze nie da sie. Nawet w japonii czy singapurze. I to nawet
    jesli cena auta w takim singapurze jest 2-3 razy wyzsza niz w stanach.

    > Za to w rolniczych i pustynnych nie jest?

    Chyba zle odczytales wniosek.

  • 57. Data: 2019-12-06 00:40:34
    Od: andal <a...@a...org>

    On Thu, 05 Dec 2019 12:05:24 -0800, sczygiel wrote:

> [...]
    >>

    > Jak widac wielu ludzi sadzi ze nie da sie. Nawet w japonii czy
    > singapurze. I to nawet jesli cena auta w takim singapurze jest 2-3 razy

    badzmy tolerancyjni, kazdemu moze sie zdarzyc ;-)

  • 58. Data: 2019-12-06 11:56:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Rozmawiamy o aucie skrojonym pod kuriera... Zareczam ze te auta nie stoja
    > 17h. Kurier konczy prace np o 17 a o 6 rano trzeba ruszyc.

    Tu możesz mieć trochę racji - zależy jak ktoś używa takiego auta.
    Rozmawiałem z kierowcą dostawczaka - rozwoził warzywa do restauracji
    (więc nie był to typowy kurier). Ponad 80% jego czasu pracy to szarpanie
    się ze skrzynkami i wózkiem, transport towaru do knajpy, a nie jazda
    (zwłaszcza w mieście). W takim przypadku elektryk by się sprawdził, bo
    przeloty krótkie... Oczywiście pod warunkiem, że po każdy załadunek auta
    nie musi jechać 100 km pod miasto (ale to raczej nieprawdopodobne -
    zaopatrzenie głównie jest na obrzeżach miast, więc trasa rzędu
    kilkunastu km).
    T.