  • 41. Data: 2019-12-04 12:59:56
    Temat: Re: Od 2020 roku ceny samochodów wzrosną nawet o 20 proc. To jednak dopiero początek podwyżek
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Względnie będzie się wieszał kilka razy na dzień....

    Z tym wieszaniem to bym nie przesadzał - mam philipsa od jakiegos roku i
    w sumie sie nie zdarzyło.
    Jakas topowa wersja na androidzie.
    Ale czasami rzeczywiście zachowuje sie dziwnie - telewizor wyłączony, nie
    działa pilot i nie daje sie właczyc. Mozna oczywiście z przycisku na tv
    ale przeciez nie o to chodzi.
    Ostatnio zorientowałem sie ze wtedy działa przycisk HOME na pilocie, tak
    jakby tv był w jakims trybie zawieszenia wtedy.
    Ogolnie jednak działa prawidłowo a kupiłem akurat philipsa ze wzgledu na
    ambilight i nie załuje wyboru marki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 42. Data: 2019-12-04 13:43:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ok, ale załżmy ze sytuacja nie jest az tak oczywista.
    >Przychodzi klient, wyczuwasz jego podejscie i przyjmujesz ze jest w
    >stanie wydac 2kpln na telewizor.
    >Co sprzeda sprzedawca?

    w malym prywatnym sklepie wlasciciel ci sprzeda to, co mu zalega na
    polce :-)
    Ale w takim MM ... moze maja premie promocyjna za pewne modele :-)

    Jesli wyczules, ze klient chce wypasiony model i moze za to zaplacic,
    a akurat nic nie zalega - to moze mu taki sprzedasz.
    Ale ja tu o niskiej i sredniej polce.

    >Ech... rozumiem ze np w aptece jak przychodzisz po lek na
    >przeziebienie
    >albo na bol głowy to równiez uwazasz ze sprzedawca sprzeda ci
    >najlepszy?

    Apteka to inny temat.
    Prosisz o "cos dobrego na przeziebienie" ... to roznie moze byc.
    Moze wlasnie maja premie od gripocostam :-)
    Jak prosisz o o Ibuprom ... to ci tylko rzadko powiedza, ze Nurofen to
    to samo, a tansze :-)
    Powiedza, jak Ibuprom im sie skonczyl :-)

    A potem Nurofen podrozeje :-)

    > nie mam, ale jak mu paczka zajmie 10-15 minut, to ich dostarczy ze
    > 40
    > dziennie,
    > a jak ma rejonizacje, i miedzy klientami 1 km, to gdzie te setki km
    > ?
    >
    >Przykładowo sam dojazd dom centrum logistyczne pierwszy punkt centrum
    >logistyczne dom to juz moze byc z 80km.
    >Miasta maja po 30-40km długosci a centrum logistyczne jedno...
    >A wyjazdy tez sa czesto wiecej niz raz...
    >Oczywiście jak mieszkasz koło bazy i obsługujesz teren wokół bazy to
> [...]

    No i wtedy kupujesz elektryka.
    A jak Ci wychodzi, ze 200km dziennie jezdzisz ... to kupujesz diesla.
    Albo zmieniasz mieszkanie ... albo firme ...

    10km do centrum, 20km do pierwszego klienta, 40km miedzy klientami,
    20km do centrum, 10km do domu ... w sam raz 100km wychodzi, tylko
    przydalby sie taki o zasiegu 200km, zeby nie zabraklo, takze jak sie
    bateria troche zuzyje.

    Gniazdko w centrum na czas zaladunku/rozladunku ?

    J.

  • 43. Data: 2019-12-04 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > w malym prywatnym sklepie wlasciciel ci sprzeda to, co mu zalega na
    > polce :-)
    > Ale w takim MM ... moze maja premie promocyjna za pewne modele :-)

    Moze? ;-DDDD

    > Jesli wyczules, ze klient chce wypasiony model i moze za to zaplacic,
    > a akurat nic nie zalega - to moze mu taki sprzedasz.
    > Ale ja tu o niskiej i sredniej polce.

    Polka jest bez znaczenia. W kazdej klasie cenowej jest konkurencja.

> [...]
    > to samo, a tansze :-)
    > Powiedza, jak Ibuprom im sie skonczyl :-)

    powiedza powiedza o ile dobrze nauczeni sprzedawcy.
    Paradoksalnie nie zawsze oplaca sie sprzedawac to co najdrozsze.
    Ale to temat na dłuzsza dyskusje.

    > A potem Nurofen podrozeje :-)

    Jest jeszcze pewnie ze 30 innych produktów z ibuprofenem w składzie.

    > No i wtedy kupujesz elektryka.

    Serio? Za 240tysiecy?
    Policzmy przebieg auta: 200kkm
    Na paliwo zuzywam 10 litrów * 5zł * 2000 = 100.000 PLN
    Ile wyjdzie za prad? Połowe? Czyli musiałbym przejechac z 500kkm zeby w
    ogole zwrociła się roznica...? O fuck...

> [...]
    > 20km do centrum, 10km do domu ... w sam raz 100km wychodzi, tylko
    > przydalby sie taki o zasiegu 200km, zeby nie zabraklo, takze jak sie

    Rozumiem ze zakładasz prace w trybie jedno wyjazdowym?
    A odbior paczek to sie sam zrobi? A rozładunek w centrum...?

    > Gniazdko w centrum na czas zaladunku/rozladunku ?

    To byłoby jakies rozwiazanie.
    Tylko ze wtedy bys płacił za prad w taryfie firmowej a ten ponoc coraz
    drozszy i duzo drozszy od domowego. Bo chyba nie sadzisz ze jakis dhl
    alko inpost bedzie sponsorował...?
    A w domowym pewnie jakies 55gr za kwH.
    W artykule który czytałem o ecrafterze policzyli sobie po niecałe 30gr...
    Manipulacja?

    ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 44. Data: 2019-12-04 20:23:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-03 22:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > zart?

    Jeździć nie umiesz?

  • 45. Data: 2019-12-04 20:43:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Moze? ;-DDDD

    Ja tam nie wiem ... do placenia premii szefowie tak ogolnie niechetni
    :-)

    >Polka jest bez znaczenia. W kazdej klasie cenowej jest konkurencja.

    No to wyczulem, ze klient moze wydac 1600, wiec go mam przekonac do
    zakupu tego za 1599 ?
    A ten za 1199 niech sobie postoi na polce ?

    [...]

    >Serio? Za 240tysiecy?

    A ... to nie kupujesz :)

    >Policzmy przebieg auta: 200kkm
    >Na paliwo zuzywam 10 litrów * 5zł * 2000 = 100.000 PLN
    >Ile wyjdzie za prad? Połowe? Czyli musiałbym przejechac z 500kkm zeby
    >ogole zwrociła się roznica...? O fuck...

    Ale elektryczne ponoc sie nie psuja, to moze przejedziesz :-)
    Tylko w moim rachunku to rocznie przejezdza 30kkm, wiec moze miec
    problem z nakreceniem tych 500k :-)

    >Rozumiem ze zakładasz prace w trybie jedno wyjazdowym?

    Tak. 40-50 paczek sie powinno zmiescic, a wychodzi mi, ze i tak caly
    dzien sie bedzie rozwozic.

    >A odbior paczek to sie sam zrobi?

    po drodze z dostarczaniem.

    >A rozładunek w centrum...?

    Wliczona wieczorna trasa do centrum.

> [...]
    >coraz
    >drozszy i duzo drozszy od domowego. Bo chyba nie sadzisz ze jakis dhl

    To moze byc jeszcze drozszy :-)

    >A w domowym pewnie jakies 55gr za kwH.
    >W artykule który czytałem o ecrafterze policzyli sobie po niecałe
    >30gr...
    >Manipulacja?

    Albo zakladaja solary ...

    >ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

    wiec nie dla kurierow :-)
    Albo ... to ze "zwyklego gniazdka". A kto bedzie chcial uzywac, to
    sobie zamontuje 3f

    P.S.
    https://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-e-crafte
    r-pierwsza-jazda-elektrycznym-dostawczakiem.html

    "Volkswagen na podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny
    dzienny dystans pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km. "

    "Auto możemy ładować na trzy sposoby: z gniazdka (17 godzin do pełnego
    naładowania),
    z wallboxa o mocy 7,2 kW (5 godzin i 20 minut do pełnego naładowania)
    oraz na stacji do ładowania prądem stałym o mocy 40 kW wyposażonej w
    złącze CCS (Combined Charging System), gdzie po 45 minutach baterie są
    w stanie naładować się do 80%."

    taa ... ten wallbox to pewnie tez troche kosztuje ...

    "Wiadomo jednak, że w Niemczech e-Crafter ma kosztować 69.500 euro
    netto, czyli o około 20.000 euro więcej od wersji wysokopręźnej. "

    I juz sie nam robi tylko 80kzl do zaoszczedzenia ...

    J.

    J.

  • 47. Data: 2019-12-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ja tam nie wiem ... do placenia premii szefowie tak ogolnie
    > niechetni
    >:-)

    Hmm, no to skoro nie szefowie to kto mogłby płacic... hm hmh mhmmmm...?

    > No to wyczulem, ze klient moze wydac 1600, wiec go mam przekonac do
    > zakupu tego za 1599 ?
    > A ten za 1199 niech sobie postoi na polce ?

    Widze ze nie zajmowałes sie nigdy handlem na zadnym poziomie dystrybucji?

> [...]
    >
    > Ale elektryczne ponoc sie nie psuja, to moze przejedziesz :-)
    > Tylko w moim rachunku to rocznie przejezdza 30kkm, wiec moze miec

    Mysle ze raczej około 50kkm.
    Ale pewnie sa tacy co kreca 200 dziennie a sa tacy co ponizej 120.
    Tak czy siak - pewnie psuja sie troche mniej skoro nie maja np wtrysków
    czy dpfa... To ile zaoszczedzisz w zyciu auta? 20kpln?
    Bo juz takie rzeczy jak zawieszenie maja chyba takie same?

    Pomijam to ze jakos nie wierze ze z tych elektronicznych rzeczy nic sie
    nie dzieje, skoro ogólnie w tych nowych autach tradycyjna elektronika tez
    nawala... A te baterie po 5 latach to ile beda dawały zasiegu? Nadal
    100km?

    > Tak. 40-50 paczek sie powinno zmiescic, a wychodzi mi, ze i tak caly
    > dzien sie bedzie rozwozic.

    > po drodze z dostarczaniem.

    Ach, znaczy wrzucasz sobie na góre, na te paczki co masz rozwiezc? :DDDD

    > Wliczona wieczorna trasa do centrum.

    > To moze byc jeszcze drozszy :-)

    > Albo zakladaja solary ...

    Za darmoche?

> [...]
    >
    > "Volkswagen na podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny
    > dzienny dystans pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km. "

    Co mieli napisac...

> [...]
    > netto, czyli o około 20.000 euro więcej od wersji wysokopręźnej. "
    >
    > I juz sie nam robi tylko 80kzl do zaoszczedzenia ...

    To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje przeciez
    200kpln...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 46. Data: 2019-12-05 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Jeździć nie umiesz?

    Rozmanwiac nie umiesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 48. Data: 2019-12-05 13:12:27
    Od: p...@g...com

    -- To jednak jest manipulacja bo zwykły crafter nie kosztuje przeciez 200kpln...

    VW nie ma nic przeciwko aby tyle kosztowal :-) politycy (ci przychylni VW i
    oczywiscie ekologii) klepna nowe normy i juz musisz 200k z kieszeni wyciagac aby
    wjechac do centrum

  • 49. Data: 2019-12-05 15:41:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 17:59, Budzik pisze:

    > ładowanie z gniazdka - 17h... To mnie rozbawiło do łez.

    A co w tym śmiesznego? Jak dysponowałem elektrycznym Renault Kangoo to
    też sobie ładowałem w nocy ze zwykłego gniazdka w mieszkaniu,
    podejrzewam że jeszcze mniejszym prądem. Raczej rzadko dochodzi do
    sytuacji, że rozładujesz cały akumulator - a na te kilkadziesiąt km
    spokojnie nocka wystarczy przy ładowaniu kilkoma amperami.

    T.

  • 50. Data: 2019-12-05 16:21:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2019 o 15:41, T. pisze:

    > A co w tym śmiesznego?

    No właśnie?
    Wczoraj na taryfie nocnej, więc między 22 a 6, Leaf naładował mi się o 70%.
    Co prawda ma aku 30 kW, ale za to łądowarkę z mikrym prądem 10 A (czyli
    ok. 2,2 kW).

    Przy dobrej konfiguracji ładowarki spokojnie można wyciągnąć z domowej
    instalacji ze trzy razy więcej, więc nawet dużo większy akumulator
    naładuje się spokojnie w dwa razy dłuższym czasie, czyli rzeczonych 17h.