  • 31. Data: 2019-05-23 15:34:02
    Temat: Re: Odbieranie wiadomości na mikrokontrolerze
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 23 May 2019 15:29:29 +0200, Piotr Gałka wrote:
    > W wielu sklepach mam hasło jakie miałem w morelach. Nie chciało mi się
    > zmieniać. Jak się ktoś zaloguje za mnie do sklepu to chyba najwyżej coś
    > zamówi i będzie musiał zapłacić....

    Gorzej jeśli sklep zapamiętał kartę płatniczą... (np. Amazon)

    > Ciekawe czy jakby w hasłach używać polskich liter to by im utrudniło bo
    > nie mają na klawiaturze.

    Jakoś nie wyobrażam sobie, by to ludzie próbowali hasła wklepywać :)

    Do tego mogłoby się okazać, że sam sobie zablokujesz dostęp, bo utf-8 się
    po drodze gdzieś wykrzaczyło i nie masz szans wpisać hasła w taki sposób,
    w jaki sklep go sobie zapisał/zinterpretował.

    Mateusz

  • 32. Data: 2019-05-23 15:42:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Ciekawe czy jakby w hasłach używać polskich liter to by im utrudniło bo
    > nie mają na klawiaturze.
    > Nie próbowałem. Nie wiem czy byłyby w ogóle zaakceptowane.

    Ogólnie jeśli chodzi o atak bruteforce, to by utrudniło. Przy czym związek z
    klawiaturą jest pośredni. Ataki wykonują oczywiście automaty. Natomiast ktoś
    je pisze i konfiguruje zestaw znaków. Może się przy tym zasugerować swoją
    klawiaturą. Niemniej tak jak piszesz, polskie znaki zwykle nie są
    akceptowane choć chyba np. Windows je akceptuje. Z drugiej strony zamiast
    stosować dziwn znaki, lepiej po prostu wydłużyć hasło: https://xkcd.com/936/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 33. Data: 2019-05-23 17:22:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-23 o 14:18, Piotr Gałka pisze:
    > W związku z tym zakładałem, że wszyscy tak robią i z dość dużym
    > poczuciem bezpieczeństwa mogę stosować do sklepów jedno hasło.
    Znaczy wolisz liczyć na to, że wszyscy operatorzy wszystkich usług z
    których korzystasz zapewniają 100% ochronę Twojego hasła przed wyciekiem
    (choć sam podajesz przykład, że wyciekło i najprawdopodobniej zostało
    złamane) i sami nie mają niecnych zamiarów niż samemu w prosty sposób
    całkowicie się przed tym zabezpieczyć używając różnych haseł do różnych
    serwisów?

    Stosowanie unikalnych haseł to jedna z podstawowych zasad
    bezpieczeństwa, dzięki której gdy jakiś serwis zaliczy wpadkę to możesz
    mieć problem w tym serwisie a nie wszędzie.
    PS: Unikalne musi być naprawdę unikalne a nie stałafraza+nazwaseriwsu

    --
    SW3
    ----

  • 34. Data: 2019-05-23 18:11:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Gorzej jeśli sklep zapamiętał kartę płatniczą... (np. Amazon)

    Nie pamiętam jak to było jak mnie raz zmusiło do użycia karty w internecie.
    Wtedy idzie bez hasła jednorazowego?
    P.G.

  • 35. Data: 2019-05-23 18:24:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-05-23 o 17:22, SW3 pisze:
    > Znaczy wolisz

    Pisałem w czasie przeszłym.

    liczyć na to, że wszyscy operatorzy wszystkich usług z
    > których korzystasz

    Poza tym dotyczyło to tylko sklepów.

    zapewniają 100% ochronę Twojego hasła przed wyciekiem
    > (choć sam podajesz przykład, że wyciekło i najprawdopodobniej zostało
    > złamane)

    O tym wycieku dowiedziałem się nie tak dawno. I teraz się zastanawiam co
    z tym zrobić.

    i sami nie mają niecnych zamiarów niż samemu w prosty sposób
    > całkowicie się przed tym zabezpieczyć używając różnych haseł do różnych
    > serwisów?

    Wątpliwości mam do "w prosty sposób".

> [...]
    > mieć problem w tym serwisie a nie wszędzie.
    > PS: Unikalne musi być naprawdę unikalne a nie stałafraza+nazwaseriwsu

    A tak właśnie byłoby "w prosty sposób".
    P.G.

  • 36. Data: 2019-05-23 18:28:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):
    > Nie pamiętam jak to było jak mnie raz zmusiło do użycia karty w
    > internecie. Wtedy idzie bez hasła jednorazowego?

    Nie wiem jakie są dokładnie zasady, ale może iść bez. Jeśli w jednym sklepie
    płatność szła z hasłem, to wcale nie oznacza, że w drugim też będzie
    musiała.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 37. Data: 2019-05-24 12:52:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Piotr Gałka <p...@c...pl> napisał(a):

    >SSL zajmuje się połączeniem: poufnością, integralnością i
    >tożsamością. Sam w sobie zawiera mechanizmy wystarczające do
    >zalogowania się. Jednak w praktyce używany jest tylko do
    >potwierdzenia tożsamości serwera banku oraz zapewnienia poufności
    >transmisji, użytkownik loguje się hasłem. Tak więc nie narzuca
    >sposobu logowania. To jest trochę zaszłość historyczna. Kiedyś
    >logowało się haslem i to hasło latało czystym tekstem.

    No i cala reszta komunikacji tez byla jawna, a to nie jest wskazane.

    J.

  • 38. Data: 2019-05-24 13:27:32
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-05-23 o 18:24, Piotr Gałka pisze:
    > Wątpliwości mam do "w prosty sposób".
    Menedżer haseł. Najlepiej taki trzymający wszystko lokalnie.

    --
    SW3
    ----