  • 61. Data: 2017-11-16 16:22:23
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-11-16 o 14:00, J.F. pisze:

    >Jest dostępny w internecie.
    >Nie wiem czy potrzebne jest pozwolenie na środki pirotechniczne?:
    >https://www.alibaba.com/showroom/thermite-welding.h
    tml

    Tylko ja tam widze jakies malutkie opakowania, a my chcemy 100kg
    kupic, widze tez na tony - ale "flux" - czyli topnik to spawania
    termitowego ?

    A takiego normalnego termitu w opakowaniach po 5 czy 10 kg to jakos
    nie widze :-)

    Z transportem moze byc klopot, bo towar faktycznie niebezpieczny.

    Mogliby dostarczac w dwoch workach, mieszanie we wlasnym zakresie :-)

    J.

  • 62. Data: 2017-11-16 16:31:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 09:47:27 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > To zdjęcie miało być pokazane w poprzednim poście. Sorry
    > https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/79749:1/

    Ja wiem że ta kula powinna być gładka, klasyczna i być sprzedawana w komplecie z
    brylantyną do wąsów.
    Dlatego napisałem jak to zrobić w prosty sposób. Trzeba by jeszcze poszlifować trochę
    do tej gładkości, ale to już chyba jasne.

  • 63. Data: 2017-11-16 18:42:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 16:31, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    > Dlatego napisałem jak to zrobić w prosty sposób. Trzeba by jeszcze poszlifować
    trochę do tej gładkości, ale to już chyba jasne.

    Na studiach miałem w ramach WF-u podnoszenie ciężarów.
    Podstawą treningu było wyrywanie ciężarka jedną ręką nad głowę.
    Miał on wagę 16,5 kG i liczyły się powtórzenia w jednym ciągu.
    W carskiej Rosji jeden pud ważył 16,38 kG, więc to chyba spadek po
    zaborach.
    To nie była kula, bo miała sporą płaską podstawę.

    WM

  • 64. Data: 2017-11-16 19:33:37
    Od: 4...@g...com

    Jak drogi jak tani. Idziesz tam gdzie opony wywazaja i sprzedadza po takiej cenie jak
    na zlomie dostaja. Placilem dwa zlote za kilo starych ciezarkow do wywazania a to
    kilo bylo na oko i w efekcie zamiast pieciu dostalem prawie dziewiec kilo.

  • 65. Data: 2017-11-16 19:55:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 18:43:04 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > W carskiej Rosji jeden pud ważył 16,38 kG, więc to chyba spadek po
    > zaborach.

    To ponoć ogólnie jest rosyjski wynalazek, ale nie wiem czy to faktycznie prawda.

    > To nie była kula, bo miała sporą płaską podstawę.

    No tak, te współczesne też mają płaskie dno, żeby stały stabilnie

    L.

  • 66. Data: 2017-11-16 20:38:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Placilem dwa zlote za kilo starych ciezarkow do wywazania a to kilo
    >bylo na oko i w efekcie zamiast pieciu dostalem prawie dziewiec kilo.

    widac ich nie lubia ... za duzo usuwania stalowych elementow ?

    Bo olow 6.50-7.00 zl/kg, a odwazniki 2zl
    http://www.ekosylwia.pl/cennik

    Ciekawe ... A moze po prostu za malo olowiu w takich odwaznikach ?

    J.

  • 67. Data: 2017-11-16 21:20:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 19:55, Lisciasty pisze:

    > To ponoć ogólnie jest rosyjski wynalazek, ale nie wiem czy to faktycznie prawda.

    > No tak, te współczesne też mają płaskie dno, żeby stały stabilnie

    Różne są.
    Te są jakby mniej sztampowe :)
    https://starwars.pl/wp-content/uploads/2017/09/perfo
    rmance-built.jpg

    Wikipedia podaje nazwę giria (ros. ????, ang. kettlebell) - odważnik
    kulowy, ciężar służący do ćwiczeń, odlewany z żelaza, przypominający
    kulę armatnią z rączką.

    WM

  • 68. Data: 2017-11-17 10:49:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 20:38, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Bo olow 6.50-7.00 zl/kg, a odwazniki 2zl
    > http://www.ekosylwia.pl/cennik
    >
    > Ciekawe ... A moze po prostu za malo olowiu w takich odwaznikach ?

    No bardzo, jajko po 0,75zł a omlet 10zł.