  • 51. Data: 2017-11-16 09:47:23
    Temat: Re: Odlewy żeliwne metodą chałupniczą
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 09:32, WM pisze:

    > Teraz liczy się szpan. Kiedyś wystarczył erzac.

    To zdjęcie miało być pokazane w poprzednim poście. Sorry
    https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/79749:1/

    WM

  • 52. Data: 2017-11-16 09:50:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 09:32:09 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > Teraz liczy się szpan. Kiedyś wystarczył erzac.
    > https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/184499:1/

    Kiedyś sredyś. Kiedyś też to było, nie wiem czy był szpan, kulka jest kulką :>

    http://tinyurl.com/y8k3z3f4

    L.

  • 53. Data: 2017-11-16 13:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 15 listopada 2017 22:24:46 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    >"remember kids: always wear crocs while playing with molten metal!"
    >;)

    >Fakt, z gazem wydaje się dużo prostsze.

    Tak swoja droga, to cos mi sie przypomnialo ... termit.
    Ale to chyba drozsze nich gotowy odwaznik.

    Swoja droga - nie potrafie znalezc ceny - nikt tego nie sprzedaje ?

    Ciekawe czy da sie zrobic termit z wegla i tlenku zelaza.
    Albo mieszanka aluminium, wegla, tlenku zelaza i zelaza - zeby wyszlo
    taniej, a temperatura nie musi byc bardzo wysoka.

    Tylko skad 100 kg tlenku zelaza ? :-)

    No i Zenek moze miec racje - zrobic kolko stalowe, i dolna polowe
    oblac olowiem.
    Tylko ze olow drogi ...

    J.

  • 54. Data: 2017-11-16 13:22:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 09:50, Lisciasty pisze:

    > Kiedyś sredyś. Kiedyś też to było, nie wiem czy był szpan, kulka jest kulką :>
    >
    > http://tinyurl.com/y8k3z3f4
    >
    > L.

    Trzeba umieć odróżniać wybryki natury od panującej normy.
    W cyrkach, dawniej, pokazywano różne szokujące ciekawostki.
    http://biurorekordow.pl/kobieta-z-najdluzsza-broda/

    WM

  • 55. Data: 2017-11-16 13:32:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 13:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tylko skad 100 kg tlenku zelaza ? :-)
    >
    > No i Zenek moze miec racje - zrobic kolko stalowe, i dolna polowe oblac

    I chyba zabroniony do swobodnego stosowania, bo szkodliwy?
    Do lutowania już nie i do wędkarstwa już nie.

    Termit jest stosowany do spawanie szyn kolejowych.
    Są filmiki instruktażowe, poszukaj.

    WM

  • 56. Data: 2017-11-16 13:52:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WM napisał:

    > I chyba zabroniony do swobodnego stosowania, bo szkodliwy?
    > Do lutowania już nie i do wędkarstwa już nie.

    Indywidualnie można stosować swobodnie, tylko przemysłowo nie.
    Można w domu lutować ołowiem, w każdym sklepiku dla hobbystów
    mają lut ołowiowy. Ale w produkcji na rynek konsumencki już
    trzeba bezołowiowo. Co ciekawe, obróbki dachowe z blachy
    ołowianej dalej można stosować.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2017-11-16 14:00:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Termit jest stosowany do spawanie szyn kolejowych.
    >Są filmiki instruktażowe, poszukaj.

    filmiki widzialem, ale ja termitu szukam :-)
    Sa filmiki, to ktos ten termit robi, ktos sprzedaje ... kto i za ile i
    czemu tak drogo ? :-)

    J.

  • 58. Data: 2017-11-16 14:08:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 13:22:18 UTC+1 użytkownik WM napisał:
    > Trzeba umieć odróżniać wybryki natury od panującej normy.
    > W cyrkach, dawniej, pokazywano różne szokujące ciekawostki.

    Ale że ludki co machają kulkami to wybryki natury?
    Chyba lekka przesada, to prawie to samo co machanie sztangami,
    tylko inaczej wygląda :>

    L.

  • 59. Data: 2017-11-16 14:22:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 14:00, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > filmiki widzialem, ale ja termitu szukam :-)
    > Sa filmiki, to ktos ten termit robi, ktos sprzedaje ... kto i za ile i

    Jest dostępny w internecie.
    Nie wiem czy potrzebne jest pozwolenie na środki pirotechniczne?:

    https://www.alibaba.com/showroom/thermite-welding.ht
    ml

    WM

  • 60. Data: 2017-11-16 14:42:10
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 14:08, Lisciasty pisze:

    > Ale że ludki co machają kulkami to wybryki natury?

    Nie mam nic przeciwko machaniu ciężarkiem.
    Jestem tolerancyjny dla wszystkich, z wyjątkiem osób nietolerancyjnych.

    > Chyba lekka przesada, to prawie to samo co machanie sztangami,
    > tylko inaczej wygląda :>

    To był komentarz do starego zdjęcia.
    Kobiety z cyrku były wtedy traktowane zupełnie inaczej jak ogół kobiet.
    Te z cyrku musiały szokować widzów wyglądem i ubiorem, ale te inne
    absolutnie nie powinny szokować.

    WM