  • 1. Data: 2017-12-12 08:57:57
    Temat: Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
    Od: s...@g...com

    Czy ktos zna szczegóły jak traktowana jest kwota ubezpieczenia samochodu (w moim
    przypadku PZU)?

    Na polisie mam ze wartosc samochodu to 9kpln.
    Na niej również umieszczony jest przebieg.

    Po 2 miesiącach od jej zawarcia nastąpiła szkoda i teraz wycena jej naprawy zawiera
    informację że w związku z przebiegiem wartosc samochodu jest o dobre 2600pln niższa.

    Czy skladka jaką sie placi za ubezpieczenie juz zawiera taki rodzaj korekty?
    Czy to ile zaplacilem za ubezpieczenie jest proporcjonalne do tych 9kpln na polisie
    czy jednak zawiera korekte za przebieg?

    Bo cos mi sie wydaje ze ubezpieczalnia wycenila auto na 9kpln, skasowala skladke za
    taka wartosc a teraz twierdzi ze wartosc jest duzo niższa bo przebieg (znany w
    momencie zawierania).

    Kojarzy ktos jak to jest? Warto protestować?

  • 2. Data: 2017-12-12 09:07:34
    Temat: Re: Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 08:58:00 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Kojarzy ktos jak to jest? Warto protestować?
    W 99% warto
    Pierwsza wycena zawsze jest szyta "pod frajera"
    A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko na
    konto/przekazem przesłaliśmy.

  • 3. Data: 2017-12-12 09:10:18
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    przypadku PZU)?

    > Na polisie mam ze wartosc samochodu to 9kpln.
    > Na niej również umieszczony jest przebieg.

    A tak na marginesie- AC dla auta wartego 9tys? Składka musiała być nie mała bo auto
    swoje lata już zapewne ma.

  • 4. Data: 2017-12-12 09:17:14
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:10:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A tak na marginesie- AC dla auta wartego 9tys? Składka musiała być nie mała bo auto
    swoje lata już zapewne ma.

    Skladka za AC z polisy to 630pln wiec nie tak strasznie.

    Co zresztą sie dosyć dobrze wpisuje w to co tu juz kiedys poruszalem, ze skladka na
    ubezpieczenie to pi*oko 15% wartosci auta.

  • 5. Data: 2017-12-12 09:19:39
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:07:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W 99% warto
    > Pierwsza wycena zawsze jest szyta "pod frajera"
    > A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko na
    konto/przekazem przesłaliśmy.

    Mam zamiar im powiedzieć że skoro orzekli szkode calkowita to niech sprzedaja auto i
    wyplacaja tyle na ile wycenili auto.

    Tylko wlasnie nie wiem jak odczytywac te korekte. Bo we wrzesniu wycenili auto na
    9kpln a przebieg znali a teraz nagle im sie skorygowało.
    Więc albo oszukiwali przy ubezpieczaniu albo jedno i drugie jest ze sobą formalnie
    nie związane i dlatego spokojnie moga takie cyrki uskuteczniać...

  • 6. Data: 2017-12-12 10:18:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 09:19:40 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > Tylko wlasnie nie wiem jak odczytywac te korekte. Bo we wrzesniu wycenili auto na
    9kpln a przebieg znali a teraz nagle im sie skorygowało.

    Bo jeśli jest jak piszesz- a tak zapewne jest to cyrki jakies
    znali przebieg, wycenili auto a teraz własną wycenę kwestionują.
    Jaja jak berety

  • 7. Data: 2017-12-12 10:42:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:
    >W 99% warto
    >Pierwsza wycena zawsze jest szyta "pod frajera"
    >A nuż nie zechce mu się odwołań pisać i zadowoli się tym co mu szybko
    >na konto/przekazem przesłaliśmy.

    Z tym ze wiesz - jak sie ubezpieczyciel nie ugnie, to koniec koncow
    decyduje sad.

    I czy adwokat nie powie "szansa wygrania 50%, sprawa bedzie kosztowala
    5 tys, jak pan wygra - placa oni, jak pan przegra, placi pan".

    J.

  • 8. Data: 2017-12-12 10:51:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 10:42:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > I czy adwokat nie powie "szansa wygrania 50%, sprawa bedzie kosztowala
    > 5 tys, jak pan wygra - placa oni, jak pan przegra, placi pan".

    Dlatego pytam jaka jest praktyka tych co juz mieli z tematem stycznosc :)

    Bo to jak ten system dziala to wiem. To co mnie zdziwilo to to ze raz wycena taka a
    raz taka mimo opcji ze wartosc auta nie spadnie...

    Innych trikow bylem swiadom (wycena w oparciu o oryginały do szkody całkowitej a w
    oparciu o zamienniki przy zwyklej szkodzie, odliczenia vatu itp...).

    Ta korekta mnie zdziwila. Nie mialbym problemu gdyby na polisie bylo ze auto z takim
    przebiegiem warte jest 6kpln. I pewnie nawet to AC za 630pln bym wzial.

    Ale deczko sie zdziwilem na taka dwójmyslność, szczególnie ze przebieg na polisie
    jest i tylko troche przybylo od tego czasu.

  • 9. Data: 2017-12-12 11:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Co zresztą sie dosyć dobrze wpisuje w to co tu juz kiedys
    > poruszalem, ze skladka na ubezpieczenie to pi*oko 15% wartosci auta.

    W sensie ze takiego auta do 10.000?
    Bo przy drozszych i nowszych to zdecydowanie mniej (procentowo)
    Przykładowo auto wycenione na 34.000 - składka AC - 1.000

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 10. Data: 2017-12-12 11:26:46
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 11:00:56 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > W sensie ze takiego auta do 10.000?
    > Bo przy drozszych i nowszych to zdecydowanie mniej (procentowo)
    > Przykładowo auto wycenione na 34.000 - składka AC - 1.000

    Pytalem tu kiedys i odpowiedzi dla aut uzywanych byly wlasnie w okolicy 15%.
    Moje nowe auto (fiesta z 2006r) tez od nowosci sie szwędała w okolicy 15% wartosci za
    skladke AC.

    Kiedys pobawilem sie kalkulatorami i mi wyszlo ze drozsze auta rzeczywiscie AC maja w
    innej proporcji. Ale nie znalazlem reguly w stosunku do wieku.

    Choć to pewnie aktualnie zadna regula bo pewnie zalezy od paru innych aspektów...