  • 11. Data: 2017-12-12 11:32:52
    Temat: Re: Odszkodowanie z AC, korekta za przebieg.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 11:26, s...@g...com pisze:

    > Pytalem tu kiedys i odpowiedzi dla aut uzywanych byly wlasnie w okolicy 15%.
    > Moje nowe auto (fiesta z 2006r) tez od nowosci sie szwędała w okolicy 15% wartosci
    za skladke AC.

    > Kiedys pobawilem sie kalkulatorami i mi wyszlo ze drozsze auta rzeczywiscie AC maja
    w innej proporcji. Ale nie znalazlem reguly w stosunku do wieku.

    > Choć to pewnie aktualnie zadna regula bo pewnie zalezy od paru innych aspektów...

    Pewnie przede wszystkim od tego, że jak zniszczysz zderzak, to w nowym
    samochodzie masz 5% strat, a w starym 50%.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-12-12 14:17:19
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-12-12 o 10:51, s...@g...com pisze:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Dlatego pytam jaka jest praktyka tych co juz mieli z tematem stycznosc :)
    >
    > Bo to jak ten system dziala to wiem. To co mnie zdziwilo to to ze raz wycena taka a
    raz taka mimo opcji ze wartosc auta nie spadnie...

    > Innych trikow bylem swiadom (wycena w oparciu o oryginały do szkody całkowitej a w
    oparciu o zamienniki przy zwyklej szkodzie, odliczenia vatu itp...).

    > Ta korekta mnie zdziwila. Nie mialbym problemu gdyby na polisie bylo ze auto z
    takim przebiegiem warte jest 6kpln. I pewnie nawet to AC za 630pln bym wzial.

    > Ale deczko sie zdziwilem na taka dwójmyslność, szczególnie ze przebieg na polisie
    jest i tylko troche przybylo od tego czasu.

    Ktoś podał swego czasu fajny pomysł: idź to punktu ubezpieczeniowego
    tego samego towarzystwa w którym masz polisę, i poproś o kalkulację
    składki dla auta takiego samego jak już masz, z aktualnym przebiegiem
    (oczywiście o szkodzie nic nie wspominasz). I zobacz, jaka będzie
    wartość auta według ich wyceny - prawdopodobnie znacznie bliżej Twojej
    wyceny z dnia podpisywania aktualnej polisy niż ubezpieczyciel próbuje
    Ci wmówić. Mając wydruk takiej kalkulacji będziesz miał silne podstawy
    do ubiegania się o skorygowanie aktualnej wyceny auta - jak się nie
    ugną, to przed ewentualnym sądem będziesz miał się czym podeprzeć i
    zwiększysz swoje szanse na wygraną.

  • 13. Data: 2017-12-12 15:18:44
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 14:17:22 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:

> [...]
    > do ubiegania się o skorygowanie aktualnej wyceny auta - jak się nie
    > ugną, to przed ewentualnym sądem będziesz miał się czym podeprzeć i

    To nieszkodliwy pomysł :)
    Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)

    Ale mozna by sprobowac :) Nie kosztuje wiele :)

  • 14. Data: 2017-12-12 15:50:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 15:18:47 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)
    >
    > Ale mozna by sprobowac :) Nie kosztuje wiele :)

    Kalkulacje via net zrób

  • 15. Data: 2017-12-12 15:52:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 15:18:47 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > To nieszkodliwy pomysł :)
    > Choć one tam moga mieć komputer i im wyjdzie ze takie auto juz jest ubezpieczone :)

    To byś musiał dojść do etapu podawania vin
    A cene i wycene większość towarzystw podaje na wcześniejszych etapach- model, roczni,
    dane kierowcy itp. i masz składkę oraz wartość auta.

  • 16. Data: 2017-12-12 16:35:06
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 15:50:36 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    z takim przebiegiem warte jest 6kpln. I pewnie nawet to AC za 630pln bym wzial.

    polisie jest i tylko troche przybylo od tego czasu.

    Probowalem, ale mi na infolinii powiedzieli ze nie mozna bo to auto u agenta
    ubezpieczone wiec nie moga. Cfaniaki :)

    Obaczymy co dalej...

  • 17. Data: 2017-12-12 16:40:15
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 Dec 2017 00:07:34 -0800 (PST), Kris <k...@g...com>
    wrote:

    Nie pamiętam już zgodności kwoty ubezpieczenia i odszkodowania, ale po
    szkodzie całkowitej w PZU na wiosnę 2016:

    * wycenili że całość szkody to X z tego wrak to według nich Y i
    wypłacili X-Y;
    * zostali poproszeni o sprzedaż wraku za kwotę ze swojej wyceny;
    * troche się ociągali ale sprzedali wrak na wewnętrznej aukcji -
    trwało to coś miesiąc albo dłużej - za kwotę o jakieś 2000-3000 zł
    mniejszą (kwota Y mniej więcej odpowiadała cenie za którą potem komis
    wystawił wrak);
    * i po pisemku kwotę tę dopłacili.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 18. Data: 2017-12-12 16:44:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 16:40:16 UTC+1 użytkownik Grzegorz Krukowski napisał:
> [...]
    > trwało to coś miesiąc albo dłużej - za kwotę o jakieś 2000-3000 zł
    > mniejszą (kwota Y mniej więcej odpowiadała cenie za którą potem komis

    Co do tej czesci procedury nie mam wątpliwosci jak to działa.

    Mnie zastanawia to ze nagle auto staniało o 30%.

    Obaczymy co z tego cyrku wyjdzie :)

  • 19. Data: 2017-12-12 16:50:55
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 12 Dec 2017 07:44:30 -0800 (PST), s...@g...com wrote:

    >Co do tej czesci procedury nie mam wątpliwosci jak to działa.
    >
    >Mnie zastanawia to ze nagle auto staniało o 30%.
    >
    >Obaczymy co z tego cyrku wyjdzie :)
    Postaram się jutro sprawdzić w papierach jak było u nas ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2017-12-12 17:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 12 grudnia 2017 16:40:16 UTC+1 użytkownik Grzegorz
    Krukowski napisał:
    [...]
    >Co do tej czesci procedury nie mam wątpliwosci jak to działa.
    >Mnie zastanawia to ze nagle auto staniało o 30%.

    A co cie w tym dziwi ?
    Dopoki wartosc byla podstawą do liczenia skladki, to byla wysoka, jak
    do liczenia odszkodowania, to niska :-)

    Ty sie tylko zastanow czy trafisz na sedziego co stwierdzi "zgodnie z
    wycena bieglego auto jest warte X i tyle sie nalezy do wyplaty" (w tym
    znizka za przebieg),
    czy "pozwany jest profesjonalista, wiec jesli wycenil auto na Y znajac
    przebieg, to taki byl przedmiot umowy" :-)

    J.