  • 1. Data: 2017-12-10 22:42:59
    Temat: niszczenie felg aluminiowych.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam parę rzeczy z aluminium. np rower, wystajace części nart, parę
    skonstruowanych przydasiów. wybieram aluminium gdzie mogę, bo nie muszę
    malować, (jak chcę to maluje i lakier sie trzyma) nie martwie się o
    korozję. ale dzisiaj ktoś mi pokazał całkowicie przeżartą samochodową
    felgę aluminiowa. nawet takie wielki jak paznokieć purchle lakieru
    odłaziły. Co się tam dzieje z tym alu na felgach? inny gatunek, sól?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-12-11 08:46:35
    Temat: Re: niszczenie felg aluminiowych.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-12-10 o 22:42, ToMasz pisze:
> [...]
    > felgę aluminiowa. nawet takie wielki jak paznokieć purchle lakieru
    > odłaziły. Co się tam dzieje z tym alu na felgach? inny gatunek, sól?

    Felgi jak felgi, mnie się uchwyty lusterek zamieniły powoli w biały
    proszek, który sączył się spod lakieru i przy okazji zostawił
    praktycznie nieusuwalne zacieki na drzwiach.

    Wydaje mi się, że to głównie kwestia jakości aluminium. Wątpię by
    samoloty (duużo aluminium) zamieniały się w biały proszek w takim tempie....

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-12-11 18:19:56
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > felgę aluminiowa. nawet takie  wielki jak paznokieć purchle lakieru
    > odłaziły. Co się tam dzieje z tym alu na felgach? inny gatunek, sól?

    Kontakt z innymi metalami plus słona wilgoć.

    https://metale.pl/wiedza/aluminium/korozja