  • 1. Data: 2015-11-24 00:08:23
    Temat: Odtwarzanie zblurowanych obrazów
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
    n1.htm
    RESTORATION OF DEFOCUSED AND BLURRED IMAGES

    Czy w ogóle coś takiego jest możliwe? Przecież zdaje się że ten po lewo
    po prostu nie ma pełnych informacji.

  • 2. Data: 2015-11-24 00:11:08
    Temat: Re: Odtwarzanie zblurowanych obrazów
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-11-24 o 00:08, Borneq pisze:
> [...]
    > RESTORATION OF DEFOCUSED AND BLURRED IMAGES
    >
    > Czy w ogóle coś takiego jest możliwe? Przecież zdaje się że ten po lewo
    Ale największe wrażenie robi nie ten początkowy budynek ale nieostry
    tekst na dole (Car number i inne), w którym nie wiem jakim cudem
    odtworzono litery.

  • 3. Data: 2015-11-24 00:23:42
    Od: RW <b...@g...pl>

    On Tue, 24 Nov 2015 00:11:08 +0100, Borneq wrote:

    n1.htm RESTORATION

    > Ale największe wrażenie robi nie ten początkowy budynek ale nieostry
    > tekst na dole (Car number i inne), w którym nie wiem jakim cudem
    > odtworzono litery.

    Poczatkowy budynek to syntetyczny szum, ktory duzo latwiej mu odsiac niz
    "prawdziwy", bo syntetyczny ma prostsza strukture.

    A o tym dlaczego mozna odtworzyc litery facet pisze w artykule.

    RW

  • 4. Data: 2015-11-24 01:26:33
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2015-11-24 o 00:23, RW pisze:
    > Poczatkowy budynek to syntetyczny szum, ktory duzo latwiej mu odsiac niz
    > "prawdziwy", bo syntetyczny ma prostsza strukture.

    Łatwiej? Jak syntetyczny uśrednia Gaussem sąsiednie piksele i tracimy
    informację?

  • 5. Data: 2015-11-24 02:47:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Borneq wrote:

    > Łatwiej? Jak syntetyczny uśrednia Gaussem sąsiednie piksele i tracimy
    > informację?

    Patrzysz z poziomu jednego piksela.
    Jesli weżmiesz pod uwagę, że uśrednione piksele sąsiednie nie do końca
    zostały uśrednione niezależnie od siebie, do odtworzenie wartości
    początkowych w jakimś stopniu jest możliwe.

    Pomyśl o układzie równań.
    Jak masz jedno równanie to z N niewiadomymi, to mozesz się bujać.
    Ale jak już tych równań masz N, to bez problemu jesteś w stanie podać
    wartości tych N niewiadomych liczb.

    Zauważ, że im obraz bardziej "kanciaty" czyli ma dużo krawędzi tym
    łatwiej odtworzyć oryginał.

    Weź np biały obraz z jednym czarnym punktem.
    Nawet jak go uśrednisz to bez problemu jesteś w stanie określić gdzie
    dokładnie był czarny punkt.

  • 6. Data: 2015-11-24 11:06:45
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 24 Nov 2015 00:08:23 +0100, Borneq wrote:

    > http://yuzhikov.com/articles/BlurredImagesRestoratio
    n1.htm
    > RESTORATION OF DEFOCUSED AND BLURRED IMAGES
    >
    > Czy w ogóle coś takiego jest możliwe?

    Sprawdź, masz tam linki do programu.

    --
    howgh