  • 1. Data: 2015-11-23 02:15:45
    Temat: programowanie stronki
    Od: fir <p...@g...com>

    Nigdy sie tym nie interesowalem, (nie znam nawet html'a poza kilkoma tagami),
    ostatnio jednak sie troche zainteresowalem konstrukcją typowych zdaje sie stronek,
    czy tez aplikacji www(?) (html + javascript)
    Musze nawet powiedziec ze to mi sie nawet podoba, html moze mniej niz js (bo troche
    optycznie brzydki) ale jednak w tym ukladzie
    coś jest (sam js mi sie ogolnie podoba, choc widze tez moze w nim pare 'glith'ow'
    (jak kiedys wspomnielem js jest dla mnie drugim jezykiem po c, od takich jezykow jak
    java, cs, python mnie odrzuca a od js jakos nie)

    Pytanie: czy jesli bym chcial pisac swoje wlasne 'aplikacje stronkowe', np roznego
    rodzaju stronki a contentem typu teksty
    i obrazki wyposazone w jakies relatywnie proste ale najlepiej ladnie wizualnie
    dzialajace okodowanie
    (ze stalym contentem nie jak wiekszosc portali ze zmiennnym w czasie tylko cos raz
    utworzonego i niezmiennego) plus ew jakies proste gierki na canvasie itp to html5
    (+js)
    jest najlepszą opcją (wydaje mi sie najlepszą)
    czy tez sa jakies inne ew lepsze opcje i
    dlaczego?

  • 2. Data: 2015-11-23 09:58:25
    Temat: Re: programowanie stronki
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sun, 22 Nov 2015 17:15:45 -0800 (PST), fir wrote:

> [...]
    (jak kiedys wspomnielem js jest dla mnie drugim jezykiem po c, od takich jezykow jak
    java, cs, python mnie odrzuca a od js jakos nie)

    Polecam takie coś:

    http://www.yoyogames.com/studio

    --
    howgh
    szemrany

  • 3. Data: 2015-11-23 16:14:51
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 09:58:28 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

> [...]
    (jak kiedys wspomnielem js jest dla mnie drugim jezykiem po c, od takich jezykow jak
    java, cs, python mnie odrzuca a od js jakos nie)

    niekoniecznie chodzi mi o gierkie ale o opinie na temat roznych technologi
    'stronkowych' - jakie i do czago - ?
    a jakie nie i dlaczego nie

    Nie mam o tym bladego pojecia za to
    ostatnio zyskalem pewna podstawową
    perspektywe na ow swiatek www (ktory zawsze mnie nudzil a teraz mi sie wydaje nawet
    ciekawy)

  • 4. Data: 2015-11-23 16:20:07
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 16:14:52 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    > ostatnio zyskalem pewna podstawową
    > perspektywe na ow swiatek www (ktory zawsze mnie nudzil a teraz mi sie wydaje nawet

    dodatkowe pytanie czy jest gdzies darmowe miejsce - folder na jakims serwerze gdzie
    moglbym uploadowac swoj stronkowy program
    i nie byloby to platne mialo jakis znosny adres i nie zasyfialo mi strony reklamami
    ?
    (lata temu mialem cos takiego na webpark.pl
    czy gdzies)

  • 5. Data: 2015-11-23 17:21:40
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to jest fajne i ciekawe, ale...
    niestety wzieła sie za racjonalizowanie tego wspólnota europejska...
    oznacza to, że każda przeglądarka i jej inna wersja ma własne sposoby
    interpretacji rzeczywistości...

  • 6. Data: 2015-11-23 17:32:05
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 23 Nov 2015 07:20:07 -0800 (PST), fir wrote:

> [...]
    > ?
    > (lata temu mialem cos takiego na webpark.pl

    Za darmo to nie wiem, ale 3 pln/m-c może być?

    https://www.nazwa.pl/hosting/

  • 7. Data: 2015-11-23 17:37:25
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 23 Nov 2015 17:21:40 +0100, platformowe głupki wrote:

    > to jest fajne i ciekawe, ale...
    > niestety wzieła sie za racjonalizowanie tego wspólnota europejska...
    > oznacza to, że każda przeglądarka i jej inna wersja ma własne sposoby
    > interpretacji rzeczywistości...

    Jest z tym o niebo lepiej niż 10 lat temu, a dziś pozostałe tego typu
    problemy załatwia się za pomocą Bootstrapa oraz jQuery:

    http://getbootstrap.com/getting-started/
    http://api.jquery.com/

    A dla fir-a może to będzie też interesujące:

    https://dev.windows.com/pl-pl/develop/winjs

  • 8. Data: 2015-11-23 19:18:37
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 17:32:34 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

    gdzie moglbym uploadowac swoj stronkowy program

    > Za darmo to nie wiem, ale 3 pln/m-c może być?
    >
    > https://www.nazwa.pl/hosting/

    moglobybyc ale zbyt wypasione (ja nie potrzebuje 50 GB miejsca na dysku wystarczy mi
    z 0.2 GB) i trzeba biegac na poczte oplacac, a mi si enie chce, nigdy nie mialem
    zdrowia do takich rzeczy; zreszta to nie tyle 3 zł na miesiac tylko raczej 36 zł na
    rok ;k

  • 9. Data: 2015-11-23 19:20:38
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 17:37:27 UTC+1 użytkownik szemrany napisał:

> [...]
    >
    > http://getbootstrap.com/getting-started/
    > http://api.jquery.com/
    >
    > A dla fir-a może to będzie też interesujące:

    chcialbym na poczatek robic bardzo proste sscetyczne, 'aseptyczne' stronki (cos w
    rodzaju wizytowki czy bloga) plus proste obkodowanie w jawaskrypcie (moze zucloibym
    sie na zrobienie jakiegos tetrisa dla zabawy)

  • 10. Data: 2015-11-24 19:31:55
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 19:18:42 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    zdrowia do takich rzeczy; zreszta to nie tyle 3 zł na miesiac tylko raczej 36 zł na

    ok znalazlem to wczoraj dosyc szybko w 'firmie' prv.pl.. nieststy wyswietla na samym
    dola takie maly bialy pół centymetrowy na wysokosc pasek z napisem - pozatym dzial da
    sie podlaczyc totalcomanderem i przerzucac pliki via ftp, tylko nie moge skasowac dwu
    plikow js ktore juz tam są
    niewiadomo czemu

    sprawdzilem czy skryoty js dzialaja i dzialaja

    teraz pytanie co wlasciwie mozna zakodowac na takiej stronce.....