  • 91. Data: 2018-06-21 17:05:40
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 16:17, Myjk pisze:
> [...]
    > przeciwieństwie do ciebie niektórzy robią testy jednak "trochę" rzetelniej.
    > Prąd indukcyjny przy tej samej mocy zagrzeje szybciej niż gaz, a jak nie
    > zagrzeje, znakiem tego urządzenie na prąd ma znacznie mniejszą moc niż
    > urządzenie na gaz (albo gar nie jest do indukcji). To są takie same fakty
    > jak to że taniej jest jeździć samochodem na prądzie niż na benzynie dieslu
    > czy nawet na gazie. Podobnie jak nowe domy (względnie nawet te sprzed 15
    > lat, ale przemyślane) taniej jest grzać prądem niż innymi źródłami.
    > Wiedziałbyś gdyby ci się chciało to przeliczyć. Ale przecież ci się nie

    Czy masz już elektryczny samochód? Przecież jest tańsza jego
    eksploatacja... :-)
    T.
    Ps. Twoje rozważania są ciekawe, niemniej przydatne jedynie w przypadku
    budowy nowego domu. Przeróbka starych instalacji wydaje się nieopłacalna
    finansowo jak na razie.

  • 92. Data: 2018-06-21 17:28:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 16:11:53 +0200, nadir

    > A ja piszę o tych co na większą moc prądu nie mają szans.

    Ty to chyba sam nie wiesz o czym piszesz -- odpaliłeś z przejściem
    gotowania z gazu na benzynę a teraz lawirujesz jak dzik spieprzający przed
    szyszką.

    > To teraz od kilku(nastu) lat, jak przepisy nie dopuszczają gazu w
    > budynkach wysokich a w niskich wymaga się większej ilości przewodów
    > wentylacyjnych/spalinowych, zasila się mieszkania z 3 faz.
    > Wszystko wybudowane do dwudziestu lat wstecz, to mieszkania zasilane po
    > jednej fazie i zabezpieczeniu 16A, góra 20A.

    Czyli jednak przechodzą masowo z gazu na prąd. CBDU. To dlatego że czysto w
    domu, cenowo tak samo jak z gazu, do tego bezpiecznie, i jeszcze nie
    podtruwa się domowników żadnymi gazami spalinowymi. To jest odpowiedź na
    twoje pytanie dlaczego nikt przy gotowaniu nie przechodzi na benzynę
    zamiast gazu.

    > Ty sobie wymyśliłeś sejczento, ja pytam dlaczego restauracje duże i
    > małe, nowe i stare używają chętniej/częściej do przygotowywania potraw
    > gazu niż prądu? Tam menadżerowie nie potrafią liczyć, czy jak?

    "Wymyśliłem" jako kontynuację twoich "argumentów". Restauracje to jest
    masówka, siłą rzeczy rządzi się innymi prawami -- nikt tam nie patrzy czy
    się syfi, czy kogoś podtruwa -- patrzy się na cenę zakupu i wytrzymałość
    użytkowanych urządzeń (a nie ma wątpliwości, że toporna gazówka ze
    stalowymi rusztami jest wytrzymalsza i wymaga mniej ostrożności, której jak
    wiadomo brakuje przy gotowaniu masowym gdzie liczy się CZAS, niż płyta
    indukcyjna). Choćby to powoduje, że garkuchnie z gazu nie rezygnują, a nie
    dlatego że jest taniej gotować wykorzystując gaz, czy że lepiej smakuje
    jedzenie.

    > Jakie bzdury, że nie da się benzyną wody zagotować? A jak sobie
    > wymyśliłeś tuning kuchni gazowej polegający na wymianie butli z gazem na
    > zbiornik z benzyną, to sam kombinuj.

    Póki co jedynym który sobie różne głupoty powymyślał, jesteś ty. Dlatego
    pokaż ma wyglądać gotowanie na benzynie -- może dzięki temu SAM dojdziesz
    do wniosku jaką głupotę chlapnąłeś.

    > To samo paliwo, to samo powietrze, to skąd te NOx?

    Z różnicy w procesie spalania, pisze się.

    > No jak liczysz sprawność od gniazdka do czajnika, to OK, ale na
    > sprawność składa się cały system, począwszy od wydobycia paliwa.

    Przestań bredzić teraz o sprawności skoro była mowa o cenie. Obecnie TANIEJ
    jest gotować prądem na indukcji, podobnie jak taniej jest obecnie jeździć
    na prądzie, oraz taniej obecnie (jak i min 10 lat wstecz) jest grzać prądem
    przy odpowiednim przemyśleniu budowanego domu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 93. Data: 2018-06-21 17:42:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 17:05:40 +0200, T.

    > Czy masz już elektryczny samochód?

    Mam hybrydę plugin, póki co naklepane 1500km, spalone w tym czasie 6L
    benzyny -- i to głównie dlatego, że inaczej się pełnej mocy na elektrykach
    nie uzyska.

    > Przecież jest tańsza jego eksploatacja... :-)

    No jest. Poza tym przyjemniej się jeździ, bo nic nie warczy -- to dla mnie
    ważniejsze niż piniądz. W końcu znowu wróciła mi chęć do jazdy, a jak
    dołożyć do tego, że mogę na postoju se kabinę chłodzić z druta czy baterii
    to już w ogóle bajka. :P

    > Ps. Twoje rozważania są ciekawe, niemniej przydatne jedynie w przypadku
    > budowy nowego domu. Przeróbka starych instalacji wydaje się nieopłacalna
    > finansowo jak na razie.

    To akurat jest jasne jak słońce że jak się raz w coś zainwestowało, to
    trudno sensownie zbilansować przejście, podobnie jak przerabianie starego
    spalinowego samochodu na prąd nie ma najmniejszego sensu. Dlatego trzeba
    myśleć przed faktem, bo mniej więcej od 10 lat opłacało się grzać domy
    pompami ciepła znacznie bardziej niż innymi źródłami ciepła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2018-06-21 17:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 16:11:53 +0200, nadir

    >Czyli jednak przechodzą masowo z gazu na prąd. CBDU.

    No nie "przechodza", chyba ze przez przeprowadzke.

    >To dlatego że czysto w domu,

    G* tam - dlatego, ze innego (nowego) kupic sie nie da.

    Ogladalem kiedys domek - ogrzewanie na gaz, ale kuchnia musi byc
    elektryczna.
    Rura z gazem do pieca przez kuchnie przechodzi, ale przyłacza nie ma,
    bo "przepisy mowia, ze instalacja musi byc cala zespawana na
    szczelnie".

    >cenowo tak samo jak z gazu,
    >do tego bezpiecznie,

    Prad tez zabija, ale swiadomosc ze mieszkanie sasiada nie zamieni sie
    w bombe ... moze i cos warta.

    >i jeszcze nie
    >podtruwa się domowników żadnymi gazami spalinowymi.

    Tak mocno byles za mlodu zatruwany ?

    Jak sie ktos zatruje, to zazwyczaj w lazience, a tu jakos malo kto
    chce "bezpieczny prad", tylko mowi ze gaz znacznie tanszy :-)

    >to jest odpowiedź na twoje pytanie dlaczego nikt przy gotowaniu nie
    >przechodzi na benzynę
    >zamiast gazu.

    Benzyna w kuchni to za duza komplikacja.
    No i smierdzi, wiec nikt nie kupi.

    Ale poczekaj az nam Putin kurek zakreci, to zobaczymy :-)

    >Przestań bredzić teraz o sprawności skoro była mowa o cenie. Obecnie
    >TANIEJ
    >jest gotować prądem na indukcji,

    Z abonamentem na gaz ... byc moze.
    Jak ktos abonament i tak placi, bo np grzeje ... to chyba jeszcze nie.

    >podobnie jak taniej jest obecnie jeździć na prądzie,

    20 km, bo dalej to w publicznej ladowarce juz drogo :-)
    No i bez doliczania amortyzacji auta.

    J.

  • 95. Data: 2018-06-21 18:10:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-06-2018 o 17:57, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > G* tam - dlatego, ze innego (nowego) kupic sie nie da.
    >
    > Ogladalem kiedys domek - ogrzewanie na gaz, ale kuchnia musi byc

    Ja tak mam.
    Ale nie bardzo wiem czemu "musi".

    Jak ktoś chce, to sobie dociągnie gaz do kuchni.
    Ja nie widzę potrzeby.

  • 96. Data: 2018-06-21 18:30:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-21 o 17:28, Myjk pisze:

    > Ty to chyba sam nie wiesz o czym piszesz -- odpaliłeś z przejściem
    > gotowania z gazu na benzynę a teraz lawirujesz jak dzik spieprzający przed
    > szyszką.

    Pogubiłeś się już dawno i nawet nie wiesz o czym pisałem.
    Zapytałem, dlaczego skoro benzyna po spaleniu jest zdrowsza od LPG, to
    ci którzy używają LPG do gotowania w domu nie przechodzą na benzynę?
    Z indukcją i prądem to ty wyskoczyłeś.

    > Czyli jednak przechodzą masowo z gazu na prąd. CBDU.

    I niby ty coś udowodniłeś? Nikt nie przechodzi masowo z gazu na prąd,
    nadal pozostają przy gazie.

    Wybudowanie nowego domu/mieszkania z trzyfazowym przyłączem elektrycznym
    i odpowiednią mocą nie jest MASOWYM PRZEJŚCIEM.

> [...]
    > dlatego że jest taniej gotować wykorzystując gaz, czy że lepiej smakuje

    Czyli ignoranci.

    > Póki co jedynym który sobie różne głupoty powymyślał, jesteś ty. Dlatego
    > pokaż ma wyglądać gotowanie na benzynie -- może dzięki temu SAM dojdziesz
    > do wniosku jaką głupotę chlapnąłeś.

    W przeciwieństwie do ciebie gotowałem na benzynie, fakt że w kuchenkach
    turystycznych ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wytworzyć
    odpowiednio większą taką kuchenkę.

    > Z różnicy w procesie spalania, pisze się.

    Czyli gaz z silnika spalinowego truje a z kuchenki gazowej już nie?
    Ciekawe dlaczego stosuje się gaz we wózkach widłowych w zamkniętych
    magazynach?

> [...]
    > na prądzie, oraz taniej obecnie (jak i min 10 lat wstecz) jest grzać prądem
    > przy odpowiednim przemyśleniu budowanego domu.

    Sprawność i taniość, to ty przywołałeś, ja cały czas próbuje się
    dowiedzieć dlaczego nie wymienia się masowo LPG na benzynę skoro jest
    zdrowsza.

  • 97. Data: 2018-06-21 18:35:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-21 o 17:57, J.F. pisze:

    > Benzyna w kuchni to za duza komplikacja.

    Czy ja wiem? Zamiast wymieniać butlę z gazem wymieniasz zbiornik z
    benzyną. Jak ktoś się martwi o BHP, to można zrobić dedykowane,
    napełnione zbiorniki z odwrotnymi gwintami jak do LPG i sprzedawane tak
    jak obecne butle LPG.

    > No i smierdzi, wiec nikt nie kupi.

    Można gotować na ekstrakcyjnej, ta mniej śmierdzi. Na zdrowiu przecież
    nie będziemy oszczędzać.;)

  • 98. Data: 2018-06-21 18:48:21
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > Rura z gazem do pieca przez kuchnie przechodzi, ale przyłacza nie ma, bo
    > "przepisy mowia, ze instalacja musi byc cala zespawana na szczelnie".

    Eee tam, trójnik też można pospawać szczelnie.

    Z gazem w kuchni jednak jest problem, bo fakt że czyściej na prądzie niż
    na gazie. I to był główny powód dlaczego mam piec C.O. na gaz a kuchnię
    i piekarnik na prąd.

    Drugi powód, to żeby używać kuchenki gazowej trzeba mieć jednak
    odpowiednią ilość przewodów wentylacyjnych i ciągły napływ świeżego
    powietrza.
    A tak, to tylko w kotłowni masz dwa przewody wentylacyjny i spalinowy,
    reszta domu w/g uznania, szczególnie przy wentylacji mechanicznej.

  • 99. Data: 2018-06-21 19:20:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 czerwca 2018 16:11:04 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Czyli prawie 2x taniej ?

    Zależy jak patrzeć
    Napiszę tak:z 15zł drożej miesięcznie indukcja więc różnica pomijalna

    > Ale wiekszosc porownuje z rura :-)

    Mam lokatorów w mieszkaniu gdzie jest gaz z rury
    Do gotowania tylko używaja. Miesięcznie zużywają dosłownie pojedyncze m3 a rachunki w
    okolicach 40zł miesiąc w miesiac. Bo opłaty stałe są jakie są
    Tak więc moze i ten z butli 11kg taniej wyjdzie. Tym bardziej ze staniał ostatnio-
    poniżej 50zł cene na stacji paliw widziałem chyba

  • 100. Data: 2018-06-21 21:50:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Jun 2018 18:48:21 +0200, nadir napisał(a):

    > Eee tam, trójnik też można pospawać szczelnie.

    Moze inspektor wymaga zaspawania nakretki na tym trojniku, lub
    dokrecenia kuchenki.

> [...]
    >
    > Drugi powód, to żeby używać kuchenki gazowej trzeba mieć jednak
    > odpowiednią ilość przewodów wentylacyjnych i ciągły napływ świeżego

    Nie taki znow duzy, a przeciez i tak pożądany.

    > A tak, to tylko w kotłowni masz dwa przewody wentylacyjny i spalinowy,
    > reszta domu w/g uznania, szczególnie przy wentylacji mechanicznej.

    Nie wiem jak przepisy - ale mechaniczna nie wystarczy do kuchni z
    gazem ?

    J.