eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Oleje 'firmowe"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 127

  • 121. Data: 2015-04-16 13:15:01
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 16.04.2015 13:13, zbigniew wrote:
    > W dniu 2015-04-16 o 08:52, Marek pisze:
    >> On 15.04.2015 13:51, zbigniew wrote:
    >>> W dniu 2015-04-14 o 21:38, AA pisze:
    >>>> W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 użytkownik a napisał:
    >>>>>>
    >>>>>> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a
    >>>>>
    >>>>> możesz powiedzieć na jakim silniku?
    >>>>
    >>>> Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.
    >>>>
    >>> też go używałem długo w Toyocie 1400 16v, uważam że to dobry olej,
    >>> który spełnia wszystkie wymagania
    >> Moje auta maja juz ponad 200kkm (Matiz, Meriva i Astra) przejechane na
    >> tych olejach.
    >> Chwale go sobie, mimo ze jak sie okazalo nie jest to syntetynk :)
    >>
    > o którym mówisz 10w40?, to półsyntetyk

    o 5w30 dexos2

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z


  • 122. Data: 2015-04-16 13:18:48
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: zbigniew <...@a...aa>

    W dniu 2015-04-16 o 13:15, Marek pisze:
    > On 16.04.2015 13:13, zbigniew wrote:
    >> W dniu 2015-04-16 o 08:52, Marek pisze:
    >>> On 15.04.2015 13:51, zbigniew wrote:
    >>>> W dniu 2015-04-14 o 21:38, AA pisze:
    >>>>> W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 użytkownik a napisał:
    >>>>>>>
    >>>>>>> Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a
    >>>>>>
    >>>>>> możesz powiedzieć na jakim silniku?
    >>>>>
    >>>>> Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.
    >>>>>
    >>>> też go używałem długo w Toyocie 1400 16v, uważam że to dobry olej,
    >>>> który spełnia wszystkie wymagania
    >>> Moje auta maja juz ponad 200kkm (Matiz, Meriva i Astra) przejechane na
    >>> tych olejach.
    >>> Chwale go sobie, mimo ze jak sie okazalo nie jest to syntetynk :)
    >>>
    >> o którym mówisz 10w40?, to półsyntetyk
    >
    > o 5w30 dexos2
    >
    rozumiem, ja lałem 10w40 no to mamy potwierdzenie, że nie warto
    przepłacać :)


  • 123. Data: 2015-04-16 15:11:28
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
    >
    >>>
    >>>
    >>
    >> Zasadniczo to taki pasek nie znajduje się w osłonie, a więc siła
    >> rozpędu może go rzucić wszędzie, ale w aucie nie ma przecież
    >> ruchomych, nie osłoniętych części napędowych, a więc zerwany pasek
    >> niewiele złego może, przynajmniej teoretycznie, zrobić. W Lagunie
    >> pewnie jest jakoś inaczej.
    >
    > Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi
    > się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe
    > wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to zaczną
    > one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w kilku
    > samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie usterki.
    >
    >

    Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
    wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.


  • 124. Data: 2015-04-16 15:17:09
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
    >> Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko
    >> strzępi się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło
    >> pasowe wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska,
    >> to zaczną one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w
    >> kilku samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie
    >> usterki.
    >
    >Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
    >wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.

    Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
    Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
    sprawa.

    J.


  • 125. Data: 2015-04-17 14:53:29
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-04-14 o 11:17, yabba pisze:
    >>> Pasek wielorowkowy podobno nie pęka jak pasek klinowy, tylko strzępi
    >>> się paseczkami, które mogą wkręcić się w kółeczka lub koło pasowe
    >>> wału. Jak na koło pasowe nawinie się za dużo resztek paska, to
    >>> zaczną one niszczyć osłonę rozrządu. Taki układ widziałem w kilku
    >>> samochodach, więc nie tylko Laguna jest narażona na takie usterki.
    >>
    >> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia. Skoro
    >> wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
    >
    > Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
    > Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna sprawa.
    >
    > J.
    >

    U Laguny, jak widać - może narobić.


  • 126. Data: 2015-04-17 15:49:40
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
    >>> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia.
    >>> Skoro wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna
    >>> historia.
    >
    >> Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
    >> Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
    >> sprawa.

    >U Laguny, jak widać - może narobić.

    Ja tam mysle, ze w wielu autach narobi.
    Takie pare metrow latajace pod maska niemal na pewno cos uszkodzi ...
    no chyba ze cienkie i urwie sie przy konfrontacji z byle czym :-)

    Przezyl to ktos ? Kumpel przezyl, ale zwrocil uwage na halas pod
    maska, i zatrzymal szybko.


    J.


  • 127. Data: 2015-04-18 12:15:34
    Temat: Re: Oleje 'firmowe"
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-17 o 15:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-04-16 o 15:17, J.F. pisze:
    >>>> Ale mówiliśmy o PĘKNIĘTYM pasku i następstwach tego pęknięcia.
    >>>> Skoro wielorowkowy pasek nie zrywa się to już zupełnie inna historia.
    >>
    >>> Ale on nadal peka, tylko bardziej wzdluz, i w koncu sie zerwie.
    >>> Czy predzej latajacy koniec narobi wiekszego nieszczescia to inna
    >>> sprawa.
    >
    >> U Laguny, jak widać - może narobić.
    >
    > Ja tam mysle, ze w wielu autach narobi.
    > Takie pare metrow latajace pod maska niemal na pewno cos uszkodzi ...
    > no chyba ze cienkie i urwie sie przy konfrontacji z byle czym :-)
    >
    > Przezyl to ktos ? Kumpel przezyl, ale zwrocil uwage na halas pod
    > maska, i zatrzymal szybko.
    >
    >
    > J.
    >

    Parę razy, ale to były zwykłe paski. Przeżyłem także bezszkodowo
    pęknięcie paska rozrządu.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: