  • 1. Data: 2010-09-15 20:42:39
    Temat: Opel Astra III silnik Z16XEP - wam też szarpie przy wciskaniu i puszczaniu gazu?
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Witam,
    zanabyłem wyżej wymienione autko, aktualny przebieg 32'000km.
    Chciałem się spytać czy ktoś na grupie nie ma przypadkiem takiego samego
    i czy mógłby potwierdzić że mu też lekko szarpnie przy nagłym dodaniu i
    przy nagłym puszczeniu gazu?

    Objawia się to w ten sposób że przy wciśnięciu gazu samochód nie
    przyspiesza jednostajnie tylko najpierw lekko szarpnie a potem zaczyna
    się wkręcać, przy puszczeniu gazu, hamowanie silnikiem też nie jest
    równomierne a najpierw lekko szarpnie a potem hamuje.

    Mam założony gaz na wtrysku do tego auta, i na benzynie te szarpnięcia
    są do pominięcia a za to na gazie można to porównać do szarpnięć przy
    zmianie biegów w starej skrzyni automatycznej.

    Świece zmieniłem, przepustnice wyczyściłem i jak szarpał tak nadal
    szarpie (na gazie tragedia :()

    Chciałem się skonsultować z posiadaczem tego samego silnika czy
    przypadkiem ten typ tak po prostu ma czy też mam jechać do serwisu na
    regulację?

    pozdrawiam

    BagMan

  • 2. Data: 2010-09-16 08:15:47
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Zacznij od wizyty u gazowników.

  • 3. Data: 2010-09-16 08:17:16
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    A i sobie przypomniałem ... ten silnik, to chyba nie nadaje się do gazu.
    Sprawdź luz zaworów ... 30kkm to już mogą być wypalone.

  • 4. Data: 2010-09-16 08:29:13
    Od: "dudley" <d...@o...pl>

    BagMan wygenerował w news:i6r42u$d0i$1@news.net.icm.edu.pl taki oto ciąg
    znaków:
    > Chciałem się skonsultować z posiadaczem tego samego silnika czy
    > przypadkiem ten typ tak po prostu ma czy też mam jechać do serwisu na
> [...]

    Ja co prawda mam Z16XER ale objawy identyczne od nowości (obecnie ~19kkm
    przebiegu), więc jest szansa, że TTTM. Po prostu trzeba się przestawić na
    płynne używanie pedału gazu, a nie zerojedynkowe ;)
    Pozdrawiam,
    --
    dudley, ckmk
    szarobeżowa astra III

  • 5. Data: 2010-09-16 10:38:38
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 20:42, BagMan pisze:

> [...]
    > się wkręcać, przy puszczeniu gazu, hamowanie silnikiem też nie jest
    > równomierne a najpierw lekko szarpnie a potem hamuje.

    Nie odniosę się do gazu, ale ten samochód ma elektroniczny pedał gazu,
    czyli jego położenie jest jedynie informacją dla komputera, jaką dawkę
    paliwa podać. Trzeba się chyba przyzwyczaić do nieco innego sposobu
    prowadzenia niż w bardziej tradycyjnym aucie.

  • 6. Data: 2010-09-16 12:10:45
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > A i sobie przypomniałem ... ten silnik, to chyba nie nadaje się do gazu.

    nie chyba a na pewno,

    brat

  • 7. Data: 2010-09-16 12:15:05
    Od: Pilen <p...@g...com>

    On 16 Wrz, 10:38, paranoix <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > paliwa podać. Trzeba się chyba przyzwyczaić do nieco innego sposobu
    > prowadzenia niż w bardziej tradycyjnym aucie.

    Co za bzdura, wszystkie samochody więc powinny szarpać bo wszystkie
    obecnie produkowane maja już pedał gazu elektroniczny. Nie jest to
    normalny objaw, kierunek -> serwis.

  • 8. Data: 2010-09-16 19:42:10
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Z tym że gaz to on ma od 500km a szarpie tak od samego początku wiec to
    raczej nie gaz :)

  • 9. Data: 2010-09-16 19:49:58
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    A skąd ta pewność że się nie nadaje do gazu?

    Brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, powoduje jedynie potrzebę
    kontroli luzu przy każdym serwisie, co też robię.
    Ewentualne odchylenia od normy kasuje się przez wymianę szklanek
    popychaczy, co też filozofią nie jest.

    Powracając do oryginalnego pytania czy ten silnik normalnie tak lekko
    szarpnie przy dodaniu gazu czy też jest to jakiś błąd sterowania ?

    Podkreślam że nie jest to jakaś tragedia (na benzynie) tylko czuć pod
    stopą i "siedzeniem" że początek przyspieszania nie jest "gładziutki"

    pozdrawiam

    BagMan