  • 1. Data: 2010-09-16 00:03:46
    Temat: Szukanie zwarcia
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy są jakieś niekonwencjonalne sposoby na poszukiwanie zwarcia w
    instalacji elektrycznej?

    Póki co ustaliłem tyle że plus prawego kierunkowskazu ma połączenie z
    masą o oporności około 1ohm którym ucieka 10amp jak kierunkowskaz ma się
    zapalić.

    Rozpiąłem instalacje elektryczną gdzie się dało (przekaźniki, włączniki
    w kolumnie kierownicy, włącznik awaryjnych, tylna wiązka, tablica
    wskaźników) no i wiem tyle, że zwarcie jest gdzieś na przedniej wiązce
    przewodów biegnącej od przodu pod deskę rozdzielczą.

    I jak tego dalej szukać?
    Bo wiadomo że można przewód ciąć i sprawdzać po której stronie cięcia
    nadal występuje zwarcie, ale to będzie mordęga.
    Jakiś inny sposób?

    Bo z takich siłowych to wymyśliłem żeby podłączyć tam np. 40A i czekać
    gdzie się zacznie dymić, ale to może się okazać niezbyt mądre.

  • 2. Data: 2010-09-16 07:49:21
    Temat: Re: Szukanie zwarcia
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 16.09.2010 00:03, Tomasz Pyra pisze:
    > Bo z takich siłowych to wymyśliłem żeby podłączyć tam np. 40A i czekać
    > gdzie się zacznie dymić, ale to może się okazać niezbyt mądre.

    hmm, może nie potrzeba 40A - jak masz dojście do kogoś z kamerą
    termowizyjną, to te 10A powinno wystarczająco świecić. Toż to 120W,
    spora żarówka.

  • 3. Data: 2010-09-16 11:34:36
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > Czy są jakieś niekonwencjonalne sposoby na poszukiwanie zwarcia w
    > instalacji elektrycznej?

    [...]
    > Bo z takich siłowych to wymyśliłem żeby podłączyć tam np. 40A i czekać
    > gdzie się zacznie dymić, ale to może się okazać niezbyt mądre.

    no tak się szukało uszkodzeń w radzieckich radiostacjach. zamiast
    bezpiecznika gwóźdź i patrzało się co się pali. ale z samochodem bym nie
    ryzykował, chyba, ze masz pod ręką dobrą gaśnicę :)

    @

  • 4. Data: 2010-09-16 16:21:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 11:34, Artur Miller pisze:
    > U?ytkownik "Tomasz Pyra"<h...@s...spam.spam> napisa? w wiadomo?ci
    >>
    > [...]
    >
    > no tak si? szuka?o uszkodze? w radzieckich radiostacjach. zamiast
    > bezpiecznika gw?d? i patrza?o si? co si? pali. ale z samochodem bym nie
    > ryzykowa?, chyba, ze masz pod r?k? dobr? ga?nic? :)

    Wczoraj u mnie pod blokiem spalił się właśnie rover 620 jednego takiego
    odważnego mechanika... Całe szczęście nie narobił szkód dookoła... Więc
    z takimi rozwiązaniami bym się powstrzymał. I tak naprawdę nie musi to
    dać oczekiwanego efektu bo stopi się przewód który będzie najcieńszy a
    niekoniecznie na nim będzie zwarcie a np gdzieś wcześniej w wiązce która
    się z nim łączy.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 5. Data: 2010-09-16 17:15:43
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Wczoraj u mnie pod blokiem spaliĹ&#65533; siÄ&#65533; wĹ&#65533;aĹ&#65533;nie rover
    620 jednego takiego
    > odwaĹźnego mechanika... CaĹ&#65533;e szczÄ&#65533;Ĺ&#65533;cie nie narobiĹ&#65533;
    szkĂłd dookoĹ&#65533;a... WiÄ&#65533;c
    > z takimi rozwiÄ&#65533;zaniami bym siÄ&#65533; powstrzymaĹ&#65533;. I tak
    naprawdÄ&#65533; nie musi to
    > daÄ&#65533; oczekiwanego efektu bo stopi siÄ&#65533; przewĂłd ktĂłry bÄ&#65533;dzie
    najcieĹ&#65533;szy a
    > niekoniecznie na nim bÄ&#65533;dzie zwarcie a np gdzieĹ&#65533; wczeĹ&#65533;niej w
    wiÄ&#65533;zce ktĂłra
    > siÄ&#65533; z nim Ĺ&#65533;Ä&#65533;czy.
    >
    > --
    > CzÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci do A6 C4 sprzedam
    > http://allegro.pl/item1199963969.html
    > Pozdrawiam
    > Lewis
    Twój tekst jest głupszy niż ustawa przewiduje. Po co idiotycznie kłamiesz i
    wymyślasz opowieści dziwnej treści. Jak chciałeś się popisać to ci się nie udało.

  • 6. Data: 2010-09-16 18:43:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Czy są jakieś niekonwencjonalne sposoby na poszukiwanie zwarcia w
    > instalacji elektrycznej?
    >
    > Póki co ustaliłem tyle że plus prawego kierunkowskazu ma połączenie z
    > masą o oporności około 1ohm

    albo źle ustaliłeś, albo przy ustalaniu byłeś genialny a teraz Ci
    przeszło. PRzepraszam jeśli Cie uraziłem.

    wyrzuć ten miernik. Weź sobie kabel przylutuj do niego żarówke na 12V.
    jeśli masz zwarcie to zarówkę na plus, a tym kabelkiem szukaj zwarcia.
    jak żarówka sie zaświeci na jakimś kablu niemasowym - masz rozwiazanie.
    no chyba ze sie wepniesz bezpośrednio w obwód silnika (wycieraczek).
    Wtedy każdy bedzie miał zwarcie. tyle mało wiemy o pacjencie, i o Twoich
    zdolnościach. OStrożnie, żebyś czegoś jeszcze nie zepsuł

    ToMasz

  • 7. Data: 2010-09-16 20:51:15
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Twój tekst jest głupszy niż ustawa przewiduje. Po co idiotycznie kłamiesz
    > wymyślasz opowieści dziwnej treści. Jak chciałeś się popisać to ci się nie
    > udało.

    byś chociaz cytował poprawnie, bo to nie moj tekst ...

  • 8. Data: 2010-09-16 22:37:47
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > byś chociaz cytował poprawnie, bo to nie moj tekst ...

    Pod Lewusem napisałem, co chcesz żebym więcej zrobił?

  • 9. Data: 2010-09-16 23:55:20
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 17:15, kogutek pisze:

    > Twój tekst jest głupszy niż ustawa przewiduje. Po co idiotycznie kłamiesz i
    > wymyślasz opowieści dziwnej treści. Jak chciałeś się popisać to ci się nie udało.

    Powiedz która część jest idiotyczna i nieprawdziwa? Pożar auta na
    parkingu? Nigdy nie spotkałeś się z czymś takim? Nie wierzysz?
    Białystok ul Narewska, parking przy blokach 7 i 7A godzina około 19:40,
    na dowód możesz zadzwonić do Straży Pożarnej lub do któregoś z
    mieszkańców tych bloków, nr tel bez problemu dostępny w książce
    telefonicznej.

  • 10. Data: 2010-09-16 23:55:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 22:37, kogutek pisze:

    > Pod Lewusem napisałem, co chcesz żebym więcej zrobił?

    Może przeprosił panie jaśnie wielmożny.