  • 1. Data: 2011-04-13 20:16:08
    Temat: Opis na obudowę przypominający klawiaturę foliową
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś może ma pomysł jak wykonać amatorsko coś takiego:

    http://tinyurl.com/6erg2gy

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to samoprzylepna folia do drukarek
    atramentowych + naklejona na ną zwykła folia przezroczysta.

    Ma ktoś lepszy pomysł? Nie musi byś ekstremalnie pieke, ale brzydkie tez
    nie ...

  • 2. Data: 2011-04-13 20:27:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > atramentowych + naklejona na ną zwykła folia przezroczysta.
    >
    > Ma ktoś lepszy pomysł? Nie musi byś ekstremalnie pieke, ale brzydkie tez

    Ja drukuję drukarką laserową na folii metalizowanej samoprzylepnej. Trzeba
    podkręcić temperaturę, ale większość drukarek ma taką opcję. Wygląda jak
    coby fabryka zrobiła ;-)

    Waldek

  • 3. Data: 2011-04-13 20:34:24
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Ja do mniej wymagających klientów robię w ten sposób, że:
    1) Kupuję samoprzylepne arkusze A4 gładkiego białego papieru do drukarek
    atramentowych bądź laserowych oraz kupuję arkusze folii samoprzylepnej
    przezroczystej. Wszystko to kupuję w firmie Cezex. Folia samoprzylepna
    powinna być dość "miękka" -- teraz mam folię sztywną, która odchodzi na
    załamaniach.
    2) Na tym papierze drukuję opisy (ogólnie robię całą szatę graficzną).
    3) Naklejam ten papier na płytę czołową urządzenia.
    4) Naklejam na to jeszcze folię samoprzylepną przezroczystą. Folia ta jest
    naklejana z naddatkiem, zawijana na tył płyty czołowej, aby zabezpieczyć
    papier przed wilgocią.

    Natomiast to, co widać na przedstawionym przez Ciebie zdjęciu, to klawiatura
    zrobiona profesjonalnie. Efektu takiego amatorsko chyba się nie uzyska. Przy
    opisanej powyżej, stosowanej przeze mnie, technice nie mam także takich
    płaskich (jakgdyby wprasowanych w klawiaturę) klawiszy -- po prostu wiercę
    otwory i zakładam mikroprzyciski.

    R.

  • 4. Data: 2011-04-13 20:36:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-04-13 22:27, Waldemar Krzok wrote:
    > Ja drukuję drukarką laserową na folii metalizowanej samoprzylepnej.

    Trzyma się toner tego? Fakt że to metal w ogóle pozwala na skuteczne
    drukowanie laserem? Pare lat temu drukowałem na czymś takim i toner dalo
    radę zdrapać palcem.

    > Trzeba
    > podkręcić temperaturę, ale większość drukarek ma taką opcję.

    Hmmm w HP LJ 2100 chyba nie ma możliwości zrobić tego z poziomu
    ustawień, pewnie trzeba do tego workaround w postaci śrubokręta :/.

    > Wygląda jak
    > coby fabryka zrobiła ;-)

    No ale co z przezroczystymi dziurami ? Chciałbym żeby przednia ścianka
    była idealnie gładka, pod nia będzie wyświetlacz.

  • 5. Data: 2011-04-13 20:36:48
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Ja drukuję drukarką laserową na folii metalizowanej samoprzylepnej. Trzeba
    > podkręcić temperaturę, ale większość drukarek ma taką opcję. Wygląda jak
    > coby fabryka zrobiła ;-)

    A mógłbyś pokazać jakieś fotografie, gdyż chciałbym zobaczyć, jak to wygląda
    i ewentualnie zmienić technologię na Twoją? ;)

    R.

  • 6. Data: 2011-04-13 20:47:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-04-13 22:34, Robbo wrote:
    > Ja do mniej wymagających klientów robię w ten sposób, że:
    [ciach]

    Mam identyczną wizję jednak robiłem tak już kiedys na atramentowej i
    niestety folia z czasem zaczyna się odklejać.

    > Przy opisanej powyżej, stosowanej przeze mnie, technice nie
    > mam także takich płaskich (jakgdyby wprasowanych w klawiaturę) klawiszy
    > -- po prostu wiercę otwory i zakładam mikroprzyciski.

    Chce to dla siebie więc wypukłe nie sa problemem.

  • 7. Data: 2011-04-13 21:15:29
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > [ciach]
    >
    > Mam identyczną wizję jednak robiłem tak już kiedys na atramentowej i
    > niestety folia z czasem zaczyna się odklejać.

    Kiedyś miałem miękką folię (kupowałem w arkuszach chyba A1, w Cezeksie). Ta
    folia miała tę wadę, że ciężko się naklejała -- trudno było uniknąć bąbli
    przy większych powierzchniach. Ale trzymała świetnie. Najstarsze urządzenia
    mają ok. 5 lat, pracują w warunkach przemysłowych, na halach w zimie bywa
    lodownia, w lecie jest upał, pełno syfu. Folia trzyma idealnie.

    Teraz mam folię (też z Cezeksa, tylko w arkuszach nieco większych niż A3),
    która jest sztywna i już godzinę po naklejeniu odłazi na zagięciach,
    beznadzieja.
    Do płaskich powierzchni (np. na drzwiach szafy jest jakiś schemat albo
    instrukcja, zabezpieczone folią) jednak jest bardzo dobra, bo łatwo ją
    nakleić bez bąbli.

    Robbo

  • 8. Data: 2011-04-13 21:34:21
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:io50ae$oi4$1@news.onet.pl...
> [...]
    > atramentowych + naklejona na ną zwykła folia przezroczysta.
    >
    > Ma ktoś lepszy pomysł? Nie musi byś ekstremalnie pieke, ale brzydkie

    Drukuję, wycinam otwory np. pod wyświetlacz i laminuję na
    najzwyklejszej laminarce do dokumentów. Wyświetlacz jest więc
    zabezpieczony podwójną sklejoną folią.
    Docinam ostatecznie krawędzie do kształtu obudowy i naklejam klejem do
    rur PCV na cieniutkiej warstwie.
    Pod przyciski nie robię dziur w tej naklejce. Umieszczam je tuż pod
    nią tyle że w obudowie trzeba otwór tak z 8mm zrobić aby było ugięcie
    pod palcem. Wyglądają i działają niemal jak membranowe.

    Marek

  • 9. Data: 2011-04-13 23:29:36
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Witam.

    > Czy ktoś może ma pomysł jak wykonać amatorsko coś takiego:

    > http://tinyurl.com/6erg2gy

    To jest folia nadrukowanoa lewoczytelnie , czyli farba jest od strony
    wewnetrznej , przyciski membranowe sa ksztaltowane pozniej termicznie .
    Podobny efekt powinien wyjsc z matowej folii do laserowek , napisy wydrukowany w
    odbiciu lustrzanym z podklejona biala folia od strony wewnetrznej , cala kanapke
    przykleic na tasme dwustronna albo jakiegos supergluta do czegokolwiek co jest w
    srodku modulu . Toner bedzie w srodku kanapki wiec nie powinien odpadac .
    Do kupna malych ilosci proponuje sklepy przy hurtowniach papieru .
    Nie wiem gdzie kolega mieszka ale w cezeksie mozna kupic nawet po 50 arkuszy
    czegokolwiek .

  • 10. Data: 2011-04-14 08:23:17
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    >
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to samoprzylepna folia do drukarek
    > atramentowych + naklejona na ną zwykła folia przezroczysta.

    rozrysuj sobie wszystkow jakimś programie graficznym,
    idź do firmy reklamowej, która ma ploter solwentowy,
    wydrukuj sobie na spodniej, lub wierzchnej srtonie kleju,
    przyklejasz sobie w dowolny sposób i:
    - masz estetycznie
    - masz tanio - koło 15 zł
    - masz trwale - solwent jest odporny na wiekszośc rzeczy
    pozdr.
    gr