  • 1. Data: 2019-07-14 11:19:42
    Temat: Oplata OZE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Przyjrzalem i ja sie rachunkowi za prad ...
    jest pozycja "Oplata OZE", nawet 4 razy (wiec sie rzuca w oczy),
    ale w kwocie zero.
    I to zero to tak gdzies od 2017 trwa ... jasnie panujacy PiS zniosl
    doplaty, czy unia zakazala pokazywac ?

    Za to pojawila je "oplata kogeneracyjna calodobowa" ... ki czort ?

    J.

  • 2. Data: 2019-07-14 19:54:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To oplata ze elektrownie beda bardziej sprawne, znaczy sie taniej beda energie
    wytwarzaly. Na logike jak elektrowniom taniej wyjdzie to powinien byc bonus dla
    uzytkownika a nie doplata. Ale ja truskawki cukrem posypuje i sie moge nie znac.

  • 3. Data: 2019-07-14 21:38:00
    Temat: Re: Oplata OZE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ale czemu zerowa ?

    J.

  • 4. Data: 2019-07-14 23:05:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Jul 2019 11:19:42 +0200, J.F. napisał(a):
> [...]
    > ale w kwocie zero.
    > I to zero to tak gdzies od 2017 trwa ... jasnie panujacy PiS zniosl

    Sam sobie odpowiem -
    https://www.gramwzielone.pl/trendy/33543/oplata-oze-
    w-2019-r-wyniesie-0-zl-dlaczego

    Potanialo, czy za PiS nikt nie chce w OZE inwestowac ?

    > Za to pojawila je "oplata kogeneracyjna calodobowa" ... ki czort ?

    https://www.cire.pl/item,170215,1,0,0,0,0,0,oplata-k
    ogeneracyjna-pojawi-sie-w-2019-r-na-rachunkach-za-en
    ergie.html

    https://www.gov.pl/web/energia/ustawa-o-promowaniu-e
    nergii-elektrycznej-z-wysokosprawnej-kogeneracji-zos
    tala-uchwalona-przez-sejm

    No i nic nie rozumiem :-(
    Stare EC sie nie licza ?

    J.

  • 5. Data: 2019-07-15 00:29:29
    Od: Izaura <d...@d...net>

    On 2019-07-14 11:19, J.F. wrote:

> [...]
    > doplaty, czy unia zakazala pokazywac ?
    >
    > Za to pojawila je "oplata kogeneracyjna calodobowa" ... ki czort ?

    Będzie jeszcze ciekawiej!

    Tu pan Stanisław wyjaśnia w miare możliwości, ale nie chcą go słuchać i
    rysują kółka na czole i się w nie pukają.

    https://youtu.be/lX3KYD3akWY?t=815

  • 6. Data: 2019-07-15 19:38:50
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-07-15 o 00:29, Izaura pisze:
    > Tu pan Stanisław wyjaśnia w miare możliwości, ale nie chcą go słuchać i
    > rysują kółka na czole i się w nie pukają.
    >
    > https://youtu.be/lX3KYD3akWY?t=815

    Jasno, krótko, i na temat. Wysłuchałem, warto było.

  • 7. Data: 2019-07-26 17:25:56
    Od: Bytomir Szimoza <b...@g...com>

    Wrzucam jako OT, może ktoś "skorzysta":)

    https://www.money.pl/gospodarka/ceny-pradu-29-lipca-
    mija-termin-skladania-oswiadczen-6406621870368385a.h
    tml

    Nie wiem co tam knują, ale wyczuwam szwindel typu "robienie głupa z ludzi".

  • 8. Data: 2019-07-26 18:36:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 17:25, Bytomir Szimoza pisze:
> [...]
    tml

    > Nie wiem co tam knują, ale wyczuwam szwindel typu "robienie głupa z ludzi".

    Też to dzisiaj zauważyłem.
    Dobre prawo = stabilne prawo.
    Jeszcze trochę i jedynym nadążającym z zapoznawaniem się ze zmianami
    polskiego prawa będą komputery o wydajności serwerów Googla.
    Wszelkie filmy z motywem przejęcia kontroli nad ludźmi przez komputery
    mogą wcale nie być tak pozbawione sensu jak mi się wydawało.
    P.G.

  • 9. Data: 2019-07-26 22:45:42
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 26.07.2019 o 18:36, Piotr Gałka pisze:

    > Dobre prawo = stabilne prawo.

    Zakładasz, że politykom u żłoba zależy na uchwalaniu *dobrego* prawa?
    Mylny błąd!
    Za "dobre" nikt wziątki nie wciśnie, sute kopertówki wędrują z ręki do
    ręki za prawa *psucie*, ot co!