  • 1. Data: 2018-05-19 13:58:40
    Temat: Opony czy spasują
    Od: kloi <s...@f...pl>

    Fabrycznie są
    185/65/R15 felga stalowa 6"
    195/55/R16 felga aluminiowa 6.5"

    a ja mam opony nowe:
    195/65 R15 i letnie 205/55/R16

    czy będą pasowały zamiast tych fabrycznych?

  • 2. Data: 2018-05-19 19:04:35
    Temat: Re: Opony czy spasują
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.05.2018 o 13:58, kloi pisze:
    > Fabrycznie są
    > 185/65/R15 felga stalowa 6"
    > 195/55/R16 felga aluminiowa 6.5"
    >
    > a ja mam opony nowe:
    > 195/65 R15  i letnie 205/55/R16
    >
    > czy będą pasowały zamiast tych fabrycznych?
    19 kwietnia pytałem tu o to samo i niewiele się dowiedziałem.
    Urban legend głosi, że w razie wypadku mając opony inne, niż napisane w
    dokumentacji auta mogą robić problemy z odszkodowaniem. Nie spotkałem
    takiego przypadku w praktyce, (mierzą głębokość bieżnika - to pewne, a
    czy doktoryzują się z rozmiaru opon to nie wiem).
    Sprawdź w tabeli zamienników, czy rozmiar Ci się mieści w granicach.
    U mnie opona 205 była o 0,7% większa od największej homologowanej, więc
    w zasadzie bez różnicy, ale tu nie o technikę chodzi a o przepisy.
    Wydaje mi się, że te 5 mm więcej w obie strony na szerokość i 5,5 mm
    więcej na średnicy spokojnie się zmieści, ale czy w konkretnym aucie
    gdzieś na pełnym skręcie i przy dobiciu zawieszenia nie otrze gdzieś o
    nadkole, to inaczej nie sprawdzisz, jak na własnym aucie. Jak masz już
    opony to ryzykujesz tylko koszt przekładki.
    Ja chciałem kupić te szersze, bo miałem okazję. Ostatecznie nie kupiłem.
    Dojeżdżę stare letnie, potem zimowe i za rok kupię wielosezonowe.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-05-20 22:38:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-05-19 o 13:58, kloi pisze:
    > Fabrycznie są
    > 185/65/R15 felga stalowa 6"
    > 195/55/R16 felga aluminiowa 6.5"
    >
    > a ja mam opony nowe:
    > 195/65 R15  i letnie 205/55/R16
    >
    > czy będą pasowały zamiast tych fabrycznych?

    Najpierw kupiłeś a teraz się zastanawiasz, czy będą pasować?

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-05-21 23:20:10
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 19 May 2018 13:58:40 +0200, kloi <s...@f...pl> wrote:

    >czy będą pasowały zamiast tych fabrycznych?

    http://wulkanista.pl/dobor-felg-do-opon/

    Dla 195 szerokośc felgi od 5,5 do 7 cali, optymalna 6 cali.
    Dla 205 szerokośc felgi od 5,5 do 7,5 cali, optymalna 6,5 cali.

    Ja mam 205/55/r16 założone na fabryczną alu felge 6,5 cali.

    https://imgur.com/6G2c3Vv

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06