  • 11. Data: 2010-06-04 00:09:44
    Temat: Re: Otwór centrujący felgi
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Jun 2010 22:55:42 +0200, Krzychu

    >Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić (wycentrować
    >śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy. Dopiero pierścienie
    >centrujące pomogły.

    A miales nakretki stozkowe ?

    Dacia miala tak fabrycznie. Kola bez dziury, trzy nakretki [sruby ?]
    i jakos problemow nie bylo.

    J.

  • 12. Data: 2010-06-04 00:20:15
    Temat: Re: OtwĂłr centrujÄ&#65533;cy felgi
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.J
    PG

    > Jest nakrętka ze stożkiem.
    Jak to nowe felgi to wystarczy dopilnować żeby koła były przykręcone momentem
    jaki podaje producent samochodu. Skakanie po kluczu przy przykręcaniu powoduje
    deformację felgi i otworu . Przy uszkodzonej w ten sposób feldze może się okazać
    że trzeba stosować protezę w postaci pierścienia ustalającego współosiowość.

  • 13. Data: 2010-06-04 00:34:14
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić
    > (wycentrować śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy.
    > Dopiero pierścienie centrujące pomogły.

    Prawdopodobnie miales tzw sruby plywajace. Takie sruby maja podkladke ze
    stozkiem ruszajaca sie w miare luzno na srubie. Przy zwyklych srubach otwor
    centrujacy jest nieistotny i nie wplywa na prawidlowe przykrecenie felg.
    Wystarczy zachowac zasade przykrecania po przekatnej i felga wycentruje sie
    prawidlowo sama. Sam wielokrotnie przykrecalem felge bez odpowiedniego
    pierscienia centrujacego i nigdy nie bylo problemow.

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-06-04 00:34:43
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    mocujÄ&#65533;cym felgÄ&#65533;.

    > Nie zgodzÄ&#65533; siÄ&#65533;. U mnie mimo dwukrotnych prĂłb nie udaĹ&#65533;o
    siÄ&#65533; przykrÄ&#65533;ciÄ&#65533;
    (wycentrowaÄ&#65533;
    > Ĺ&#65533;rubami) felg tak, aby nie byĹ&#65533;o bicia na kierownicy. Dopiero
    pierĹ&#65533;cienie
    > centrujÄ&#65533;ce pomogĹ&#65533;y.
    >
    > Pozdrawiam
    > Krzychu
    Mogę ci napisać co zaszkodziło. Dokręcałeś koła w ten sposób że najpierw mocno
    ręką a potem tak delikatnie nogą. Ze 25 kilogramometrow jest wtedy. Zamiast 8 -
    10. Jak nie Ty przykręcałeś to wulkanizator popsuł. Mają klucze pneumatyczne
    nastawione na maksimum, żeby każdą śrubę odkręcić. I przy przykręcaniu też jadą
    na maxa. Feldze niedużo potrzeba żeby się odkształciła. Popatrz na felgę z
    zapasu. Tam gdzie jest otwór na śrubę felga nie dotyka do tarczy albo bębna.
    Jest pusta przestrzeń. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm
    grubości. Jak się wciśnie część z otworem to jak byś nie przykręcił to i tak
    będzie za słabo. felga zaczyna się przemieszczać i rozwala otwory. Dlatego nie
    mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
    to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?

  • 15. Data: 2010-06-04 00:59:57
    Od: "kog" <k...@o...pl>

    zaĹ&#65533;oĹźyÄ&#65533; felgÄ&#65533; o
    szerokoĹ&#65533;Ä&#65533; (7'), Et0. Tylko otwĂłr

    > Kup sobie odpowiednie pierĹ&#65533;cienie centrujÄ&#65533;ce.
    >
    > Pozdrawiam
    > Krzychu.
    A możesz uzasadnić konieczność używania pierścieni centrujących. Ale nie w
    oparciu o informacje pochodzące z imienin u wujka Władka. Tylko w oparciu o
    prawa i zasady stosowane w mechanice maszyn. Dla ułatwienia. Samochód to
    maszyna. W procesie projektowania podzespołów korzysta się z praw ogólnych
    stosowanych w mechanice.

  • 16. Data: 2010-06-04 08:54:13
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    kogutek pisze:
> [...]
    > mogłeś wycentrować. A teraz z pierścieniami, pomimo że będziesz skakał po kluczu
    > to i tak jest za słabo przykręcone. Już Ci lepiej?

    Odpowiadając Tobie oraz kolegom:

    Problem dotyczy(ł) Laguny i felg aluminiowych. Standardowe śruby fabryczne
    stożkowe (żadnych pływających wynalazków). Przykręcane były przez gumiarza kluczem
    pneumatycznym bez żadnego skakania po kluczu.

    Nie twierdzę że się nie da. Sam jadąc do gumiarza bez pierścieni, byłem przekonany
    że można będzie felgi bez problemu zamocować. W moim wypadku okazało się to jednak
    niemożliwe.

    Pozdrawiam
    Krzychu.

  • 17. Data: 2010-06-04 09:00:45
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    kog pisze:
> [...]
    > maszyna. W procesie projektowania podzespołów korzysta się z praw ogólnych

    Nie ma konieczności używania pierścieni centrujących. Pomagają natomiast w
    poprawnym założeniu felgi. Jak komuś się udaje bez pierścieni - super. Zakład w
    którym ja byłem (dosyć duży i znany w 3city, obsługuje także samochody ciężarowe)
    sobie z tym nie poradził.

    P.S. A wujek Władek jest mistrzem ciętej riposty. Może udzielić Ci stosownej
    odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 18. Data: 2010-06-04 09:32:00
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Plumpi pisze:
    > Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
    > ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.

    Bzdura, śruby nie centrują felgi na pieście, kolega musi zastosować
    pierścienie centrujące i po temacie.

    --
    krzysiek82

  • 19. Data: 2010-06-04 09:33:52
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    CUT pisze:
    > Jest nakrętka ze stożkiem.

    Ja mam nakrętkę, że stożkiem z wybitymi pierścieniami tłukło jak
    szalone, po założeniu nowych przestało, przestańcie więc rozpowiadać
    głupoty, że pierścienie nie są potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeństwo,
    felga musi być dobrze osadzona na pieście !!!!

    --
    krzysiek82

  • 20. Data: 2010-06-04 10:14:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    krzysiek82 pisze:

    > Bzdura, śruby nie centrują felgi na pieście, kolega musi zastosować
    > pierścienie centrujące i po temacie.

    Ujął bym to tak: kiepskiej/rozwalonej feldze może pomóc użycie pierścieni.

    Ponadto, koło osadzone ciasno otworem centralnym potrafi działać i toczyć
    się bez hałasu pomimo całkowitego odkręcenia 3 z 4 śrub!

    Miałem taki przypadkek - gumiarz nie dokręcił chyba w ogóle śrub w jednym kole,
    jedna trzymała powiedzmy jako-tako (ale dała się odkręcić niemalże bez wysiłku),
    2 wykręcone częściowo, jedna totalnie wypadła. Zorientowałem się tylko dlatego,
    że ta która wypadła, na małej prędkości grzechotała sobie między flgą a kołpakiem :)

    Niemniej faktem jest że gdy felga i śruby nie są porozwalane brutalnym traktowaniem
    to otwór centrujący ma niewiele do roboty.