  • 1. Data: 2010-06-03 22:33:59
    Temat: Otwór centrujący felgi
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Witam,

    Mam samochód z 85r. Ma on nietypowy otwór centrujący. Szukam do niego
    felg od kilku lat.

    Czy dla samochodu którym jeździ się max 80km/h można założyć felgę o
    większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
    rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór
    centrujący nie pasi.

  • 2. Data: 2010-06-03 22:49:46
    Temat: Re: Otwór centrujący felgi
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór centrujący

    Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia, ponieważ
    centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.

  • 3. Data: 2010-06-03 22:51:16
    Od: "jarek" <j...@j...pl>

    > Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
    > ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.

    Kiedys byla tu jednak dyskusja, ze otwor centrujacy przenosi pewne sily
    podczas jazdy, ktore inaczej ida na sruby...

    Jarek

  • 4. Data: 2010-06-03 22:51:53
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-03 22:49, Plumpi pisze:

    > Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
    > ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.

    Jeśli felga mocowana jest na szpilki?

    Felga wygląda tak: http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.J
    PG

  • 5. Data: 2010-06-03 22:55:42
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    Plumpi pisze:
    > Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia,
    > ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę.

    Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić (wycentrować
    śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy. Dopiero pierścienie
    centrujące pomogły.

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 6. Data: 2010-06-03 22:56:06
    Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl>

    CUT pisze:
> [...]
    > większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
    > rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór

    Kup sobie odpowiednie pierścienie centrujące.

    Pozdrawiam
    Krzychu.

  • 7. Data: 2010-06-03 22:57:42
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-03 22:33, CUT pisze:
> [...]
    > większym otworze centrującym? Znalazłem felgi które mają taki sam
    > rozstaw śrub (5x114,3),wielkość (15'), szerokość (7'), Et0. Tylko otwór

    Znalazłem kiedyś info może ktoś zrozumie o co chodzi:

    Wheels made for 5x4.5" lug patterns are NOT hub-centric. Rangers are
    using lug centric wheels.

  • 8. Data: 2010-06-03 23:03:06
    Temat: Re: OtwĂłr centrujÄ&#65533;cy felgi
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    mocujÄ&#65533;cym felgÄ&#65533;.

    > JeĹ&#65533;li felga mocowana jest na szpilki?
    >
    > Felga wyglÄ&#65533;da tak: http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.J
    PG
    Jak wystają szpilki i felgę przykręca się zwykłymi nakrętkami a pod nie wsadza
    się podkładki zabezpieczające przed odkręceniem ( sprężynowe, gwiazdkowe itp) to
    pierścień centrujący jest niezbędny. Jak jest nakrętka ze stożkiem to pierścień
    jest zbędny bo niczemu nie służy.

  • 9. Data: 2010-06-03 23:06:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kiedys byla tu jednak dyskusja, ze otwor centrujacy przenosi pewne sily
    > podczas jazdy, ktore inaczej ida na sruby...
    >
    > Jarek

    Pamiętam tą dyskusję. Ci co twierdzili ze przenosi jakieś siły nie potrafili w
    sposób logiczny przedstawić żadnych argumentów ze tak jest. Wyszło że było to
    ich prywatne zdanie nie mające żadnego oparcia o prawa stosowane w mechanice.

  • 10. Data: 2010-06-03 23:09:51
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-03 23:03, kogutek pisze:

> [...]
    > pierścień centrujący jest niezbędny. Jak jest nakrętka ze stożkiem to pierścień

    Jest nakrętka ze stożkiem.