  • 1. Data: 2019-10-18 20:50:33
    Temat: PCB jako element
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Wow.

    https://www.allaboutcircuits.com/news/teardown-tuesd
    ay-hb100-doppler-radar-module/

    "The PCB, itself, is a major component. Not only for the patch antennas
    but also several RF filters, the local oscillator, and the mixer are all
    largely made from peculiarly-shaped PCB tracks.

    Apart from the PCB, there are only five "components" on the board.

    Five passive components to implement a Doppler radar module. C'mon. You
    have to be impressed by that!"

  • 2. Data: 2019-10-19 11:56:19
    Temat: Re: PCB jako element
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-18 o 20:50, Queequeg pisze:
    > Wow.
    >
    > https://www.allaboutcircuits.com/news/teardown-tuesd
    ay-hb100-doppler-radar-module/
    Dla mikrofal to oczywiste, w każdym konwerterze sat masz tak samo.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2019-10-19 19:42:22
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/18/19 2:50 PM, Queequeg wrote:
> [...]
    >
    > Apart from the PCB, there are only five "components" on the board.
    >
    > Five passive components to implement a Doppler radar module. C'mon. You

    Przy częstotliwościach mikrofalowych nie masz ścieżek na płytce, tylko
    linie długie. To one robią za pojemności i indukcyjności. Elementów
    dyskretnych w torze RF czasami się nie daje wcale, bo prawie wszystko da
    się załatwić odpowiednim układem miedzi na płytce. A bywa jeszcze
    ciekawiej: te "ślepe" kawałki ścieżek to linie ćwierćfalowe, robiące za
    filtr. Przy częstotliwości na którą są zaprojektowane od strony ścieżki
    są widoczne jako rozwarcie, ale już przy 2 razy wyższej już zachowują
    się jakby by były zwarte do masy na krótko. A jak dodasz na końcu
    zwarcie do płaszczyzny masy - jest odwrotnie.

    Projektowanie płytek dla mikrofal to czarna magia.

    Jacek.

  • 4. Data: 2019-10-20 09:18:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > Apart from the PCB, there are only five "components" on the board.

    Transformatory planarne na wielowarstwowych płytkach drukowanych też Cię
    mogą zainteresować. Poza gęstością mocy dochodzi fantastyczna
    powtarzalność parametrów.

    http://www.paytongroup.com/Off_the_Shelf_Trans

    Poza tym dochodzą płytki hybrydowe, z elementami magnetycznymi
    "wtopionymi" w laminat:

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcQQGLeeGeLCU_zi93P1M1Ery5bhV7E3JeD667tlgcyiFkIFP6lE
    nw&s

    Krótko mówiąc, "dzieje się".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2019-10-20 09:36:22
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.10.2019 o 09:18, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > "wtopionymi" w laminat:
    >
    > https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcQQGLeeGeLCU_zi93P1M1Ery5bhV7E3JeD667tlgcyiFkIFP6lE

    Coś tam dziwnego widzę
    www.paytongroup.com/webfiles/files/OTS350.pdf

    Schemat jest typowo jako transformator, podane indukcyjności, ale mamy w
    tabelce:
    Input Voltage Vdc
    Output Voltage Vdc ?????

    Machnęli się i dali dc zamiast ac?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 6. Data: 2019-10-20 09:48:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezary Grądys wrote:

    > Schemat jest typowo jako transformator, podane indukcyjności, ale mamy w
    > tabelce:
    > Input Voltage Vdc
    > Output Voltage Vdc ?????

    Najwyraźniej nie doceniasz możliwości nowych technologii. Ograniczenia
    wynikające z praw fizyki są dla lamerów. ;-)

    > Machnęli się i dali dc zamiast ac?

    Możliwe, ale moim zdaniem to skrót myślowy z "do zastosowań w
    przetwornicach niskonapięciowych o takich właśnie parametrach
    wejściowych i wyjściowych." Zakresy napięć sugerują zastosowania
    telekomunikacyjne. Ale istotnie, wygląda zabawnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2019-10-20 10:13:47
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 18/10/2019 19:50, Queequeg wrote:
> [...]
    >
    > Apart from the PCB, there are only five "components" on the board.
    >
    > Five passive components to implement a Doppler radar module. C'mon. You

    Jak bylem dzieciakem to ręcznie malowałem uzwojenia na PCB w nadajnikach
    FM. Dzisiaj to jest voodoo (wtedy juz bylo ale nie w PL)

    Współczesny analizator widma + VNA
    https://youtu.be/ToVJTKCyIU8?t=459

  • 8. Data: 2019-10-20 10:18:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Cezar wrote:

    > Jak bylem dzieciakem to ręcznie malowałem uzwojenia na PCB w nadajnikach
    > FM. Dzisiaj to jest voodoo (wtedy juz bylo ale nie w PL)

    Są programy, które potrafią policzyć rozkłady pola w takich
    konstrukcjach wprost z równań Maxwella. Tylko cholernie drogie one są...

    Pozdrawiam, Piotr