  • 1. Data: 2019-10-17 14:35:41
    Temat: Myszki optyczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ogladam sobie myszke optyczna od spodu - nie swieci.
    Ogladam przez telefon ... nie swieci.
    Dopiero w ciemnosci telefon cos tam wyraznie jasnego pokazuje.

    Takie dobre teraz myszki robia, ze malo swieca, czy takie dobre filtry
    IR w telefonach ?

    Myszki co by nie mowic dobre, skoro na jednym paluszku potrafi to
    miesiac dzialac, czy nawet kilka.
    Ale dawniej bylo widać, ze swieci.

    J.

  • 2. Data: 2019-10-17 14:42:38
    Temat: Re: Myszki optyczne
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-10-17 o 14:35, J.F. pisze:

> [...]
    > IR w telefonach ?
    >
    > Myszki co by nie mowic dobre, skoro na jednym paluszku potrafi to

    Sprawdź pilota IR będzie zapewne widać w telefonie.
    Myszka prawdopodobnie świeci bardzo krótko impulsami lub wcale.
    Nie wiem na 100% ale pewnie sensory są czulsze i mniej światła trzeba.

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2019-10-17 15:34:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > IR w telefonach ?
    >
    > Myszki co by nie mowic dobre, skoro na jednym paluszku potrafi to

    Tera, panie, to hameryka.
    Takie jakiesik laserowe powymyślali.

    Może laserówki mają inną długość fali i nie są widoczne przez optykę i
    przetworniki kamerki telefonicznej?

    ... Po chwili:

    Patrzę teraz na jedną z moich myszek: Genius, tel to S9 Plus.
    Ledwo co widać tylko przez krótką chwilę, kolor ciemny malinowy. Ale
    pomieszczenie musi być ciemne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-10-17 15:35:31
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2019 07:38:31 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > IR w telefonach ?
    >
    > Myszki co by nie mowic dobre, skoro na jednym paluszku potrafi to

    Odwroc ja i poloz na sensorze kartke.
    Tak czy siak moze nie byc widac.
    One ostatnimi czasy swieca bardzo slabo i wrecz wykrywaja ze nie ma powierzchni do
    skanowania wiec sie wylaczaja.

  • 5. Data: 2019-10-18 07:36:01
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 17.10.2019 o 14:35, J.F. pisze:
    > Takie dobre teraz myszki robia, ze malo swieca, czy takie dobre
    > filtry IR w telefonach ?

    Podobnież są i radiowe. Takie to już całkiem "cichociemne".
    Moja nie świeci, nic a nic, nawet w kompletnej ciemności.

    --
    Matematyka to księżniczka: jest piękna
    Fizyka to potęga.

  • 6. Data: 2019-10-18 10:30:18
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Podobnież są i radiowe. Takie to już całkiem "cichociemne".

    "Radiowość" dotyczy kontaktu z kompem, a nie z powierzchnią blatu.

  • 7. Data: 2019-10-18 11:13:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-10-18 o 10:30, stary grzyb pisze:

    > "Radiowość" dotyczy kontaktu z kompem, a nie z powierzchnią blatu.

    Może efekt Dopplera? :-)

    Robert

  • 8. Data: 2019-10-18 14:07:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 października 2019 11:13:30 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Może efekt Dopplera? :-)

    To by były "radarowe" ;)
    Moja świeci na czerwono, ale oszczędzać prądu nie musi, bo jest na kabelku USB.
    Inna sprawa to to, czy więcej prądu pójdzie na świecenie czy też na komputer
    opracowujący obrazki - bo też całkiem niezły w takiej myszce siedzi.
    Ja pamiętam jeszcze Sunowskie myszki optyczne z XX wieku, które wymagały podkładek w
    kropeczki, inaczej nie dawały sobie rady - mieliśmy takie w pracowni na PW.

  • 9. Data: 2019-10-18 15:32:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tera, panie, to hameryka.
    >Takie jakiesik laserowe powymyślali.

    >Może laserówki mają inną długość fali i nie są widoczne przez optykę
    >i przetworniki kamerki telefonicznej?

    Te myszki akurat "zwykle" a nie laserowe.

    Ale nawet laserowe ... kamerka w myszce przeciez krzemowa bedzie, tak
    jak w telefonie.

    J.

  • 10. Data: 2019-10-18 17:36:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > IR w telefonach ?
    >
    > Myszki co by nie mowic dobre, skoro na jednym paluszku potrafi to
    A jak już przy myszkach jesteśmy, to poradźcie, jakiś fajny model.
    Obecnie mam Logitech Anywhere MX i w zasadzie mi odpowiada, ale po 3
    latach już się "wyklikała" i czasem szwankuje. Może wystarczy wymienić
    mikrostyk.
    Jacek