  • 11. Data: 2004-01-21 15:15:51
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Marcin Markowski wrote:

    > Z tego co udalo mi sie dowiedziec, TP S.A. zaczela 'ciac' styk POZMANa tak
    > aby wymusic na klientach PCCSu wykupienie styku z nimi, a cene z jaka TP
    > S.A. 'wyskoczyla' to 2k PLN za 1Mbit. Wyglada na to, ze w ten sposob chca
    > pozbawic POZMANa klientow.

    Otrzymałem nieoficjalnie identyczną informację, co nie zmienia równie
    skandalicznego faktu, że czekamy już ponad 24 godziny na oficjalną odpowiedź
    z Pozmana na nasze alarmujące pismo.
    Jutro GTS zestawia nam testowe łącze, warunki wstępnie uzgodnione. Już wiem,
    że jeśli sytuacja nie wróci do normy, to razem z nami z Pozmana odejdzie
    jeszcze conajmniej 3 klientów po 2950 netto każdy.

    --
    TOM TS635-RIPE
    FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl

  • 12. Data: 2004-01-21 16:20:41
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, mathom wrote:
    > ps. Poszukujemy na terenie Poznania firmy chcącej przyłączyć się w
    > przyszłości razem z nami do innego operatora i partycypować w kosztach - w
    > grupie raźniej i silniej. My juz mamy łącze, ale będziemy je powiększać.
    > Zainteresowanych proszę o kontakt na : a...@p...pl lub 604 619 970.

    Taniej sie do TPSA nie dostaniesz znikad.....

    Wojtek

  • 13. Data: 2004-01-21 16:23:30
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, Marcin Markowski wrote:

> [...]
    > 'wyskoczyla' to 2k PLN za 1Mbit. Wyglada na to, ze w ten sposob chca pozbawic

    POZMAN i tak jest firma ktorej dlugo udalo sie utrzymywac
    bezplatny peering z TPSA.
    Szczerze mowiac - obserwujac nowo pojawiajace sie wpisy w RIPE
    ludzilem sie, ze cos sie w TPSA zmienia i zaczna w koncu
    stawiac bezplatne peeringi do znaczacych operatorow,
    jednak jak sie okazuje robia cos wrecz odwrotnego....

    Ta firma byla, jest i bedzie chora .... i nawet "Ian Gontard z Czobowna"
    niczego nie zmienia ;>

    Wojtek

  • 14. Data: 2004-01-21 16:24:35
    Od: f...@i...pl

    On Wed, 21 Jan 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Standardowa cena za operatorski dostep do TPNETu. Neostrady musza sie
    > jakos zwrocic, taki byl biznesplan.

    Sek w tym, ze to wlasnie NEOSTRADy ciagna cos z tych peeringow
    a nie na odwrot.
    Innymi slowy TPSA sama podcina sobie galaz.
    Az w koncu stworzy taki INTRANET dla Neostradowiczow.

    Wojtek

  • 15. Data: 2004-01-21 17:44:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    f...@i...pl napisał(a):

    > Sek w tym, ze to wlasnie NEOSTRADy ciagna cos z tych peeringow
    > a nie na odwrot.

    No a jak ma byc, skoro Neostrada jest asymetryczna oraz przeznaczona
    dla uzytkownika koncowego? O to chodzilo, w kwestiach biznesowych,
    TPSA glupia nigdy nie byla.

    > Innymi slowy TPSA sama podcina sobie galaz.
    > Az w koncu stworzy taki INTRANET dla Neostradowiczow.

    Jakos nie wyobrazam sobie sytuacji, w ktorej jakas firma wypina sie na
    TPNET. Widac chociazby po sprawie uczelnianej i rozsierdzonych
    uzytkownikach sieci akademickich, ktorzy nie moga sie do nich dobic
    z domowych Neostrad.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 16. Data: 2004-01-21 18:01:37
    Od: "Misiu" <m...@p...pl>

    Mam najnowsze wiesc z MAN mam tam paru znajomych bo studiuje na Politechnice
    Poznanskiej, ta niby plotka jest prawdziwa, TPSA nie chce isc na kompromis i
    nie zanosi sie ze sytuacja sie poprawi , niestety :(((((((( Koniec sielanki
    :((((

  • 17. Data: 2004-01-21 18:45:30
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

> [...]
    > TPNET. Widac chociazby po sprawie uczelnianej i rozsierdzonych
    > uzytkownikach sieci akademickich, ktorzy nie moga sie do nich dobic

    Widać właśnie, że jak się chce, to można się wypiąć. Boli, boli,
    ale zobacz, od jak dawna tak jest i nic nie wskazuje na to, by
    miało się to zmienić.

    Sęk w tym, że jak ktoś sprzedaje to za pieniądze, to często komuś,
    kto oczekuje, by klienci TPSA mieli do niego szybki dostęp. Nie da
    się przerwać tego błędnego koła, a baza użytkowników indywidualnych
    TPSA wciąż rośnie. Ale...

    Czy takie coś, przy odrobinie dobrej woli, dało by się zrealizować?
    Aby kilku co większych Operatorów zaczęło przy sprzedaży łączy
    abonenckich robić różnicowanie cennika na modłę tranzytowego.
    Sprzedawać pasmo w wariantach:
    - ,,Szybki Internet krajowy i zagraniczny, z miernym dojściem do TP S.A.''
    w cenie normalnej
    - ,,Szybki Internet krajowy i zagraniczny z dobrym dojściem do TP S.A.''
    w cenie...
    W cenie odpowiadającej wprost cenie proponowanej przez TPSA za styk
    do nich.
    Na ile zauważalnie dało by się obniżyć cenę typowego łącza abonenckiego
    2Mbit w sytuacji, gdyby Klient zadeklarował, że nie zależy mu na szybkim
    dojściu do TPSA?
    Może w ogóle rozesłać Klientom ankiety z pytaniem, czy reflektowaliby
    na zniżkę w zamian za pogorszenie ich dojścia do TPSA?

    Komu tak naprawdę, poza hostingiem itp., zależy na dobrym dojściu
    do TPSA?..

    Problemy: komplikacja rutingu albo zabawa w limity na ruch z podsieciami
    TPSA egzekwowane per-klient. Problemy na ile trudne?

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 18. Data: 2004-01-21 18:49:16
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    Przemyslaw Frasunek napisał w <8...@l...freebsd.lublin.pl>:

> [...]
    > TPNET. Widac chociazby po sprawie uczelnianej i rozsierdzonych
    > uzytkownikach sieci akademickich, ktorzy nie moga sie do nich dobic

    No ale akademiccy administratorzy sprawnie zrzucają wine na tepsę, więc
    liczba reklamacji na blue line może będzie duża.

    Ciekawe jest też to od strony prawnej. Wprawdze wolny rynek, wolnym
    rynkiem (i to kto się z kim chce łączyć), ale teoretycznie tpsę można
    chyba pojechac z prawa telekomunikacyjnego. Może Prezes URT coś pomoże.

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 19. Data: 2004-01-21 18:54:24
    Od: m...@n...pl

    Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl> wrote:
    > Ciekawe jest też to od strony prawnej. Wprawdze wolny rynek, wolnym
    > rynkiem (i to kto się z kim chce łączyć), ale teoretycznie tpsę można
    > chyba pojechac z prawa telekomunikacyjnego. Może Prezes URT coś pomoże.
    Tu nie liczylbym specjalnie na przychylnosc urzednikow. To w duzej mierze
    dzieki ich bezmyslnosci mamy stan obecny.

    pz
    mazek

    --
    http://www.netsync.pl/~mazek/ : nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 20. Data: 2004-01-21 19:05:01
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    m...@n...pl napisał w <bumht0$2b84$1@news2.ipartners.pl>:

    > Tu nie liczylbym specjalnie na przychylnosc urzednikow. To w duzej
    > mierze dzieki ich bezmyslnosci mamy stan obecny.

    Mi sie wydawało, że Prezes URT raz za razem nakłada kary na tepsę, może z
    rozpędu i tutaj by dołożył ;))... tak kapkę więcej niż tepsa rząda za
    peering z MAN-ami ;).