  • 151. Data: 2004-01-23 17:55:20
    Temat: Re: POZMAN-TEPSA - ping teraz dobry - duże pl
    Od: f...@i...pl

    On Fri, 23 Jan 2004, Mistrzu wrote:

    > Czyli usługa ta nie odpowiada neostradzie.

    A czytales co napisalem ? Podobna a nie rownowazne !

    Wojtek

  • 152. Data: 2004-01-23 18:56:42
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On 22 Jan 2004 18:42:22 GMT, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>
    wrote:

    >O? Czyżby TPSA zdjęła to ograniczenie na przyjmowanie
    >polskich IP przychodzących z Telii?
    Nie zakladali na kazdego.
    Tylko na tych "szczegolnych" klientow ktorzy mieli Nx2Mbps.
    Ci ktorzy przeszli do konkurencji, "atakowali" tepse mieli taki ficzer
    zalozony.
    Podobnie jest z BGP gdzie tepsa domyslnie blokuje prepend. Trzeba
    zadzwonic do "szefa" by to zdjal, gdyz nikt z CST nie chce tego
    zrobic.

    --
    Wiesiek

  • 153. Data: 2004-01-23 21:31:38
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Fri, 23 Jan 2004 19:56:42 +0100, Wiesiek <s...@o...pl> wrote:
    [..]
    > Podobnie jest z BGP gdzie tepsa domyslnie blokuje prepend. Trzeba
    > zadzwonic do "szefa" by to zdjal, gdyz nikt z CST nie chce tego
    > zrobic.
    Hmm... miałem szczęście i nic takiego nie miałem..
    Za to TP S.A. skutecznie odmawia ATM'a :) tzn. brak możliwości
    technicznych... eh...

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 154. Data: 2004-01-23 23:02:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    topek1 <t...@p...pl> wrote:
    > Mozna by jeszcze uruchomic max uslug darmowych na serwerach uczelnianych...

    Przecież tak jest właśnie. I w tym problem.

    > duze archiwa ftp (kilka juz istnieje) - jezeli tepsa bedzie odbierala mase
    > telefonow od klientow neo+ - czemu transfer jest tragiczny - to zmiekna
    > przedzej czy pozniej...

    Przypuszczam, że wątpię.

    > Jednoczesnie odpalic lekka blokade paietow lecacych przez telie do tpnet -
    > wtedy tpsa bedzie musiala poluzowac swoja.....

    J.w.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 155. Data: 2004-01-24 10:49:54
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Tomasz Paszkowski" <a...@e...net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 100000 uzytkowników NEO + po 0,5Mb po mnozeniu daje w sumie 50Gb/s.
    > Jednak w rzeczywistosci ruch do tych uzytkownikow jest zdecydowanie
    > mniejszy. Nie znam dokladnych liczb ale nie podejrzewam aby sumarycznie
    > przekroczyl 5Gb/s w peekach.
    >

    > Natomiast sprzedanie 50Gb/s dostepu operatorskiego bedzie skutkowalo
    > ruchem oscylujacym w graniach 30Gb/s. Prosty przyklad to lacza peeringowe
    > ATMANA z TPNET gdzie w szczycie leci tam po 350Mb/s !
    >
    > Trzeba zrozumiec ze lacza abonnenckie i operatorskie to dwie zupelnie
    > rozne uslugi, ktorych koszty utrzymania zdecydowanie od siebie

    Nie bardzo rozumiem te wyliczenia. Nawet bazując na podanych przez Ciebie
    proporcjach.
    Skoro statystyczna utylizacja łącza abonenckiego wynosi 10%, zaś
    operatorskiego - 60%, to skąd bierze się dwudziestokrotna różnica w opłatach
    abonamentowych ? W dodatku - przy dostępie abonenckim na koszty ma jeszcze
    znaczący wpływ pętla lokalna. IMHO - argumentacja raczej chybiona.
    Zwróć jeszcze uwagę na abstrakcyjne koszty load-balancingu przy typowym w
    dostępie operatorskim do TPNetu układzie n * 2Mb/s, gdzie ewidentnie widać
    uwarunkowanie polityczne, a nie technologiczne.

    Z#

  • 156. Data: 2004-01-24 10:53:38
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "mlopaci" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > Zamiast prezesa URTiP polecam prezesa UOKiKu. Do grudnia mozna wybo
    > skarzyc sie na to do URTiP na podstawie rozdzialu o polaczeniu sieci
    > telekomunikacyjnych z prawa telekomunikacyjnego. Niestety droge prawna
    > przed prezesem URTiP zablokowalo rozporzadzenie ograniczajace pojecie
    > laczenia sieci telekomunikacyjnych do laczenia sieci telefonicznych.
    > Pozostaje droga w UOKiKu. Skargi moga rowniez skladac operatorzy, ale
    > rozeniez abonenci indywidualni.
    >
    > Adres: Prezes dr Cezary Banasiński
    > UOKiK, Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa

    I jest to chyba jedyna instytucja (od czasu odejścia byłego prezesa URTu -
    p.Ferenca) zajmująca się na poważnie niezgodnymi z prawem działaniami TP SA.
    Gdy dwa lata temu wynikła sprawa blokowania pasma na łączach dzierżawionych
    jedynie UOKiK na poważnie się tym zajął. Ba, sam nawet otrzymałem kilka
    telefonów od pracowników tego urzędu w celu wyjasnienia wielu wątpliwości
    natury technicznej. Sądzę, że podobnie będzie i tym razem. Zwłaszacza, że
    jest to juz drugi przypadek - po aferze z blokowaniem ruchu krajowego na
    łączach międzynarodowych - pogwałcenia przepisów czy też zasad interconnect.
    Nawet jeśli z takich interwencji nic nie wyjdzie - jak prorokują niektórzy,
    to trzeba robić wszystko aby wokól tej sprawy narobić możliwie najwięcej
    szumu. W końcu rzecz idzie o postępowanie narodowego operatora, a nie
    jakiejś tam firemki z Pipidówki. Proponowałbym również zaintersowanie tą
    sprawą mediów. W przypadku wspomnianej przeze mnie afery z łączami
    dzierżawionymi duże zainteresowanie tematem i życzliwość w nagłośnieniu
    sprawy wykazał p.Przemysław Gamdzyk z Computerworlda. A i Wyborcza też by
    pewnie napisała co nieco.

    Z#

  • 157. Data: 2004-01-24 23:57:24
    Od: "Yacho" <y...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież tak jest właśnie. I w tym problem.

    > Przypuszczam, że wątpię.

    To moze ja sie wypowiem : od tygodnia (sic !) jestem abonentem TP DSL -
    oobsluguje w maym LANie 10 osob - w dzien transfery z pol34 sa jeszcze jako
    takie
    ( ok 10 kbajtow/s) o tyle w nocy jest tragedia.... Pozman bez komentarza bo
    wszyscy wiedza jak jest
    (dzis mialem problem z pobraniem howto)

    I teraz niby pytanko : co ma zrobic przecietny uzytkownik w mojej sytuacji ?
    Jesli tpsa mysli ze zmusi kazdego do wykupu neo to chyba upadli na glowe
    - 149 zl w najlepszym wypadku to conajmniej 3x za duzo -
    z mojego punktu widzenia za dostep do internetu przecietny smiertelnik jest
    w stanie zaplacic
    do 60 zl Wlasnie dlatego zdecydowalismy sie na lan - IMHO 480 zl miesiecznie
    za DSL dla endusera to nie sa male pieniadze
    (biarac pod uwage 0 CIRu i asymetrycznosc) z drugiej strony w porownaniu z
    laczami dla isp cena jest smieszna ....
    Za 480 niby nie moge oczekiwac cudow ale tego typu przyciecia na bramkach to
    jest przesada conajmniej ! -
    moi uzytkownicy odrazu to zauwazyli - na 10 osob 7 uzywa poczty na o2.pl
    (cholera ja to trafilem)
    Rozumiem ze skoro place za 1mbit 480 zl to nie moze on tak samo chodzic jak
    polpak za 1500 zl jednak chyba istnieja
    granice ludzkiej przyzwoitosci ! niech bramki beda przyciete choc do
    przepustowosci pozwalajacej ogladac WWW czy
    pracowac pod ssh bo w tym momencie jest to niemozliwe....
    w poniedzialek skladam reklamacje - zobaczymy co maja w kalendarzyku
    "kłamstwo na dzis" na dzien 26.01.2004

    Przepraszam tez ze ten post jest niejako OT - wypowiadacie sie bedac
    powaznymi uslugodawcami - ja jestem zwyklym szarakiem
    - jednak mysle ze nawet ceny za iDSL mam preawo wymagać jakiegoś minimum....
    Jesli post zalecial lamerstwem to sorry ;)

    -=Yacho=-

  • 158. Data: 2004-01-26 00:42:35
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net>

    "Yacho" <y...@p...pl> wrote in

    > I teraz niby pytanko : co ma zrobic przecietny uzytkownik w
    > mojej sytuacji ?

    poszukaj zagranicznego proxy - proste jak cep
    bedziesz wychodzil przez TPsa za granice a wracal bezposrednio do
    POL34

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://kiti.pulse.pdi.net/qv30/

  • 159. Data: 2004-01-28 22:15:34
    Od: "Yacho" <y...@p...pl>

    Użytkownik "RusH" <r...@k...pulse.pdi.net> napisał w wiadomości
    .80...
    > "Yacho" <y...@p...pl> wrote in

    > poszukaj zagranicznego proxy - proste jak cep
    > bedziesz wychodzil przez TPsa za granice a wracal bezposrednio do
    > POL34

    Obudz sie - znalezienie szybkiego przezroczystego proxy (darmowego)
    w polsce czy zagranica graniczy z cudem....

    -=Yacho=-